Ενέργεια

Το «πείραμα» της Κίνας με την υπηρεσία μίσθωσης μπαταριών

Το «πείραμα» της Κίνας με την υπηρεσία μίσθωσης μπαταριών
Είναι αρκετά περίπλοκο να υποχρεωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συμφωνήσουν σε μια τυποποιημένη σχεδίαση μπαταρίας
Σχετικά Άρθρα

Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης το μεγάλο στοίχημα για την ευρύτερη ανάπτυξή της είναι το κεφάλαιο των μπαταριών και οι σταθμοί σημείων φόρτισης, σύμφωνα με το Bloomberg.

Όπως μάλιστα, περιγράφεται, πρόκειται για μια διαδικασία που παραπέμπει στην εμπειρία του πλυσίματος αυτοκινήτου, καθώς «ο ιδιοκτήτης του ηλεκτροκίνητου οχήματος κάνει παύση για 3 λεπτά, αφαιρείται η εξαντλημένη μπαταρία και αντικαθίσταται με μια πλήρως φορτισμένη, συνεχίζοντας μετά την διαδρομή του».

Η υπηρεσία μίσθωσης μπαταριών θα απελευθερώσει τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης, επιτρέποντας στους οδηγούς να αγοράσουν ένα EV χωρίς να διαθέτουν την μπαταρία - ένα από τα πιο ακριβά εξαρτήματα EV - μειώνοντας έτσι την αρχική τιμή των αυτοκινήτων της.

Το πειραματικό μοντέλο

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία NIO έχει κάνει περίπου 2 εκατομμύρια ανταλλαγές στην Κίνα, σε 192 σταθμούς, στοχεύοντας σε 500 σταθμούς μέχρι το τέλος του 2021. Υπάρχουν συνολικά 663 σταθμοί εγκατεστημένοι σε ολόκληρη την Κίνα, από 400 το 2019 και 235 το 2018, σύμφωνα με τα στοιχεία του BloombergNEF. Μια ομάδα που ονομάζεται Ample προσπαθεί να λανσάρει το μοντέλο αυτό στις ΗΠΑ. Μάλιστα, η ανταλλαγή έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν, με τρομερά αποτελέσματα.

Οι προκλήσεις

Είναι αρκετά περίπλοκο να υποχρεωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συμφωνήσουν σε μια τυποποιημένη σχεδίαση μπαταρίας. Η εύρεση των σωστών τοποθεσιών είναι δύσκολη. Υπάρχει πολύ υλικό που μπορεί να καταρρεύσει και έχει μεγάλη ένταση κεφαλαίου για την αναπαραγωγή του πιο ακριβού μέρους του οχήματος.

Η νεοφυής επιχείρηση Better Place, με επικεφαλής τον χαρισματικό πρώην εκτελεστικό διευθυντή της SAP, Shai Agassi, συγκέντρωσε πάνω από 900 εκατομμύρια δολάρια πριν χρεοκοπήσει το 2013. Με μια μικρή αναγωγή στο σήμερα για σύγκριση, δεν παρατηρούνται τεράστιες αλλαγές, καθώς οι μπαταρίες είναι η μεγάλη πρόκληση του σήμερα.

Ωστόσο, υπάρχει αισιοδοξία, αφού υπάρχει μεγαλύτερος στόλος ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους, με επαγγελματικά οχήματα και ταξί σε σύγκριση με μια δεκαετία νωρίτερα.

Τομείς δράσης

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ταξί, με την κινεζική πόλη Shenzhen να πρωτοστατεί, έχοντας αλλάξει πλήρως πάνω από 21.000 ταξί το 2018. Η τοπική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC, η οποία προμηθεύει πολλά από τα ταξί EV για το Πεκίνο, έχει δημιουργήσει πάνω από 220 σταθμούς ανταλλαγής σε συνεργασία με μια ομάδα που ονομάζεται Aulton New Energy, και σχεδιάζει να προσθέσει 100 ακόμη στην Κίνα το 2021.

Το ίδιο ενδιαφέρον παρατηρείται στη χρήση ανταλλαγής μπαταριών σε βαρέα φορτηγά. Στη παρούσα συνθήκη, η ανταλλαγή μπαταριών ανταγωνίζεται πιο στενά τα οχήματα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης των βαρέων μεταφορών με γρήγορους χρόνους ανεφοδιασμού.

Η BNEF εκτιμά ότι 648 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου λειτουργούσαν παγκοσμίως στα τέλη του 2020, με 96 στην Κίνα. Μέχρι το τέλος του 2021 θα πρέπει να υπάρχουν περίπου 1.000 σταθμοί ανταλλαγής στην Κίνα μόνο.

Η αισιόδοξη «παρένθεση»

Η ανταλλαγή μπαταριών πιθανότατα θα συνεχίσει να δυσκολεύεται μακροπρόθεσμα σε αυτά τα τμήματα. Η προσθήκη περισσότερης σειράς EV γίνεται φθηνότερη καθώς το κόστος της μπαταρίας μειώνεται, η ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας βελτιώνεται, οι χρόνοι φόρτισης μειώνονται και το δημόσιο δίκτυο επαναφόρτισης συνεχίζει να αναπτύσσεται γρήγορα. Τα δεδομένα BNEF δείχνουν περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια σημεία φόρτισης που έχουν εγκατασταθεί παγκοσμίως.

Αλλά υπάρχει ένα άλλο τμήμα όπου η ανταλλαγή παίζει ήδη σημαντικό ρόλο στην ηλεκτροκίνηση του οχήματος και είναι πιθανό να μείνει εδώ. Η China Tower διαθέτει 24.000 αποθήκες ανταλλαγής μπαταριών σε όλες τις κινεζικές πόλεις που στοχεύουν σε χαμηλής ταχύτητας EV και ηλεκτρικά δίκυκλα, που χρησιμοποιούνται συχνά σε υπηρεσίες παράδοσης φαγητού και ταχυμεταφορών. Εν τω μεταξύ, η Gogoro στην Ταϊβάν έχει 2.055 σταθμούς ανταλλαγής που στοχεύουν επίσης σε σκούτερ και τώρα διαχειρίζεται πάνω από 200.000 ανταλλαγές την ημέρα.

Ο συνδυασμός ελαφρών μπαταριών, εύχρηστων σταθμών και ενός μοντέλου συνδρομής για τους τελικούς χρήστες το καθιστούν ιδανικό. Η ηλεκτροδότηση αναλαμβάνει γρήγορα αυτό το τμήμα και θα επιταχυνθεί γρήγορα τα επόμενα χρόνια.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης