Πετρέλαιο

Σοβαρές παρενέργειες από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα

Σοβαρές παρενέργειες από την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα
Η επιδότηση ερμηνεύεται ως κρατική ενίσχυση, και όχι ως μεταβατική πληρωμή στήριξης των τοπικών καταναλωτών
Οχτώ  μήνες μετά την εφαρμογή του το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για το κόστος καυσίμων αποδεικνύεται ότι σχεδιάστηκε πρόχειρα και προκαλεί σοβαρές παρενέργειες σε πρατήρια και καταναλωτές των 34 επιλέξιμων νησιών της χώρας.
Σκοπός του μέτρου που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Απρίλιο, είναι η συγκράτηση του κόστους καυσίμων για τους καταναλωτές των νησιωτικών περιοχών λόγω του αυξημένου κόστους μεταφοράς από και προς τα νησιά.
Ουσιαστικά πρόκειται για επιδότηση της διαφοράς κόστους μεταφοράς από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων περιοχών της χώρας.
Τα πρατήρια που κάνουν χρήση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, επιδοτούνται με 0,13 ευρώ ανά λίτρο προϊόντος για τις ποσότητες βενζίνης (95 οκτανίων) που μεταφέρονται στα νησιά που δεν διαθέτουν τουλάχιστον μια μόνιμη εγκατάσταση αποθήκευσης και με 0,06 ευρώ το λίτρο για τις ποσότητες βενζίνης σε νησιά τα οποία διαθέτουν έστω μία εγκατάσταση αποθήκευσης.

Επιδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Τα αντίστοιχα ποσά για το ντίζελ κίνησης είναι 0,13 ευρώ το λίτρο και 0,05 ευρώ το λίτρο.
Η επιδότηση χορηγείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στο πλαίσιο του έργου «Μέτρα για τη μείωση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, τη συγκράτηση και τη συνοχή του πληθυσμού στα νησιά» του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για το οποίο ο εγκεκριμένος προυπολογισμός ανέρχεται σε 570 εκατ. ευρώ.
Εξ αυτού του ποσού ο συνολικός προυπολογισμός για το Μεταφορικό Ισοδύναμο το 2019 αντιστοιχεί σε 156 εκ. ευρώ εκ των οποίων ποσό 6 εκατ. ευρώ αφορά στην επιδότηση των καυσίμων.

Επιστολή της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος στον υπουργό Ναυτιλίας

Από τον Ιούλιο και μετά σε πρατηριούχους που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή Μεταφορικού Ισοδύναμου άρχισαν να καταφθάνουν επιστολές που τους ενημερώνουν ότι οι ενισχύσεις που λαμβάνουν υπόκεινται στον κανόνα De Minimis της ΕΕ , ο οποίος ορίζει ότι οι συνολικές κρατικές ενισχύσεις που μπορεί να λάβει μια επιχείρηση (μαζί με τις συνδεδεμένες της) σε μια τριετία δεν μπορούν να υπερβαίνουν το ανώτατο όριο των 200.000 ευρώ.
Μετά από αυτό η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος ενημέρωσε με επιστολή της τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πρατηριούχοι μέλη της Ομοσπονδίας που έχουν καλύψει το ποσό αυτό και δεν μπορούν πλέον να λάβουν το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Η ΟΒΕ ζητάει άμεση επίλυση του προβλήματος επισημαίνοντας ότι το μέτρο δεν είναι κρατική ενίσχυση αλλά μεταβατική πληρωμή στήριξης των καταναλωτών και πρέπει να λειτουργεί ουδέτερα για το πρατήριο, όπως ο ΦΠΑ , ο οποίος δεν λογίζεται ως έσοδο της επιχείρησης.
Το πρόβλημα ανάδειξε προσφάτως και ο ΣΕΕΠΕ, προτείνοντας μάλιστα την επέκταση του μέτρου και στο πετρέλαιο θέρμανσης καθώς και σε όλους τους τύπους βενζινών αλλά και την εφαρμογή του στα υπόλοιπα νησιά.

Πρατήρια δύο ταχυτήτων

«Εάν δεν λυθεί το πρόβλημα θα δημιουργηθούν πρατήρια δύο ταχυτήτων στα νησιά με επιδοτούμενες και μη επιδοτούμενες τιμές, και στην ουσία τιμωρούνται τα πρατήρια που την προηγούμενη χρονιά είχαν μεγαλύτερη κατανάλωση!. Παράλληλα τιμωρούνται και οι καταναλωτές!», αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή της προς τον υπουργό κ. Πλακιωτάκη η ΟΒΕ.
Ο κ. Πλακιωτάκης προσφάτως στη Βουλή τόνισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να διατηρηθεί και να διευρυνθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τις κατηγορίες που απαιτείται, αφού προηγουμένως επανασχεδιαστεί στη βάση αξιολόγησης της μέχρι σήμερα εφαρμογής του.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης