Ναυτιλία

Συμφωνία μεταξύ Ørsted και ESVAGT για το πρώτο «πράσινο» πλοίο - Στο επίκεντρο υπεράκτιες δραστηριότητες

Συμφωνία μεταξύ Ørsted και ESVAGT για το πρώτο «πράσινο» πλοίο - Στο επίκεντρο υπεράκτιες δραστηριότητες
Το έργο υα επιφέρει ετήσια μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 4.500 μετρικούς τόνους.

O γίγαντας αιολικής ενέργειας της Δανίας, Ørsted αλλά και η δανική εταιρεία υπεράκτιων αιολικών υπηρεσιών και υποστήριξης ESVAGT ανακοίνωσαν την περασμένη Παρασκευή (15/4) ότι θα επενδύσουν στο πρώτο πλοίο λειτουργίας στον κόσμο (SOV) που μπορεί να λειτουργεί με πράσινα καύσιμα.

Η Ørsted αναφέρει ότι μπαταρίες και κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να πλέουν με ανανεώσιμη ηλεκτρονική μεθανόλη που παράγεται από αιολική ενέργεια και βιογενή άνθρακα θα τροφοδοτούν το SOV. Η εταιρεία λέει ότι αυτό θα οδηγήσει σε ετήσια μείωση των εκπομπών CO2 κατά περίπου 4.500 μετρικούς τόνους.

Σήμερα, η Ørsted και η ESVAGT κάνουν ένα τολμηρό βήμα για να βοηθήσουν στην απομάκρυνση του άνθρακα από τον ναυτιλιακό τομέα καθώς και την υπεράκτια αιολική βιομηχανία.Ο ναυτιλιακός τομέας θα χρειαστεί νέα ανανεώσιμα καύσιμα για να φτάσει στην κλιματική ουδετερότητα και θα χρειαστεί οι ηγέτες του κλάδου να στραφούν σε νέες καινοτόμες λύσεις.

Ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο έχει ήδη 99% χαμηλότερες εκπομπές από έναν σταθμό ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, που παρατηρούνται σε όλη τη διάρκεια ζωής του περιουσιακού στοιχείου, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής, της κατασκευής και της εγκατάστασης. Η ανακοίνωση μεταξύ της ESVAGT και της Ørsted θα είναι ένα βήμα στον δρόμο προς τον μετριασμό των υπόλοιπων εκπομπών.

Οι τεχνικές πληροφορίες του έργου

Παράλληλα, το τεχνικό προσωπικό για τις υπεράκτιες αιολικές υπηρεσίες ίναι συνήθως στη θάλασσα για εβδομάδες κάθε φορά. Το SOV θα φιλοξενήσει ένα εργαστήριο επί του σκάφους και μεγάλο μέρος του εξοπλισμού και των ανταλλακτικών που χρειάζονται για την εξυπηρέτηση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων.

Επίσης, το SOV θα είναι εξοπλισμένο με ελικοδρόμιο για γρήγορη πρόσβαση και μεταφορές από την ακτή. Θα παρέχει ασφαλή μεταφορά τεχνικών στο αιολικό πάρκο μέσω διαδρόμου και σκαφών μεταφοράς, καθώς και γερανού για την ανύψωση βαρέων ανταλλακτικών. Θα περιλαμβάνει επίσης γυμναστήριο, αίθουσα παιχνιδιών, κινηματογράφο και ατομικά καταλύματα.

Το σχέδιο

Η ESVAGT θα ξεκινήσει να ναυπηγεί το σκάφος το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Μόλις τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2024, το SOV θα αρχίσει να εξυπηρετεί το Hornsea 2, το μεγαλύτερο υπεράκτιο αιολικό πάρκο στον κόσμο, στα ανοιχτά της ανατολικής ακτής του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Hornsea 2 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2022.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι στις 28/3, η Ørsted συμφώνησε να πουλήσει το 50% του Hornsea 2 για 3,9 δις. δολ. σε μια γαλλική κοινοπραξία που αποτελείται από την AXA IM Alts, μια μονάδα της μεγαλύτερης γαλλικής ασφαλιστικής εταιρείας AXA, και την Credit Agricole Assurances, με τον καθένα να κατέχει το 25%.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης