Ασία

Fitch: Οι προκλήσεις από τη δημιουργία ενός πετρελαϊκού κολοσσού στην Ινδία

Fitch: Οι προκλήσεις από τη δημιουργία ενός πετρελαϊκού κολοσσού στην Ινδία
Στόχος της Ινδίας είναι η δημιουργία μιας τεράστιας εταιρείας πετρελαίου που θα μπορούσε να ενισχύσει την αποδοτικότητα, αλλά θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις λέει ο Fitch
Η κυβέρνηση της Ινδίας έθεσε για πρώτη φορά επίσημα την δημιουργία μιας κρατικής ενεργειακής εταιρείας κολοσσού, που θα προκύψει από τη συγχώνευση κάποιων εκ των 18 κρατικών εταιρειών, που υπάρχουν σήμερα.
Ο οίκος Fitch Ratings σε έκθεσή του σήμερα (7/2) επισημαίνει, ότι η προτεινόμενη συγχώνευση των υπό κρατικό έλεγχο εταιρειών πετρελαίου της Ινδίας θα μπορούσε να αυξήσει την αποτελεσματικότητα, αλλά θα την φέρει αντιμέτωπη με προκλήσεις.
Σύμφωνα με την έκθεση, η συγχώνευση θα δημιουργούσε μια οντότητα, που θα είναι σε καλύτερη ανταγωνιστική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο και ταυτόχρονα θα είναι λιγότερο ευάλωτη στις μεταβολές των τιμών του πετρελαίου.
Όπως σημειώνει όμως η Fitch Ratings, η υλοποίηση της πρότασης αυτής μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις, ιδιαίτερα όσον αφορά το εργατικό δυναμικό, την αντιμετώπιση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας της νέας οντότητας και φυσικά το να κερδίσει την υποστήριξη των ιδιωτών μετόχων για τη συγχώνευση.
Ο οίκος επισημαίνει, ότι αν και οι περισσότερες χώρες της Ασίας έχουν μόνο μία εθνική εταιρεία πετρελαίου, στην Ινδία υπάρχουν 18 κρατικά ελεγχόμενες εταιρείες πετρελαίου, με τουλάχιστον έξι απ’ αυτές να μπορούν να θεωρηθούν βασικοί παράγοντες.
Συγκεκριμένα, στην έκθεση γίνεται αναφορά στις Oil India Limited, Indian Oil Corporation, Bharat Petroleum Corporation, Hindustan Petroleum Corporation, GAIL και ONGC.
Ο Fitch επισημαίνει πάντως, ότι μια τέτοια οντότητα θα έχει την δυνατότητα να μειώσει το σημερινό κόστος και να βελτιώσει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.
Χαρακτηριστικά αναφέρει, ότι «για παράδειγμα, δεν θα υπάρχει η ανάγκη να διατηρούνται τόσες εταιρείες εμπορίας καυσίμων, ενώ και οι πρατηριούχοι καυσίμων θα κάνουν τις προμήθειές τους από το πλησιέστερο διυλιστήριο και όχι αυτά με το σήμα της εταιρείας που λειτουργούν σήμερα».
Επισημαίνει ακόμη, ότι «υπό μια νέα οντότητα θα μοιραστούν επίσης οι εμπειρίες στην εξερεύνηση και την απόκτηση των πόρων των υπό συγχώνευση εταιρειών».
Ο Fitch τονίζει ακόμη, ότι η συγχώνευση των τομέων έρευνας, εξόρυξης, διύλισης και εμπορίας σε μία εταιρεία θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην εξάπλωσης των επιπτώσεων από τις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου στα διάφορα τμήματα αυτής της αλυσίδας.
Ωστόσο, ο οίκος προειδοποιεί, ότι η συγχώνευση μπορεί να αντιμετωπίσει σημαντικές δυσκολίες, που θα προκύψουν από μια σειρά θεμάτων, όπως οι διαφορετικές δομές και τα λειτουργικά συστήματα των υφιστάμενων σήμερα εταιρειών, αλλά και πολιτιστικά ζητήματα δεδομένης της ιδιαιτερότητας της χώρας.
Ακόμη, επισημαίνει ότι οι πολιτικές ευαισθησίες είναι πιθανό να περιορίσουν τις απαιτούμενες σε περίπτωση συγχώνευσης μειώσεις θέσεων εργασίας, καθώς και ότι είναι πιθανό να προκύψουν θέματα, που σχετίζονται με το προσωπικό, όπως η ιεραρχία της νέας εταιρείας και η αντιμετώπιση της δυνητικής πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
Ο οίκος διερωτάται δε, «πώς το κράτος θα χειριστεί την πιθανή μείωση του ανταγωνισμού μετά τη συγχώνευση», καθώς όπως επισημαίνει «οι καταναλωτές έχουν επωφεληθεί από τον ανταγωνισμό μεταξύ των υπό κρατικό έλεγχο εταιρειών λιανικής, που έχει υποστηρίξει τη βελτίωση του επιπέδου των υπηρεσιών».
Σημειώνει ακόμη, ότι «οι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν αυξήσει το μερίδιο τους στην αγορά, πολύ δύσκολα θα μπορούσαν πλέον να ανταγωνιστούν μία μεγάλη κρατικά ελεγχόμενη εταιρεία».

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης