Η Γερμανία επιδιώκει να γίνει ηγέτης στην τεχνολογία υδρογόνου

Η Γερμανία επιδιώκει να γίνει ηγέτης στην τεχνολογία υδρογόνου
Η Γερμανία θέλει να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 55% μέχρι το 2030
Η Γερμανία θα πρέπει να επιδιώξει να είναι ηγέτιδα στις τεχνολογίες που απαιτούνται για την παραγωγή και χρήση υδρογόνου, η οποία προσφέρει μια πράσινη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα στη στροφή προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας την Τετάρτη 9/10/2019.
Η κυβέρνηση προωθεί τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και άλλες τεχνολογίες για να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Γερμανίας κατά 55% από το επίπεδο του 1990 μέχρι το 2030 και κατά 80% έως 95% μέχρι το 2050. Ωστόσο, έχει ήδη περατωθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών κατά 40% έως το 2020.
"Πρέπει να καθορίσουμε την πορεία έτσι ώστε η Γερμανία να γίνει ο Νο 1 στον κόσμο στον τομέα των τεχνολογιών υδρογόνου", δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας Peter Altmaier.
"Τώρα είναι η ώρα για το υδρογόνο και οι τεχνολογίες που είναι απαραίτητες γι 'αυτό", είπε μετά από συνάντηση στο Βερολίνο για  τους στόχους της Γερμανίας για το 2030 και τη στρατηγική για τη χρήση του υδρογόνου.

Πιθανή εναλλακτική στα ορυκτά καύσιμα

Το αέριο υδρογόνου θεωρείται από καιρό ως πιθανή εναλλακτική λύση για τα ορυκτά καύσιμα, επειδή εκπέμπει νερό όταν αντιδρά με οξυγόνο και όχι CO2, το αέριο του θερμοκηπίου που εκπέμπει ο άνθρακας, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο.
Αλλά υπάρχουν προκλήσεις στη χρήση υδρογόνου. Αν και το αέριο μπορεί να παραχθεί από το νερό με ηλεκτρόλυση, αυτό απαιτεί μεγάλες ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που η Γερμανία παράγει κυρίως από ορυκτά καύσιμα, αν και το Βερολίνο διευρύνει τις πηγές.
Η Γερμανία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει περισσότερο φυσικό αέριο, το οποίο παράγει λιγότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από ό, τι ο άνθρακας ή το πετρέλαιο, ως μεταβατικό καύσιμο στη στροφή προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Οι υπάρχουσες υποδομές φυσικού αερίου, όπως οι αγωγοί και οι δεξαμενές αποθήκευσης, θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιηθούν για το υδρογόνο, εάν το καύσιμο ήταν διαθέσιμο σε εμπορικές ποσότητες, λένε οι αναλυτές.
Οι φορείς εκμετάλλευσης αγωγών ανέφεραν ότι το γερμανικό δίκτυο θα μπορούσε να προσαρμοστεί έτσι ώστε να μεταφέρει 10% υδρογόνο και 90% φυσικό αέριο έως το 2030, αυξάνοντας μακροπρόθεσμα σε 20% έως 30% υδρογόνο, συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών από την καύση αερίου.

Καύσιμο στη μεταποίηση


Η Γερμανία έχει πειραματικά σχέδια για να δοκιμάσει τρόπους παραγωγής υδρογόνου από το νερό χρησιμοποιώντας ηλεκτρόλυση, αλλά αυτές δεν είναι ακόμα εμπορικά βιώσιμες. Σημαντικές βιομηχανίες έχουν επίσης εργαστεί σε έργα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν το υδρογόνο ως καύσιμο στη μεταποίηση.
Για να ενθαρρύνει τη χρήση του υδρογόνου, το Υπουργείο Οικονομίας πρότεινε τη δημιουργία ευρωπαϊκής και διεθνούς πιστοποίησης για τις τεχνολογίες υδρογόνου, τη διερεύνηση τρόπων για την εμπορία αυτών των τεχνολογιών και την αναζήτηση των χωρών εταίρων.



www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr