Τελευταία Νέα
Φυσικό Αέριο

Ξεκινά από σήμερα η οικονομοτεχνική μελέτη για την αύξηση της δυναμικότητας του ΤΑΡ

Ξεκινά από σήμερα η οικονομοτεχνική μελέτη για την αύξηση της δυναμικότητας του ΤΑΡ
Το «πράσινο φως» άναψε η ολοκλήρωση με επιτυχία της πρώτης μη δεσμευτικής φάσης του σχετικού market test
Τον δρόμο για την έναρξη από σήμερα του σταδίου οικονομοτεχνικής μελέτης (Coordinated Design Phase) για την επαύξηση της μεταφορικής ικανότητας του Διαδριατικού Αγωγού φυσικού αερίου, άνοιξαν οι μη δεσμευτικές προσφορές οι οποίες υποβλήθηκαν στο market test για την επαύξηση της χωρητικότητας του έργου.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση για την εκτίμηση ενδεχόμενης επιπλέον ζήτησης, που δημοσίευσαν χθες η κοινοπραξία του έργου με τη Snam και τον ΔΕΣΦΑ, τα αιτήματα που κατατέθηκαν κατά την πρώτη φάση του market test υπερκαλύπτουν την αύξηση της μεταφορικής ικανότητας έως τα 20 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου το χρόνο (bcm/a), από 10 bcm/a που θα είναι η αρχική χωρητικότητα του έργου.
Σύμφωνα με το ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνεται στην έκθεση, σκοπός είναι οι τεχνικές μελέτες να ολοκληρωθούν στις 13 Ιανουαρίου 2020. Θα ακολουθήσει η δημόσια διαβούλευση επί του προσχεδίου της πρότασης αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί ένα μήνα αργότερα.
Αφότου ενσωματωθούν οι παρατηρήσεις που θα υποβληθούν στη διαβούλευση, το τελικό σχέδιο αναβάθμισης θα υποβληθεί προς έγκριση στις εμπλεκόμενες Ρυθμιστικές Αρχές, σε Ελλάδα, Ιταλία και Αλβανία.
Στην περίπτωση οι Αρχές δώσουν το «πράσινο φως», τότε θα ανοίξει ο δρόμος για την έναρξη της δεύτερης φάσης του market test, με την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.

«Πρεμιέρα» την 1η Ιουλίου για τη μη δεσμευτική φάση

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φάση του market test ξεκίνησε την 1η Ιουλίου, επιτρέποντας σε εταιρείες που θέλουν να μεταφέρουν φυσικό αέριο (shippers) να εκφράσουν ενδιαφέρον και, σε μεταγενέστερο στάδιο, πιθανώς να εξασφαλίσουν πρόσβαση σε νέα, μακροπρόθεσμη μεταφορική δυναμικότητα, ενεργοποιώντας έτσι το ενδεχόμενο μελλοντικής επέκτασης της δυναμικότητας του αγωγού. 
Δεδομένου ότι ο ΤΑΡ διαθέτει δυνατότητα διπλασιασμού της υφιστάμενης δυναμικότητάς του έως τα 20 bcm/a, η έρευνα αγοράς δρομολογήθηκε ώστε να διασφαλισθεί ότι το έργο μπορεί να επεκταθεί με βάση τη μελλοντική ζήτηση για μεταφορά αερίου στην Ευρώπη.
Σε μία τέτοια περίπτωση, το έργο θα συμβάλει ακόμη περισσότερο στη μετάβαση της «Γηραιάς Ηπείρου» σε ένα καθαρότερο ενεργειακό μείγμα.    


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης