Ενέργεια

Ηλεκτροσόκ στην ΣΤΑΣΥ από τους λογαριασμούς ρεύματος - Τρένα, Τραμ και Αττικό Μετρό στο κόκκινο

Ηλεκτροσόκ στην ΣΤΑΣΥ από τους λογαριασμούς ρεύματος - Τρένα, Τραμ και Αττικό Μετρό στο κόκκινο
Από την κυβέρνηση δεν τίθεται ζήτημα αύξησης της τιμής των εισιτηρίων, ειδικά στη σημερινή συγκυρία
Δεν φοβούνται μόνο οι οικιακοί καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να ανοίξουν τους φακέλους με τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας. Και στη Διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών (ΣΤΑΣΥ) της εταιρείας που διαχειρίζεται τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο Αθηνών Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π), την Αττικό Μετρό και την ΤΡΑΜ Α.Ε. προκαλεί …ταραχή το άνοιγμα των λογαριασμών ρεύματος. Κι αυτό διότι σε έναν όμιλο που η ηλεκτρική ενέργεια αποτελεί την κινητήριο δύναμή του, η εκτόξευση των τιμών του ρεύματος προκαλεί σοκ και …δέος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, οι λογαριασμοί ρεύματος της ΣΤΑΣΥ έχουν εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη καθώς από περίπου 2,5 εκατ. ευρώ τον μήνα, κατά μέσο όρο, σύμφωνα με πληροφορίες, ξεπερνούν σήμερα τα 4 εκατ. ευρώ. Συνολικά ο ετήσιος λογαριασμός της ΣΤΑΣΥ υπολογιζόταν, τα προηγούμενα έτη, περίπου στα 25 εκατ. ευρώ ενώ για το 2022 εάν, δεν ανασχεθεί η ενεργειακή κρίση που απειλεί την ελληνική οικονομία, το κόστος μπορεί ακόμη και να διπλασιαστεί.

Διαπραγματεύσεις με ΔΕΗ και Κυβέρνηση

Όπως αναφέρουν πηγές της ΔΕΗ, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει διαπραγμάτευση για αναπροσαρμογή του συμβολαίου πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, ή κάποια έκπτωση, ώστε να εξακολουθήσει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του επιβατικού κοινού και να συνεχίσει τη μεταφορά των πολιτών με ασφάλεια και αξιοπιστία. Η αναζήτηση άλλου προμηθευτή είναι αδύνατη καθώς μόνο η ΔΕΗ μπορεί να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες σε ρεύμα της εταιρείας.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ βρίσκεται σε διαβούλευση και με την κυβέρνηση, στην οποία έχει εκθέσει το πρόβλημα, όπως επίσης και στο Υπερταμείο που διαχειρίζεται τις εμβληματικές ΔΕΚΟ. Κι αυτό διότι εάν η ενεργειακή κρίση συνεχιστεί – όπως άλλωστε προβλέπουν όλοι οι αναλυτές και οι παράγοντες της ενεργειακής αγοράς – η ΣΤΑΣΥ θα πρέπει να επιδοτηθεί, καθώς από την κυβέρνηση δεν τίθεται ζήτημα αύξησης της τιμής των εισιτηρίων, ειδικά στη σημερινή συγκυρία που οι πολίτες βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της ενεργειακής αλλά και επισιτιστικής κρίσης.

H μείωση της δαπάνης για το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούσε ανέκαθεν, ακόμη και πριν το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης, ένα από τα βασικά θέματα που έπρεπε να διαχειριστεί η Διοίκηση της ΣΤΑΣΥ προκειμένου να καταφέρει να διασφαλίσει τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Για τη ΣΤΑΣΥ, μετά τις δαπάνες της μισθοδοσίας, το δεύτερο μεγαλύτερο κόστος αποτελούσαν οι δαπάνες για την προμήθεια ηλεκτρική ενέργειας, το οποίο πλέον τείνει να καταστεί πρώτο στη λίστα των δαπανών.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης