Συνεργασία Νavistar με GM για την ανάπτυξη κυψελών υδρογόνου στα φορτηγά

Συνεργασία Νavistar με GM για την ανάπτυξη κυψελών υδρογόνου στα φορτηγά

 Εντείνεται ο ανταγωνισμός – Τα σχέδια των εταιρειών και η συμφωνία με Nikola

 

Η εταιρεία κατασκευής φορτηγών Navistar International Corp ανακοίνωσε την Τετάρτη 27/1/2021 ότι θα συνεργαστεί με την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors Co και άλλους για την ανάπτυξη ενός εμπορικού φορτηγού με κινητήρα υδρογόνου και υποστήριξη δικτύου τροφοδοσίας.

Η Navistar είναι μία από τις πολλές εταιρείες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των Tesla, Nikola, Daimler AG και Hyundai Motor που αναπτύσσουν φορτηγά μεγάλων αποστάσεων μηδενικού άνθρακα.
Οι κινήσεις των ρυθμιστικών αρχών για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης ενεργοποίησαν έναν αγώνα για την ανάπτυξη επαγγελματικών οχημάτων που τροφοδοτούνται είτε από μπαταρίες είτε από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Η Navistar ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να προσφέρει το διεθνές φορτηγό κυψελών καυσίμου της σειράς RH - που τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου GM - στο μοντέλο έτους 2024. Το εύρος οδήγησης στόχου είναι πάνω από 500 μίλια, με χρόνο τροφοδοσίας υδρογόνου λιγότερο από 15 λεπτά.
Η εταιρεία καυσίμων υδρογόνου OneH2, στην οποία η Navistar θα αποκτήσει ένα μη γνωστό μερίδιο μειοψηφίας, θα παρέχει μια λύση τροφοδοσίας καυσίμου και θα ενσωματώσει περισσότερα από 2.000 φορτηγά στους υπάρχοντες στόλους πελατών.
Επιπλέον, η J.B. Hunt Transport Services θα είναι ο πρώτος πελάτης που θα χρησιμοποιήσει το φορτηγό. «Οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου προσφέρουν μεγάλη υπόσχεση για βαρέα φορτηγά σε εφαρμογές που απαιτούν υψηλότερη πυκνότητα ενέργειας, γρήγορο ανεφοδιασμό και πρόσθετο εύρος», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Navistar Persio Lisboa.

Τεχνολογία και πλεονεκτήματα

Οι υποστηρικτές του υδρογόνου λένε ότι είναι καθαρότερο από άλλες τεχνολογίες κοπής άνθρακα, επειδή το νερό και η θερμότητα είναι τα μόνα υποπροϊόντα και μπορούν να κατασκευαστούν από πολλές πηγές, όπως μεθάνιο, άνθρακας, νερό, ακόμη και σκουπίδια.
Τα οχήματα κυψελών καυσίμου παραμένουν εξειδικευμένη τεχνολογία, καθώς δεν υπάρχουν πολλοί σταθμοί τροφοδοσίας καυσίμου και οι δυνητικοί πελάτες ανησυχούν επίσης για τις τιμές μεταπώλησης και τον κίνδυνο εκρήξεων υδρογόνου.
Για τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, οι υποστηρικτές λένε ότι τα υδρογονοκίνητα φορτηγά έχουν πλεονέκτημα έναντι των ηλεκτρικών αντιπάλων, καθώς έχουν μεγαλύτερη εμβέλεια και απαιτούν λιγότερο χρόνο φόρτισης. Αλλά είναι ακριβά, οπότε η μαζική παραγωγή τους ήταν αργή. Τον περασμένο Νοέμβριο, η Navistar με έδρα το Ιλλινόις και ο κατασκευαστής κινητήρων Cummins ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν σε ένα φορτηγό κατηγορίας 8 κυψελών καυσίμου.
Η Navistar αναπτύσσει και ηλεκτρικά φορτηγά μπαταρίας. Επίσης τον ίδιο μήνα, η μονάδα φορτηγών της Volkswagen AG Traton SE συμφώνησε να πληρώσει 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια για συμμετοχή στην Navistar. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2021.

Συμφωνία της GM με την Nikola

Η συμφωνία της Τετάρτης έρχεται λιγότερο από δύο μήνες αφότου η GM ανακοίνωσε μια μη δεσμευτική συμφωνία για την προμήθεια κυψελών καυσίμου από την Nikola. Η GM είπε ότι η συμφωνία δεν επηρεάζεται από τη συμφωνία Navistar.
Σύμφωνα με τη συμφωνία της με τη Nikola, η οποία πρέπει να οριστικοποιηθεί έως το τέλος του έτους, η GM θα προμηθεύσει το σύστημα κυψελών καυσίμου για τα ημι-φορτηγά κατηγορίας 7 και 8 της Nikola.
Η Nikola αναμένει να αρχίσει να δοκιμάζει τα πρωτότυπα των φορτηγών κυψελών καυσίμου μέχρι το τέλος του έτους και θα δημιουργήσει το έδαφος για τον πρώτο εμπορικό σταθμό υδρογόνου το δεύτερο τρίμηνο.
Η Nikola ανακοίνωσε επίσης ότι θα ξεκινήσει το ηλεκτρικό ημι φορτηγό Tre με την CNH Industrial το τέταρτο τρίμηνο.
Η Hyundai της Κορέας τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει μια μάρκα αφιερωμένη στο σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου και πέρυσι παρέδωσε τα πρώτα φορτηγά κυψελών καυσίμου H2 Xcient σε πελάτες.
Η ιαπωνικήToyota ανακοίνωσε ότι μια έκδοση επίδειξης από το βαρέως τύπου φορτηγό κυψέλης καυσίμου, που αναπτύχθηκε με τη θυγατρική Hino Motor Co, θα ήταν έτοιμη το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η Γερμανική Daimler ίδρυσε τον περασμένο Ιούνιο μια ξεχωριστή επιχειρηματική μονάδα κυψελών καυσίμου και είχε προηγουμένως ανακοινώσει μια συνεργασία με τη Volvo Trucks για την ανάπτυξη συστημάτων κυψελών καυσίμου για βαρέα οχήματα.
Η Tesla στοχεύει να ανταγωνιστεί τους εμπορικούς πελάτες με το ηλεκτρικό ημιφορτηγό της, το οποίο αναμένει να ξεκινήσει να πωλεί φέτος.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης