Ηλεκτρισμός

Κ. Χατζηδάκης για την επιδότηση ηλεκτροκίνησης: Μέσα σε 30 ώρες απορροφήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. ευρώ

Κ. Χατζηδάκης για την επιδότηση ηλεκτροκίνησης: Μέσα σε 30 ώρες απορροφήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. ευρώ
Αντιμετωπίζουμε την τουρκική προκλητικότητα με αποφασιστηκότητα, τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ενέργειας

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στην ενημερωτική εκπομπή του ΑΝΤ1, «Καλοκαίρι Μαζί» κι αναφερόμενος στο άνοιγμα των σχολείων, αλλά και στην πανδημία του κορωνοϊού, τόνισε πως η κυβέρνηση κάνει αυτό που πρέπει λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εισηγήσεις των ειδικών επιστημόνων και όπως όλη η Ελλάδα ενωμένη τα κατάφερε να αντιμετωπίσει επιτυχημένα την πανδημία την άνοιξη, με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε και τώρα.

Συμπλήρωσε δε πως για την αύξηση των κρουσμάτων που καταγράφεται μέσα στον Αύγουστο, δεν ευθύνεται το άνοιγμα του τουρισμού, καθώς ναι μεν υπήρξαν κρούσματα σε τουρίστες, αλλά δεν αποτέλεσαν αυτά τον καθοριστικό παράγοντα.

Σε ότι αφορά τα ελληνοτουρκικά, ο κ. Χατζηδάκης παρατήρησε πως η ένταση που βιώνουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα, δεν είναι η συνήθης ένταση των τελευταίων δεκαετιών, καθώς η προκλητικότητα από την Άγκυρα είναι εξακολουθητική και πολύπλευρη.

Σε κάθε περίπτωση, είπε, αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις με αποφασιστικότητα, επιθυμούμε πάντα την ειρήνη, αλλά προετοιμαζόμαστε και για το χειρότερο σενάριο. Σε ότι αφορά το ενδεχόμενο διαλόγου με την Τουρκία, ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε την πάγια ελληνική θέση, ότι είμαστε πρόθυμοι και έτοιμοι για διάλογο που θα αφορά την υφαλοκρηπίδα και τις θαλάσσιες ζώνες, αλλά όχι κάτω από καθεστώς προκλήσεων και εκβιασμών.

Σε ότι αφορά το πρόγραμμα επιδότησης για την ηλεκτροκίνηση που ξεκίνησε προχθές, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι μέσα σε 30 ώρες, απορροφήθηκαν περίπου 1,5 εκατομμύρια ευρώ από τα 45 που είναι διαθέσιμα μέχρι το τέλος του έτους. Τα χρήματα αυτά αφορούν περισσότερα από οχήματα με το 80% περίπου να είναι για ηλεκτρικά ποδήλατα.

Τέλος και κληθείς να σχολιάσει την έκκληση της ΠΟΜΙΔΑ για την μη κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, υπογράμμισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την «πολεοδομική αναρχία». Παρόλα αυτά οι περιορισμοί που επιβάλλονται είναι σε ποσοστό μόνο 10%, επιτρέπεται η παρέκκλιση για δόμηση κάτω από 4 στρωματά και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης θα χρηματοδοτηθεί η δράση για την εκπόνηση πολεοδομικών σχεδίων για όλη τη χώρα.  

H ανακοίνωση του ΥΠΕΝ

Μπαίνει τάξη στην πολεοδομική αναρχία που επικρατεί στην Ελλάδα με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, επισήμανε ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1. Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρύθμιση, όπως είπε, υπογραμμίζοντας ότι βασική επιδίωξη είναι να περιοριστεί η εκτός σχεδίου δόμηση και όχι να καταργηθεί. 

Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στη δυναμική εκκίνηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», μέσω του οποίου έχουν ήδη επιδοτηθεί περί τα 1.400 οχήματα και έχει απορροφηθεί 1,5 εκατ. ευρώ. «Τα ποδήλατα αποτελούν το 80% αυτών των οχημάτων. Διότι στα ποδήλατα δίνουμε ισχυρότερες επιδοτήσεις και γιατί έχουν αλλάξει και τα πρότυπα της κοινωνίας, ιδίως της νέας γενιάς, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα θέματα», σημείωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

«Το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας είναι μια μεγάλη μεταρρύθμιση»

Αναφερόμενος στο επερχόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε πως «το νομοσχέδιο που έχουμε θέσει σε διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας είναι μια μεγάλη μεταρρύθμιση. Διότι επιχειρεί να βάλει μια τάξη στην πολεοδομική αναρχία».

Ειδικότερα, για την εκτός σχεδίου δόμηση ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας επισήμανε τα εξής:

«Πρώτον, περιορίζουμε την εκτός σχεδίου δόμηση. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά στην Ευρώπη, εκτός του Βελγίου. Την περιορίζουμε, λοιπόν, κατά 10%, αλλά εξαιρούμε από αυτό τον περιορισμό σπίτια τα οποία κτίζονται με σύγχρονα ενεργειακά κριτήρια (ενεργειακή εξοικονόμηση, περιβαλλοντικούς όρους κ.λπ.).

Δεύτερον, οι παρεκκλίσεις, δηλαδή να μπορεί κανείς να χτίσει και κάτω από τα 4 στρέμματα –που είναι ο κανόνας- στα 1.200 ή στα 750 τ.μ. θα ισχύουν για 2 χρόνια ακόμα. Έτσι ο καθένας μπορεί να αξιοποιήσει την περιουσία του. Επιπλέον, όταν εκδοθεί η οικοδομική άδεια, που θα ισχύει για 4 χρόνια, ο ιδιοκτήτης έχει συνολικά 6 χρόνια για να αξιοποιήσει την περιουσία του. 

Τρίτον, το οποίο νομίζω είναι το σημαντικότερο, εντάσσουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης μια μεγάλη δράση με πολλά εκατομμύρια για να εκπονηθούν το ταχύτερο δυνατό πολεοδομικά σχέδια για τη χώρα. Από το 1976 μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί πολεοδομικά σχέδια για το 20% της χώρας και τα μισά από αυτά είναι απαρχαιωμένα. Με το νομοσχέδιο που φέρνουμε, μέσα σε 4 χρόνια θα έχει καλυφθεί η μισή επικράτεια. Φιλόδοξο μεν, αλλά εφικτό. Με την εκπόνηση των πολεοδομικών σχεδίων θα έχουμε πια μια τάξη στην Ελλάδα, μία συνολική εικόνα. Επομένως, καθένας θα ξέρει πού μπορεί να χτίσει και πού δεν μπορεί. Αναβαθμίζεται με τον τρόπο αυτό η περιουσία των ανθρώπων».

«Δυναμικό ξεκίνημα για την ηλεκτροκίνηση με επιδότηση 1.000 και πλέον οχημάτων»

Για δυναμικό ξεκίνημα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που άνοιξε την περασμένη Δευτέρα (24/8), έκανε λόγο ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, σημειώνοντας πως «μέσα σε 30 ώρες –δηλαδή μέχρι χθες (25/8) στις 00:00- είχαν απορροφηθεί 1,5 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. που έχουμε μέχρι το τέλος τους έτους. Για την περίοδο 2020-2021 διατίθενται συνολικά 100 εκατ. ευρώ. Μέσα σε 30 ώρες έχουν επιδοτηθεί πάνω από 1.000 οχήματα, περίπου 1.400.

Όσον αφορά στα ποδήλατα, ήταν η έκπληξη για ορισμένους – όχι όμως για μένα, διότι το είχα πει πολλές φορές. Τα ποδήλατα, λοιπόν, αποτελούν το 80% αυτών των οχημάτων. Διότι σε αυτά δίνουμε ισχυρότερες επιδοτήσεις και γιατί έχουν αλλάξει και τα πρότυπα της κοινωνίας, ιδίως της νέας γενιάς, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα θέματα. Αυτό είναι μια απάντηση σε όσους έλεγαν ότι είναι ένα πρόγραμμα για τις ελίτ. Δεν είναι για τις ελίτ. Είναι για το λαό και πιο πολύ για τη νεολαία.

Επιπλέον, έχουν επιδοτηθεί μέσα σε 30 ώρες πάνω από 100 Ι.Χ. αυτοκίνητα. Αυτό θα πρέπει να αντιπαραβάλλετε με τα 3-4 τελευταία χρόνια που κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και μέσα σε αυτά έχουν πουληθεί μόνο μερικές εκατοντάδες. Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα ξεκινάει δυναμικά, διότι δίνουμε πολύ ισχυρά κίνητρα στα φθηνότερα αυτοκίνητα. Για ένα αυτοκίνητο μέχρι 30.000 ευρώ, μπορεί κανείς να πάρει επιδότηση έως 6.000 ευρώ. Θέλω επίσης να επισημάνω ότι για το 70% αγοράζεται και επιδοτούμενος φορτιστής. Διότι δίνουμε και μια επιδότηση 500 ευρώ για ηλεκτρικούς φορτιστές».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης