Μ. Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Τα 5 δισ. ευρώ θα αγγίξει το επενδυτικό πρόγραμμα το 2020 -2030

Μ. Μανουσάκης (ΑΔΜΗΕ): Τα 5 δισ. ευρώ θα αγγίξει το επενδυτικό πρόγραμμα το 2020 -2030
Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα είναι η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, η οποία, προχωρά χωρίς κανένα σύννεφο στον ορίζοντα και χωρίς καθυστερήσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ τόνισε ο πρόεδρος του ΑΔΜΗΕ
"Ο ΑΔΜΗΕ διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο, τόσο στην αναβάθμιση των αναπτυξιακών υποδομών, όσο και στην ανάδειξη της Ελλάδας ως πόλου επενδύσεων.
Υλοποιεί ένα φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα το οποίο, μαζί με την ενσωμάτωση της διασύνδεσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου, αναμένεται να αγγίξει τα 5 δισ. ευρώ στον ορίζοντα της δεκαετίας 2020-2030".
Αυτό τόνισε ο πρόεδρος και CEO του ΑΔΜΗΕ, Μάνου Μανουσάκη, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο συνέδριο Athens Investment Forum που πραγματοποιήθηκε σήμερα 9/10/2019.
Ο πρόεδρος τοτ ΑΔΜΗΕ ανέφερε:
"Επιτακτικότερη, ίσως, από όλες τις νησιωτικές διασυνδέσεις είναι αυτή της Κρήτης, για λόγους που όλοι γνωρίζουμε. Ο ΑΔΜΗΕ, με δύο εμβληματικά έργα υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, δεσμεύεται να θέσει τέλος στην εξάρτηση του νησιού από ρυπογόνες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και, ταυτόχρονα, να θωρακίσει την ενεργειακή του ευστάθεια.

Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στη χώρα είναι η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, η οποία, μετά και τις τελευταίες αποφάσεις της κυβέρνησης, προχωρά χωρίς κανένα σύννεφο στον ορίζοντα και χωρίς καθυστερήσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ.

Στα μέσα Οκτωβρίου, η «Αριάδνη Interconnection», που υλοποιεί το εμβληματικό έργο, θα ολοκληρώσει την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών για τα καλωδιακά τμήματα.
Στη συνέχεια, θα επιλεγούν οι ανάδοχοι ως τις αρχές Νοεμβρίου μέσα από μειοδοτική διαδικασία.
 Παράλληλα, στα τέλη Οκτωβρίου, εκπνέει η προθεσμία υποβολής προσφορών για τους Σταθμούς Μετατροπής, γεγονός που σημαίνει ότι οδεύουμε χωρίς προσκόμματα προς την έγκαιρη ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών του έργου.

Την ίδια ώρα, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η λεγόμενη –χαϊδευτικά– «μικρή Κρήτη», η διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο η οποία μόνο «μικρή» δεν είναι. Πρόκειται για το μεγαλύτερο καλώδιο Εναλλασσόμενου Ρεύματος παγκοσμίως, συνολικού μήκους 180 χλμ. Το 2020 που θα ολοκληρωθεί, θα καλύψει πλήρως τις ενεργειακές ανάγκες του νησιού για τους χειμερινούς μήνες.

Με τις δύο αυτές διασυνδέσεις, στις αρχές του 2023, η Κρήτη θα ηλεκτρίζεται αποκλειστικά από το Ηπειρωτικό Σύστημα, εξασφαλίζοντας τον ενεργειακό της εφοδιασμό με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο για τις επόμενες δεκαετίες. Σημαντικό είναι το οικονομικό όφελος και για τα ελληνικά νοικοκυριά, αφού από τη μείωση των λογαριασμών Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας, θα εξοικονομήσουν 400 εκατ. ευρώ ετησίως. Αυτό το νούμερο σημαίνει ότι πρόκειται για ένα έργο που γίνεται break-even στα 2,5 χρόνια από την ηλέκτριση του.

Ταυτόχρονα, τα δύο αυτά έργα, θέτουν τις βάσεις για την αξιοποίηση του δυναμικού των ΑΠΕ στην Κρήτη, συμβάλλοντας στο φιλόδοξο πρόγραμμα απολιγνιτοποίησης της χώρας, που έχει θέσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνδυασμό με την αύξηση της συμμετοχής της πράσινης ενέργειας.

Στη μεταβατική ενεργειακή εποχή που διανύουμε, ο ΑΔΜΗΕ είναι εδώ για να υλοποιήσει το φιλόδοξο επενδυτικό του πρόγραμμα και να αναδείξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Ελλάδας στην ενεργειακή μεταμόρφωση της Νοτιοανατολικής Ευρώπης".


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr