Επιτυχημένο το “9th Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum”

Επιτυχημένο το “9th Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum”
Πάνω από 550 άτομα συμμετείχαν στις εργασίες
Το “9th Annual Capital Link Operational Excellence in Shipping Forum”, Best Industry Practices – A Competitive Advantage, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου, 2019 στο Divani Caravel Hotel, Αθήνα με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή που ξεπέρασε τα 550 άτομα.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, τίμησε το Συνέδριο με την παρουσία του και μίλησε σχετικά με το θέμα: “A New Era for Greek Shipping & Its Global Leadership”.
Με μία πολύ επιτυχημένη προϊστορία 9 ετών το Συνέδριο παρουσιάζει την Επιχειρησιακή Αριστεία στον Τομέα των Θαλάσσιων Μεταφορών, διερευνά τις Βέλτιστες Πρακτικές του κλάδου σε όλους τους σημαντικούς τομείς όπως η Διαχείριση Στόλου, η Τεχνολογική Καινοτομία, η Εκπαίδευση & Διαχείριση Πληρωμάτων, η Ενεργειακή Απόδοση και το Περιβάλλον, η Προστασία και η Ασφάλεια, ενώ παράλληλα προβάλλει τις εταιρείες που μέσα από την εφαρμογή τους επιτυγχάνουν εμπορικά, επιχειρησιακά και οικονομικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Επιπλέον, προσφέρει μια υψηλού επιπέδου ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα σημαντικού επιχειρησιακού ενδιαφέροντος για την ναυτιλία και λειτουργεί σαν πλατφόρμα επικοινωνίας ανάμεσα σε Ναυτιλιακές Εταιρείες, Ναυλωτές, Κυβερνητικές και μη Κρατικές Ενώσεις, Νηογνώμονες, Ασφαλιστικούς Οργανισμούς  (P&I Clubs), Νηολόγια, Προμηθευτές Τεχνολογίας και Υπηρεσιών καθώς και στην οικονομική και επενδυτική κοινότητα.
Με μεγάλη μας χαρά βλέπουμε πόσο η ναυτιλιακή κοινότητα έχει αποδεχτεί αυτό το Συνέδριο. Ανώτατα στελέχη 25 κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών, 4 πολύ σημαντικών νηογνωμόνων, ναυλωτών, χρηματοδοτών και οργανώσεων της ναυτιλιακής αγοράς, συμμετείχαν σε πάνελ συζητήσεων και παρουσιάσεις σχετικά με τις γεωπολιτικές, κανονιστικές και εμπορικές τάσεις που επηρεάζουν τη ναυτιλία, και πώς η εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών μεταφράζεται σε απτά εμπορικά, επιχειρησιακά και οικονομικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

2019 CAPITAL LINK MARITIME CSR LEADERSHIP AWARD
Στo πλαίσιο του Συνεδρίου απονεμήθηκε το “2019 Capital Link Maritime CSR Leadership Award”                  στον κ. Αναστάσιο Παπαγιαννόπουλο, CEO – Common Progress Co; Former President – BIMCO, σε αναγνώριση της προσφοράς του στη ναυτιλία και της αφοσίωσής του στην εφαρμογή και προώθηση των Βέλτιστων Πρακτικών.

Τον κ. Αναστάσιο Παπαγιαννόπουλο προλόγισε ο κ. Νίκος Τσάκος, President & CEO – Tsakos Energy Navigation, Chairman – INTERTANKO 2014-2018.

Η απονομή του Βραβείου “Capital Link Maritime CSR Leadership Award” ξεκίνησε πριν από 7 χρόνια με στόχο την αναγνώριση ενός ατόμου ή ενός οργανισμού για την επίδειξη του υψηλότερου επιπέδου αφοσίωσης στην Επιχειρηματική Δεοντολογία και τις Βέλτιστες Πρακτικές στον Κλάδο. Τιμώμενα πρόσωπα προηγούμενων ετών ήταν οι κκ. Jeremy Penn, Nikos Tsakos, Efthimios Mitropoulos, Clay Maitland, John Platsidakis, και Philippe Louis-Dreyfus.

ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ:  
Διαχειριστές Πλοίων • Εφοπλιστές • Πλοιοκτήτες • Μεσίτες Πλοίων • Στελέχη Εμπορικής & Επενδυτικής Τραπεζικής • Ναυλωτές • Νηογνώμονες • Επιχειρηματίες στους Κλάδους των Εμπορευμάτων και της Ενέργειας • Ναυτιλιακούς Περιβαλλοντολογικούς Οργανισμούς • Ναυτιλιακές Ενώσεις • Κυβερνητικούς και μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς • Οικονομικές & Ναυτιλιακές Εφημερίδες & ΜΜΕ • Θεσμικούς Επενδυτές • Στελέχη Ασφαλιστικών Οργανισμών • Δικηγόρους και Ασφαλιστές • Αναλυτές & Συμβούλους του κλάδου • Εταιρείες Επιχειρηματικών Κεφαλαίων • Παράκτιες εταιρείες

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΕΛΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ & ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ – ΑΙΘΟΥΣΑ “OLYMPIA”

Εισαγωγικά Σχόλια – Καλωσόρισμα: κ. Nicolas Bornozis, President of Capital Link Inc.
Ο κ. Nicolas Bornozis, President of Capital Link Inc., άνοιξε τις εργασίες του Συνεδρίου, καλωσόρισε και ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους και την αφοσίωσή τους στο Συνέδριο.  
Ο κ. Nicolas Bornozis, στην ομιλία του τόνισε ότι: “Η ναυτιλία βρίσκεται εδώ και καιρό σε καθεστώς σημαντικών αλλαγών, ειδικά καθώς πλησιάζει η ημερομηνία εφαρμογής των νέων κανονισμών του ΙΜΟ 2020. Επομένως, το φετινό Συνέδριο θα εξετάσει το “σταυροδρόμι” στο οποίο βρίσκεται η Nαυτιλία καθώς θα πρέπει να επιλέξει και εφαρμόσει στρατηγικές για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος. Θα επικεντρωθούμε σε τρία σημαντικά θέματα, τα οποία θέτουν νέους κανόνες: Το πρώτο είναι ο μετασχηματιστικός αντίκτυπος της Τεχνολογίας και της Ψηφιοποίησης. Το δεύτερο αφορά στις εξελίξεις σχετικά με τη διαχείριση του στόλου. Επιπλέον, νιώθουμε ιδιαίτερα περήφανοι που εγκαινιάζουμε το θέμα των Port State Controls, το οποίο είναι ένα μείζον θέμα στο φόντο των νέων Περιβαλλοντικών Κανονισμών. Και το τρίτο, στο οποίο θα αφιερωθεί και το μεγαλύτερο μέρος του Συνεδρίου, αφορά τη συμμόρφωση με τους νέους Περιβαλλοντικούς Κανονισμούς και πώς αυτοί θα επηρεάσουν τη Nαυτιλία από την επιχειρησιακή, επενδυτική και χρηματοοικονομική άποψη.”
TECHNOLOGY & INNOVATION
New Technologies
How to Reduce OPEX, Improve Efficiency & Security    
Συντονιστής: κ. Alexandros Danousis, HSEQ Manager - Eurobulk

Ομιλητές:
•    κ. Gideon Lenkey, CISSP, Technical Director - EPSCO Ship Safety & Security
•    κ. Navneet Singh Rainu, Head of DCR (Digital Control Room) - Tototheo Maritime

Ο κ. Alexandros Danousis, HSEQ Manager – Eurobulk, τόνισε: “Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο, αλλά η τέταρτη βιομηχανική επανάσταση είναι ήδη πραγματικότητα στις αρχές του 21ου αιώνα και ο ναυτικός κόσμος δεν μπορεί να εξαιρεθεί από τις σαρωτικές τεχνολογικές αλλαγές.
Όροι όπως Artificial Intelligence, Blockchain, Machine Learning, με τους οποίους μέχρι πρόσφατα ήταν εξοικειωμένοι μόνο οι ΙΤ experts, γίνονται γρήγορα μέρος της καθημερινής μας ζωής. Η χρήση τέτοιων νέων τεχνολογιών θα μπορούσε να επιτρέψει στις ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν πράγματα τρόπο που δεν είχαμε καν φανταστεί πριν από 5 χρόνια.
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, ο οποίος καθοδηγείται από την ανάγκη προσαρμογής του λειτουργικού μοντέλου ώστε να προσαρμοστεί στις αλλαγές του παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος και να ανταποκριθεί στον έντονο ανταγωνισμό και τη διακύμανση της ζήτησης, προκειμένου να επιτευχθεί ο μαγικός στόχος της μετατροπής των δεδομένων σε Asset, χωρίς να διακυβεύεται η βασική λειτουργία μιας ναυτιλιακής εταιρίας, δηλαδή την μεταφορά αγαθών.”

Ο κ. Gideon Lenkey, CISSP, Technical Director - EPSCO Ship Safety & Security, ανέφερε ότι όλοι θέλουν να μάθουν πως να μειώσουν τα επιχειρησιακά έξοδα και να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα. Ο κίνδυνος είναι το σημείο τομής μεταξύ ενός ευάλωτου στοιχείου και μιας απειλής. Οι κίνδυνοι για την κυβερνοασφάλεια λοιπόν πρέπει να αντιμετωπιστούν όπως οποιοσδήποτε άλλος κίνδυνος: Πόσο πιθανό είναι να συμβεί κάτι, και ποιες θα είναι οι συνέπειες του; Στη συνέχεια, οι έλεγχοι πρέπει να αναπτυχθούν βάσει των κινδύνων, λαμβάνοντας υπόψη πολλές και διαφορετικές συνιστάμενες. Πολλές φορές μια ομάδα ειδικών IT δημιουργεί συστήματα για τις ναυτιλιακές εταιρείες χωρίς να έχει πρότερη εμπειρία. Είναι προτιμότερο να βασιστεί κανείς σε υπάρχοντες καταλόγους, εξειδικευμένους για τον κλάδο.

Ο κ. Navneet Singh Rainu, Head of DCR (Digital Control Room) - Tototheo Maritime, σχολίασε ότι χρησιμοποιούμε τις νέες τεχνολογίες για να βελτιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα, βάσει μιας πολυσχιδούς ανάλυσης. Λαμβάνοντας υπόψη τη θέση του σκάφους και τον καιρό, έχουμε δημιουργήσει έναν ψηφιακό χάρτη, με στόχο τα καλύτερα δρομολόγια και τον καλύτερο ανεφοδιασμό. Ακόμη, τα δεδομένα που αποστέλλονται σε πραγματικό χρόνο από το σκάφος μας επιτρέπουν να προγραμματίζουμε τη συντήρηση των σκαφών παίρνοντας πρωτοβουλίες, αντί να αρκούμαστε στην εκ των υστέρων αντίδραση.
THE BIG PICTURE – MANAGING CHANGE IN SHIPPING
The Changing Landscape of Shipping
• Developments in Geopolitics, Technology, Regulations, Finance & Trading Patterns Have a Transformational Impact on Shipping.
• A shipowner discussion on opportunities & challenges ahead    
Συντονιστής: κ. Savvas Athanasiadis, Managing Director - Clarksons Platou (Hellas) Ltd

Ομιλητές:
•    κ. Alexander Hadjipateras, Executive Vice President, Business Development - Dorian LPG
•    κ. Aristidis Pittas, CEO - Euroseas & Eurodry
•    κ. John Dragnis, CEO - Goldenport Group
•    κ. Dimitris Fafalios, President - Fafalios Shipping - Chairman INTERCARGO
•    κ. George Mouskas, Chairman, Olympia Ocean Carriers -  Vice President - Cyprus Union of   Shipowners

Ο κ. Savvas Athanasiadis, Managing Director - Clarksons Platou (Hellas) Ltd, τόνισε ότι με τις πρόσφατες γεωπολιτικές και τεχνολογικές εξελίξεις, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πως οι πλοιοκτήτες θα αντιδράσουν και θα προσαρμοστούν στο επερχόμενο ανώτατο όριο θείου του 2020 και στις υπόλοιπες προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.

Ο κ. Alexander Hadjipateras, Executive Vice President, Business Development - Dorian LPG, ανέφερε ότι σίγουρα οι περιορισμοί έχουν δημιουργήσει μια δύσκολη κατάσταση. Οι κανονισμοί αυτοί, αν εξεταστούν ο καθένας ξεχωριστά, είναι λογικοί. Ωστόσο, αναλύοντας τους συνολικά, η συμμόρφωση καθίσταται σχεδόν αδύνατη. Οι κανονισμοί IMO 2020 αποτελούν παράδειγμα μιας απόφασης πολιτικού χαρακτήρα που αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα, δημιουργώντας εύλογες ανησυχίες.

Ο κ. Aristidis Pittas, CEO - Euroseas & Eurodry, σχολίασε ότι είναι ήδη πολύ αργά για να αντιμετωπίσει κανείς τις επερχόμενες αλλαγές, αν δεν έχει ήδη προετοιμαστεί. Κάθε αλλαγή οδηγεί στην αποδιοργάνωση της αγοράς, και κατά συνέπεια σε αναποτελεσματικότητα. Ωστόσο, αυτό θα είναι θετικό μακροπρόθεσμα, καθώς θα σημάνει τη μείωση των σκαφών.

Ο κ. John Dragnis, CEO - Goldenport Group, ανέφερε ότι ήδη βλέπουμε πολλές καθυστερήσεις που δημιουργούνται από την έλλειψη συμμόρφωσης στους νέους κανονισμούς. Η αγορά των δεξαμενόπλοιων είναι εύθραυστη αυτή τη στιγμή, και η εγκατάσταση πλυντρίδων είναι μια ακριβή και μακρά διαδικασία. Επίσης, παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, το ανθρώπινο στοιχείο παραμένει πολύ σημαντικό.

Ο κ. Dimitris Fafalios, President - Fafalios Shipping - Chairman INTERCARGO, τόνισε ότι η μεταμόρφωση της ναυτιλίας δεν θα σταματήσει το 2020, καθώς ο ΙΜΟ ήδη ετοιμάζει μια σειρά από πολύ φιλόδοξα μέτρα για το 2030 και το 2050. Οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν μόνο με συνεργασία μεταξύ των κατασκευαστών κινητήρων, των παρόχων καυσίμων, των ναυπηγείων και των πλοιοκτητών. Το πρόβλημα είναι ότι ο ΙΜΟ επιβάλλει ρυθμίσεις στους εφοπλιστές, χωρίς να λαμβάνει υπόψη πως εκείνοι εξαρτώνται από πολλούς διαφορετικούς φορείς και παράγοντες. Για να μπορέσουμε να φτάσουμε στις μηδενικές εκπομπές θείου θα χρειαστεί να αναπτυχθεί ένα ασφαλές και παγκοσμίως διαθέσιμο καύσιμο.

Ο κ. George Mouskas, Chairman, Olympia Ocean Carriers - Vice President - Cyprus Union of Shipowners, ανέφερε ότι η ναυτιλία μας αναμφίβολα βάλλεται από τους συνεχόμενους ρυθμιστικούς κανονισμούς. Οι καπετάνιοι στα πλοία μας είναι απασχολημένοι με τη γραφειοκρατία και τη συμπλήρωση εγγράφων, αντί να κάνουν τη δουλειά τους, να ηγούνται του πληρώματος και να εξασφαλίζουν την ασφάλεια του σκάφους. Το πρόβλημα είναι ότι μας ζητείται να αναπροσαρμόσουμε τα υπάρχοντα σκάφη. Αν το ζητούμενο ήταν η κατασκευή στόλων εξ αρχής κατάλληλων για τις νέες απαιτήσεις αυτό θα ήταν εφικτό, η αναπροσαρμογή όμως αποτελεί μεγάλη πρόκληση.

FLEET OPERATIONS & TECHNICAL MANAGEMENT
Technical Management & Fleet Operations - What’s Next
Consolidation, cost control & economies of scale, technological innovation, digitalization, new regulations, capital expenditures & efficient allocation of capital are among the challenges the industry faces. A discussion among leading third-party ship managers and shipping companies with in-house management.    
Συντονιστής: κ. Nicolas Bornozis, President of Capital Link Inc.

Ομιλητές:
•    κ. Mark O’Neil, CEO - Columbia Shipmanagement
•    κ. Sunil Kapoor, Director - FML Ship Management
•    κ. Olav Nortun, CEO - Thome Ship Management Group
•    κ. Dimitris Patrikios, CEO - Kyklades Maritime Corporation

Ο κ. Mark O’Neil, CEO - Columbia Shipmanagement, ανέφερε πως η εταιρεία διαχειρίζεται 370 σκάφη, είναι επομένως αδύνατο να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες σε όλους τους πελάτες της. Είναι κάτι που ορισμένες φορές ξεχνούν οι ανταγωνιστές μας, ότι είμαστε εδώ για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες. Άρα, πάντα με απώτερο στόχο τη βελτιστοποίηση, η εταιρεία προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες, βάσει των αναγκών και των επιθυμιών της αγοράς. Κανείς δεν έχει μεγαλύτερη ναυτιλιακή παράδοση από τους Έλληνες, θέλουμε λοιπόν να δημιουργήσουμε όσες περισσότερες συνεργασίες γίνεται.

Ο κ. George Sarris, President and Managing Director - Enterprises Shipping & Trading, τόνισε: “Η μείωση κατά 50% των λειτουργικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση της διεθνούς ναυτιλίας.
Θα μπορούσαμε να είμαστε έτοιμοι άμεσα χρησιμοποιώντας τεχνολογίες που βασίζονται στην πυρηνική ενέργεια, αλλά ο κόσμος δεν είναι ακόμα έτοιμος να την αποδεχτεί. Έτσι, αναζητούνται διαφορετικές τεχνολογίες. Ο δρόμος προς τα εμπρός, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία, θα καθοριστεί από αβέβαια βήματα έως ότου καταλήξουμε τελικά σε μια ώριμη τεχνολογία που θα προσφέρει μια σταθερή πλατφόρμα που όχι μόνο θα καταστήσει εφικτή την υλοποίηση των στόχων όσο αφορά τις εκπομπές αερίων, αλλά μπορεί να προχωρήσει πολύ περισσότερο ακόμα και στην επικύρωση της πρόσφατης δήλωσης του καθηγητή Ekins ότι "Η μόνη καλή εκπομπή είναι η ΜΗ εκπομπή".
Το ταξίδι αυτό θα επιφέρει τεράστιες ευκαιρίες σε όλους τους τομείς και η τράπουλα εντέλει θα ξαναμοιραστεί. Όσο πιο γρήγορα συνειδητοποιήσουμε ότι οι "μηδενικές εκπομπές" είναι ο κανόνας του παιχνιδιού, τόσο καλύτερα προετοιμασμένοι θα είμαστε για αυτή τη νέα εποχή.”

Ο κ. Sunil Kapoor, Director - FML Ship Management, σχολίασε ότι επιβιώνουν μόνο όσοι προσαρμόζονται. Αυτό που έχει κάνει η εταιρεία μας είναι να δημιουργήσουμε ένα κέντρο αριστείας, όπου επιλεγμένοι ειδικοί αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις, παρακολουθώντας τις εξελίξεις και ανταποκρινόμενοι με ταχύτητα, προσφέροντας τον μέγιστο δυνατό έλεγχο απέναντι στις συνεχόμενες αλλαγές.

Ο κ. Dimitris Patrikios, CEO - Kyklades Maritime Corporation, τόνισε ότι πράγματι οι προκλήσεις είναι πολλές, και η προσαρμογή μας θα κρίνει την επιτυχία και την αποτυχία. Όλες ανεξαιρέτως οι βιομηχανίες έχουν κανονισμούς, είναι κάτι που ισχύει καθολικά. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως αυτό είναι το μέλλον και να βρούμε τον δρόμο που θα ακολουθήσουμε από εδώ και πέρα. Η συνεχής αλλαγή και εξέλιξη είναι άλλωστε αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φάσης.
PORT STATE CONTROLS – A GLOBAL ROADMAP
Port State Controls – A Global Roadmap What to expect in key jurisdictions around the world
• the arrival process
• what inspectors are looking for with focus on the new fuel and environmental regulations
• typical reasons for vessels detentions    

Presentations followed by Q&A session by Coast Guards from the US and Australia
•    Captain Michael G. Odom, Commandant - U.S. Coast Guard Office of Operating and Environmental  Standards; Executive Officer, U.S. Coast Guard Activities Europe Schinnen, The Netherlands
•    κ. Michael Kinley, Chief Executive Officer - Australian Maritime Safety Authority (AMSA)

Ο Captain Michael G. Odom, Commandant - U.S. Coast Guard Office of Operating and Environmental Standards; Executive Officer, U.S. Coast Guard Activities Europe Schinnen, The Netherlands, ανέφερε ότι το 2018 σημειώθηκε ένα ποσοστό κράτησης πλοίων της τάξης του 1,16% στα λιμάνια των ΗΠΑ, το οποίο αντιστοιχεί σε μια μικρή αύξηση συγκριτικά με το 2017, αλλά παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες μεγάλες χώρες. Οι κύριες αιτίες κράτησης αφορούν την πυρασφάλεια και τα συστήματα ασφαλούς διαχείρισης. Οι απαιτήσεις του U.S. Coast Guard είναι διαθέσιμες διεθνώς και ενθαρρύνουμε τους πλοιοκτήτες να ενημερωθούν και να ανανεώσουν τα σκάφη τους αναλόγως.

Ο κ. Michael Kinley, Chief Executive Officer - Australian Maritime Safety Authority (AMSA), σχολίασε ότι η στόχευση των σκαφών γίνεται βάση ενός συστήματος καθορισμού προτεραιοτήτων. Το ιστορικό κρατήσεων του πλοίου λαμβάνεται φυσικά υπόψη. Ο έλεγχος ωστόσο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται με φόβο, αλλά με πνεύμα ανοιχτού διαλόγου, ώστε να υπάρξει όσο το δυνατόν καλύτερη συνεννόηση.

2020 and Port State Control Issues in China    
Section remarks: κ. Terence Zhao Wei, Managing Director - Singhai Marine Services

Ο κ. Terence Zhao Wei, Managing Director - Singhai Marine Services, ανέφερε ότι όλες οι πληροφορίες αναφορικά με τους λιμενικούς ελέγχους στην Κίνα είναι διαθέσιμες δημοσίως, έτσι ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν. Οι κατάλογοι σημείων ελέγχου είναι σημαντικοί, αλλά ποτέ δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει τα ζητήματα που μπορούν να προκύψουν, ανεξαρτήτως προετοιμασίας. Οι νέοι κανονισμοί του 2020 θα αποτελέσουν πρόκληση για τα σκάφη που θέλουν να εισέλθουν σε λιμάνια της Κίνας, καθώς θα έχουν τεθεί σε εφαρμογή αυστηρότεροι κανόνες, για μέγιστες εκπομπές θείου της τάξης του 0.1%.

ENVIRONMENTAL REGULATIONS & THE INDUSTRY’S RESPONSE
 
Ballast Water Treatment
• Post-Installation & Operations Experience with Ballast Water Treatment Systems
• Compliance Testing
• A Roundtable Discussion Among Owners and Equipment Manufacturers    
Συντονιστής: Dr. Michalis Pantazopoulos, Managing Director – Liberian Registry – LISCR (Hellas) S.A.

Ομιλητές:
•    κ. Konstantinos Stampedakis, Managing Director - ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A.
•    κ. Dimitrios Vastarouchas, Deputy Chief Operating Officer - Danaos Corporation
•    κ. Theo Baltatzis, Managing Director - Technomar Shipping
•    Dr. Loizos Isaias, Vice President, Manager Maritime Service Centre & Advisory - DNV GL

Ο Dr. Michalis Pantazopoulos, Managing Director – Liberian Registry – LISCR (Hellas) S.A., σημείωσε ότι τα μέτρα για την Επεξεργασία Υδάτων Έρματος βρίσκονται σε ισχύ από το 2017. Υπάρχουν ακόμη κάποια εναλλακτικά συστήματα, αλλά είναι δύσκολο να προσφέρουν συμμόρφωση τόσο με τους κανονισμούς του IMO όσο και με εκείνους της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ. Εμείς προσπαθήσαμε να μεταφέρουμε την εγκατάσταση για το 2024, όταν οι νέες τεχνολογίες θα έχουν αναπτυχθεί περισσότερο. Πάντως, μέχρι στιγμής, η εμπειρία μας με τη λειτουργία των σκαφών είναι θετική, καθώς δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στους περιορισμούς του συστήματος και τις ανάγκες συντήρησης.

Ο κ. Konstantinos Stampedakis, Managing Director - ERMA FIRST ESK Engineering Solutions S.A., ανέφερε ότι η εταιρεία έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, γεγονός που έχει προσφέρει στους συνεργάτες την απαιτούμενη εμπειρία ώστε να γνωρίζουν τι περιλαμβάνει μια σωστή εγκατάσταση. Τα κομμάτια της μηχανολογίας και της εκπαίδευσης είναι καθοριστικής σημασίας. Υπήρξαν υποθέσεις κατά τις οποίες, 2-3 μέρες μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης, ζητήθηκαν από τους συνεργάτες της εταιρείας μας συμβουλές και οδηγίες για τον χειρισμό του συστήματος. Είναι λοιπόν προτιμότερο η εκπαίδευση να γίνει σταδιακά, μετά το πέρας των έργων και όχι κατά τη διάρκειά τους.

Ο κ. Dimitrios Vastarouchas, Deputy Chief Operating Officer - Danaos Corporation, σχολίασε πως κανείς δεν είναι ακόμη σίγουρος για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων BWT. Είναι πλέον πραγματικότητα ωστόσο, και πρέπει να διασφαλίσουμε την εγκατάσταση τους, χωρίς έγνοιες, ώστε οι επιχειρήσεις μας να συνεχιστούν απρόσκοπτα. Υπάρχουν 3 παράμετροι για την εγκατάσταση τους στα σκάφη: Η δουλειά των μηχανικών, που εμείς προτιμούμε να γίνεται εσωτερικά, η αναλυτική εκπαίδευση του πληρώματος, καθώς και ένα αξιόπιστο σχέδιο συντήρησης.

Ο κ. Theo Baltatzis, Managing Director - Technomar Shipping, ανέφερε ότι η εταιρεία έχει προσαρμόσει τις εγκαταστάσεις της ανάλογα με το είδος του σκάφους. Το 50% των σκαφών είχε συστήματα BWT τύπου UV ήδη από το 2014, κάτι που προσέφερε στην εταιρεία τον απαιτούμενο χρόνο για να εκπαιδεύσει το πλήρωμα.            Ο κ. Baltatzis συνέχισε λέγοντας πως για να είναι δίκαιος και ειλικρινής, η εταιρεία δεν έχει βιώσει ιδιαίτερα προβλήματα μέχρι στιγμής, αλλά αυτό διαφέρει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή, επομένως η επιλογή του είναι σημαντική, ενώ θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσετε τη δέσμευσή τους ότι θα εκπαιδεύσουν τους χειριστές.

Ο Dr. Loizos Isaias, Vice President, Manager Maritime Service Centre & Advisory - DNV GL, ανέφερε ότι η “Η DNV GL στην Ελλάδα είναι ένα από τα μεγαλύτερα hubs της εταιρείας, με εκτενή δραστηριότητα στις εγκρίσεις εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας υδάτων έρματος (BWT). Η παρουσία της DNV GL, με τις ικανότητές της στον σχεδιασμό και στις εγκρίσεις, τοπικά, κοντά στους ιδιοκτήτες, τους συμβούλους και τους σχεδιαστές, βοηθά σημαντικά στην υιοθέτηση μιας ενεργούς προσέγγισης και στην επίλυση πιθανών προβλημάτων από νωρίς, εξασφαλίζοντας την πραγματοποίηση μεγάλων και περίπλοκων έργων, όπως είναι οι εγκαταστάσεις συστημάτων BWT. Από τις 8 Σεπτεμβρίου, ένας μεγάλος αριθμός σκαφών υποχρεούται να ενσωματώσει συστήματα BWT, σε συνάρτηση με την αξιολόγηση για το πιστοποιητικό IOPP και τις απαιτήσεις του IMO, ή σε συνάρτηση με τη συμμόρφωσή τους στις απαιτήσεις του Λιμενικού Σώματος των ΗΠΑ. Οι ανάγκες αυτές αναμένεται να μεγιστοποιηθούν τα επόμενα χρόνια, επηρεάζοντας τους ιδιοκτήτες, τους κατασκευαστές εξοπλισμού, τα ναυπηγεία, τους νηογνώμονες, κ.λπ. Η έγκαιρη ενασχόληση όλων των ενδιαφερόμενων είναι καθοριστικής σημασίας.

Επίσημος Χαιρετισμός με θέμα:
“A New Era for Greek Shipping & Its Global Leadership”
κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Ο κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης, Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τόνισε: “Είναι τιμή μου που βρίσκομαι εδώ μαζί σας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Capital Link, η οποία διοργανώνει με επιτυχία τέτοιου είδους συνέδρια παγκοσμίως, και ελπίζω να προκύψουν ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Η ναυτιλία είναι μακράν ο πιο εξωστρεφής κλάδος της ελληνικής οικονομίας. Αποτελεί πηγή εισοδήματος, πλούτου, κύρους και στρατηγικών πλεονεκτημάτων: Ένα εθνικό κεφάλαιο, ένα αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού DNA, και ένα σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ της χώρας. Η νέα κυβέρνηση εκτιμά τη συνεισφορά της ναυτιλίας και στοχεύει στην παροχή κινήτρων για νέες και περισσότερες επενδύσεις. Το υπουργείο μας ειδικότερα σκοπεύει να εκσυγχρονίσει τη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας μια ολιστική προσέγγιση.”

IMO 2020 – It is All about the Fuel
Navigating the New World of Marine Fuels    
Συντονιστής: κ. George Plevrakis, Director of Global Sustainability – ABS

Ομιλητές:
•    κα. Armelle Breneol, Senior Marine Fuels Technical Advisor - ExxonMobil Marine
•    κ. Matthew Tonge, Managing Director – Commercial Director, Integ8 Fuels, Inc.
•    κ. Claus Kestlng, General Manager – Bunker Procurement, J Lauritzen
•    κ. Angelos Vytimas, - Area Manager - Hellas, Italy, Croatia & Bulgaria - Veritas Petroleum Services (VPS)

Ο κ. George Plevrakis, Director of Global Sustainability – ABS, τόνισε ότι το ανώτατο όριο θείου του IMO για το 2020 είναι πλέον πολύ κοντά μας. Συζητάμε εδώ και χρόνια για τις βραχυπρόθεσμες προκλήσεις αυτής της αλλαγής σε θέματα καυσίμων, και οι τέσσερις ομιλητές μας θα μας βοηθήσουν να πλεύσουμε στα άγνωστα αυτά ύδατα.

Η κα. Armelle Breneol, Senior Marine Fuels Technical Advisor - ExxonMobil Marine, σημείωσε ότι το ανώτατο όριο θείου 0,50% του IMO αλλάζει τα δεδομένα στη ναυτιλία. Η συμμόρφωση επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους, η ExxonMobil ωστόσο πιστεύει πως τα περισσότερα σκάφη θα επιλέξουν καύσιμα με 0,50% περιεκτικότητα σε θείο. Γι’ αυτό και ανέπτυξε τη σειρά καυσίμων EMF.5™, ειδικά σχεδιασμένη για την καλύτερη δυνατή συμμόρφωση σε περίπτωση που ακολουθηθούν οι βέλτιστες πρακτικές. Δημιούργησε επίσης το Mobilgard™ 540, ένα λιπαντικό κυλίνδρων προς χρήση συνδυαστικά με τα καύσιμα με 0,50% περιεκτικότητα σε θείο. Σε συνάρτηση και με το σύστημα Mobil Serv℠ Cylinder Condition Monitoring, η ExxonMobil συμβάλλει στην ευκολότερη συμμόρφωση των εφοπλιστών με τους κανονισμούς του IMO.

Ο κ. Matthew Tonge, Managing Director – Commercial Director, Integ8 Fuels, Inc., τόνισε ότι περνάμε πλέον από το στάδιο της προετοιμασίας σε αυτό της εκτέλεσης, παρότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά μπροστά μας. Δεχόμαστε αιτήματα επέκτασης των πιστωτικών ορίων, καθώς πρόκειται για μια δαπανηρή διαδικασία. Πιστεύω πως η ναυτιλία είχε συνηθίσει να λειτουργεί με αξιόπιστα καύσιμα. Αυτή η εμπιστοσύνη θα πρέπει να ανακτηθεί στη νέα εποχή, οι εταιρείες να μείνουν ικανοποιημένες με την ποιότητα και να μάθουν να δουλεύουν με νέα καύσιμα διαφορετικών χαρακτηριστικών. Μια ακόμη ανησυχία αφορά την καταπόνηση που υφίστανται οι υποδομές.

Ο κ. Claus Kesting, General Manager – Bunker Procurement, J Lauritzen, ανέφερε ότι το μεγάλο ερώτημα του πρόσφατου παρελθόντος ήταν η εγκατάσταση των πλυντρίδων και το κατά πόσο είναι συμφέρουσα. Στην εταιρεία μας ερευνήσαμε το ζήτημα και καταλήξαμε πως δεν είναι κάτι το εφικτό για μας. Είμαστε λοιπόν εν μέσω των προετοιμασιών για τη χρήση των καυσίμων με 0,50% θείο. Πρέπει να διασφαλίσουμε πως η προετοιμασία αυτή γίνεται σωστά, να ελέγξουμε τη διαθεσιμότητα των νέων προϊόντων, αλλά και να διαλέξουμε τον καταλληλότερο προμηθευτή ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας.

Ο κ. Angelos Vytimas, - Area Manager - Hellas, Italy, Croatia & Bulgaria - Veritas Petroleum Services (VPS), τόνισε: “Aναμένουμε σημαντικές αποκλίσεις σε βασικά χαρακτηριστικά των νέων πετρελαίων ανά λιμάνι και ανά προμηθευτή, αφού θα είναι σε μεγάλο βαθμό προϊόντα ανάμιξης ελαφρών και βαρέων κλασμάτων προερχόμενα από διαφορετικές μεθόδους διύλισης. Για παράδειγμα, έχουν ήδη παρατηρηθεί μεγάλες αποκλίσεις στο ιξώδες από 40 έως 400 cSt. Λόγω των πολύ διαφορετικών χαρακτηριστικών τους, θα υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα ασυμβατότητας απ΄ ό,τι με τα τωρινά καύσιμα. Η σταθερότητα ενός καυσίμου περιγράφει την αντίσταση για διαχωρισμό των ασφαλτένιων, με αποτέλεσμα τον σχηματισμό λάσπης. Οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να παρέχουν σταθερά καύσιμα, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις όπου η ανάμειξη σταθερών καυσίμων στην ίδια δεξαμενή δεν θα μπορεί να αποφευχθεί, το προκύπτον μείγμα μπορεί να είναι ασταθές. Η συμβατότητα είναι μία ένδειξη της ασφαλούς ανάμειξης διαφορετικών καυσίμων χωρίς τον σχηματισμό λάσπης. Η βέλτιστη πρακτική είναι η πλήρης αποφυγή ανάμειξης διαφορετικών καυσίμων, αλλά εφόσον κάτι τέτοιο δεν καταστεί πρακτικά εφικτό, τότε συνιστάται να γίνεται έλεγχος συμβατότητας πριν την ανάμειξη.”

IMO 2020 – Sulfur Cap – Preparing for D-Day
A Roundtable Discussion on Issues, Challenges and Experiences Gained During the Transit Period & the Outlook Ahead    
Συντονιστής: Dr. John Kokarakis, Vice President, Technology & Business Development, Hellenic, Black Sea Region & Middle East – Bureau Veritas Marine & Offshore Division

Ομιλητές:
•    κ. Mikhail Shapiro, Global Head of Marine Fuels and IMO 2020 Implementation – Glencore
•    κ. Nicos Rescos, Chief Operating Officer for Star Bulk Carriers Corp.
•    κ. Vangelis Rousos, Business Development Director– Tufton Oceanic Limited
•    κ. Stamatis Bourboulis, General Manager - Euronav Ship Management (Hellas) Ltd.

Ο Dr. John Kokarakis, Vice President, Technology & Business Development, Hellenic, Black Sea Region & Middle East – Bureau Veritas Marine & Offshore Division, τόνισε:

“Μέρες μακριά από την ημέρα D”
“Η από μακρού αναμενόμενη 1η Ιανουαρίου 2020 είναι ημέρες μακριά και ο ναυτιλιακός κόσμος ετοιμάζεται για το επερχόμενο τσουνάμι του παγκόσμιου ορίου θείου 0,5%. Η πλειοψηφία των εφοπλιστών επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν συμμορφούμενα καύσιμα, παρόλο το υψηλότερο κόστος. Μια μικρή μειοψηφία επέλεξε να εγκαταστήσει πλυντρίδες καυσαερίων και θα συνεχίσει να καίει το παραδοσιακό καύσιμο, αν και θα πρέπει να αλλάξουν σε συμμορφούμενα καύσιμα σε ορισμένες περιοχές και λιμάνια που απαγόρευσαν τη χρήση των πλυντρίδων. Ακόμα λιγότεροι επέλεξαν να καίουν εναλλακτικά καύσιμα όπως το ΥΦΑ. Όλοι αυτοί πρέπει να προγραμματίσουν τη διαχείριση των καυσίμων και την προμήθεια τους, την εκπαίδευση σε νέες διαδικασίες και εξοπλισμό, τον καθαρισμό δεξαμενών και την απομάκρυνση των μη συμμορφούμενων καυσίμων. Αναμένεται ότι η ναυτιλία έχει την ανθεκτικότητα να αντέξει και αυτή την θύελλα, όπως και πολλές άλλες πριν.”

Ο κ. Nicos Rescos, Chief Operating Officer for Star Bulk Carriers Corp., ανέφερε ότι η Star Bulk έχει ήδη ξεκινήσει τη στρατηγική της για την έγκαιρη και αποτελεσματική συμμόρφωση με το παγκόσμιο ανώτατο όριο θείου, εξοπλίζοντας τον στόλο της με σύγχρονα και αποτελεσματικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων.
Χάρη στην έμπειρη και αφοσιωμένη ομάδα που εξειδικεύεται στους κανονισμούς IMO2020, η εταιρεία λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλίσει την ομαλή μετάβαση, μέσω εκπαίδευσης και εξοικείωσης, εξελιγμένων συστημάτων παρακολούθησης και ενδελεχείς πρακτικές διαχείρισης κινδύνων, είπε επίσης ο κ. Rescos.

Ο κ. Vangelis Rousos, Commercial Manager of Tufton Oceanic ανέφερε: “Οι κανονισμοί ρύθμισης των εκπομπών ρύπων οι οποίοι τίθενται σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020, σηματοδοτούν μια νέα εποχή για τη ναυτιλία όπου η κλιματική αλλαγή και τα περιβαλλοντικά θέματα αποκτούν κεντρικό ρόλο. Αυτό, κατά μία έννοια, αντικατοπτρίζει, το πνεύμα των καιρών το οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία οφείλει να ασπαστεί. Η μετάβαση από καύσιμα υψηλής σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας θείου, ενδέχεται να προκαλέσει κάποιες τεχνικές δυσκολίες όπως και να δημιουργήσει εμπορικές ευκαιρίες. Ο βαθμός στον οποίο οι πλοιοκτήτες θα ανταποκριθούν στο πρώτο και θα εκμεταλλευτούν το δεύτερο, θα ορίσει σε μεγάλο βαθμό την εξέλιξη της αγοράς αλλά και κάθε μίας εταιρίας ξεχωριστά.”

Ο κ. Stamatis Bourboulis, General Manager - Euronav Ship Management (Hellas) Ltd., ανέφερε ότι ο στόχος της εταιρείας είναι να απαλλαγεί από τα μη-συμμορφούμενα καύσιμα μέχρι το τέλος του έτους. Η προετοιμασία ξεκίνησε καιρό πριν, με την αξιολόγηση του στόλου, την εύρεση κατάλληλων μεθόδων για καλύτερη απόδοση και την εκπαίδευση σε συνεργασία με έμπιστους συμβούλους. Ως προς τον ανεφοδιασμό, για να αποφευχθούν δυνητικά προβλήματα, η εταιρεία σκοπεύει να καλύψει τις βραχυπρόθεσμες άμεσες ανάγκες της μέσω των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Reducing Green House Emissions – Decarbonization
Beginning of the Longer Journey – Targets, Challenges & Strategies    
Συντονιστής: κ. Andrew McKeran, Commercial Director – Marine & Offshore - Lloyds Register

Ομιλητές:
•    κ. Andrew Garcia, President – GoodBulk
•    Dr. George Pateras, President - Hellenic Chamber of Shipping; Deputy Chairman - Contships Management Inc
•    κ. Esben Poulsson, Chairman - International Chamber of Shipping; Executive Chairman - ENSEL PTE. LTD
•    κ. Kosta Vlachos, Chief Operating Officer – LATSCO Marine Management
•    κ. Stavros Hatzigrigoris, CEO - Maran Gas Maritime Inc

Ο κ. Andrew McKeran, Commercial Director – Marine & Offshore - Lloyds Register, ανέφερε ότι η ναυτιλία παραδοσιακά ακολουθεί έναν κύκλο, που καθορίζεται από τις συνθήκες της αγοράς, γεγονός που εμπόδιζε όλους μας να προγραμματίσουμε το μέλλον, αναγκάζοντάς μας να περιμένουμε τις κανονιστικές ρυθμίσεις αντί να πάρουμε οι ίδιοι τις απαραίτητες πρωτοβουλίες. Ο κ. Andrew McKeran είπε επίσης ότι στο μεγάλο ταξίδι που μας περιμένει, και με τις αλλαγές που πρόκειται να μας απασχολήσουν το 2030 και το 2050, πρέπει να αξιολογήσουμε και να εξερευνήσουμε εκ νέου τον ρόλο της ναυτιλίας, δρώντας με αξιοπιστία για ένα βιώσιμο μέλλον.

Ο κ. Andrew Garcia, President – GoodBulk, σημείωσε πως αναφέρθηκε το γεγονός πως ίσως οι πρώτοι πλοιοκτήτες που ανταποκρίθηκαν στους κανονισμούς «τιμωρούνται» από το πώς εξελίσσονται τα πράγματα. Είναι γεγονός πως οι συνθήκες αλλάζουν διαρκώς με το πέρασμα του χρόνου, και η βιομηχανία οφείλει να είναι προετοιμασμένη. Ιστορικά οι ιδιοκτήτες λάμβαναν κίνητρα για να επενδύσουν, τα κίνητρα αυτά ωστόσο δεν ήταν ποτέ αμιγώς περιβαλλοντικά. Ο κ. Andrew Garcia ανέφερε επίσης ότι μια υψηλότερη απόδοση επί της επένδυσης όσον αφορά τους κανονισμούς του IMO θα διαφοροποιούσε τα πράγματα, αλλά χρειαζόμαστε σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για να κατανοήσουμε τους κανόνες που θα ισχύσουν στο μέλλον.


Ο Dr. George Pateras, President - Hellenic Chamber of Shipping; Deputy Chairman - Contships Management Inc., ανέφερε ότι έχουμε πολλές επιλογές στη διάθεσή μας, παρότι τα πλοία αντιπροσωπεύουν ένα μικρό μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης. Ο κόσμος πρέπει να σταματήσει να μιλά για την εξάλειψη του άνθρακα και να προσφέρει εναλλακτικές, όπως το υδρογόνο, επενδύοντας σε αυτές. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο για παράδειγμα, παράγει και αυτό βλαβερές εκπομπές, το συνθετικό φυσικό αέριο αποτελεί πιθανότατα καλύτερη επιλογή. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί: Για παράδειγμα ένας από τους χειρότερους ρύπους είναι το εξαφθοριούχο θείο, το οποίο χρησιμοποιείται κατά κόρον στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μια ανεμογεννήτρια μπορεί να ρυπάνει το περιβάλλον περισσότερο από έναν κινητήρα diesel – δεν πρέπει να είμαστε υποκριτές.

Ο κ. Esben Poulsson, Chairman - International Chamber of Shipping; Executive Chairman - ENSEL PTE. LTD, σχολίασε ότι παρά την πραγματοποίηση πληθώρας δοκιμών, βρισκόμαστε ακόμη μακριά από την κατάληξη σε σαφή συμπεράσματα. Μια στατιστική που ενδεχομένως ενδιαφέρει το κοινό είναι πως ενώ ο στόλος μας μεγαλώνει, οι εκπομπές Co2 μειώνονται. Είναι ένα θετικό στοιχείο που πρέπει να υπογραμμίσουμε, καθώς αποδεικνύει πως κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Ο κ. Esben Poulsson ανέφερε επίσης ότι πιστεύει στην εφευρετικότητα του ανθρώπου και πως στο τέλος θα πετύχουμε τους στόχους μας.

Ο κ. Kosta Vlachos, Chief Operating Officer – LATSCO Marine Management, τόνισε: “Η ναυτιλιακή βιομηχανία μετακομίζει σε μια νέα εποχή, βαδίζοντας προς τη μείωση των εναέριων ρύπων. Οι φιλοδοξίες που ανανεώθηκαν το 2018 με τη στρατηγική του IMO για τα GHG δεν μπορούν να επιτευχθούν εκτός εάν εφαρμοστούν ορισμένα επιχειρησιακά τεχνικά μέτρα μαζί με την υιοθέτηση καυσίμων χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Είναι σημαντικό να υπάρξει ένας ισχυρός συνασπισμός μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων ιδιοκτητών, ναυλωτών, ναυπηγείων, πλοιοκτητών, νηογνωμόνων  και ενώσεων που αναζητούν την υιοθέτηση καινοτόμων ασφαλών λύσεων και εναλλακτικών καυσίμων χαμηλής ή μηδενικής κατανάλωσης άνθρακα που θα οδηγήσουν τον κλάδο στην επίτευξη του στόχου ο οποίος είναι μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου προς όφελος της κοινωνίας.”

Ο κ. Stavros Hatzigrigoris, CEO - Maran Gas Maritime Inc., ανέφερε ότι το 2008 αποτέλεσε το σημείο καμπής όσον αφορά τις εκπομπές που συνεισφέρουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, και συγκρίνοντας τα στοιχεία με εκείνα του 2015, έχει υπάρξει πρόοδος. Ωστόσο, με τους ειδικούς να προβλέπουν πως το 2050 ο πληθυσμός θα ανέρχεται στα 9,7 δισεκατομμύρια, και λαμβάνοντας υπόψη τις προεκτάσεις αυτής της πρόβλεψης, οι έως τώρα αριθμοί δεν είναι ενθαρρυντικοί. Ο κ. Stavros Hatzigrigoris, είπε επίσης ότι κατά τη γνώμη του, η συζήτηση για τις μηδενικές εκπομπές θα ανοίξει και πάλι, καθώς και θα τεθούν νέοι στόχοι.

Speed Limits – An Optimal Measure for the Environment & the Shipping Industry    
Συντονιστής: κ. George M. Teriakidis, Area Manager East Mediterranean & Black Sea - DNV GL

Ομιλητές:
•    κ. Philippe Louis-Dreyfus, Chairman - Louis Dreyfus Armateurs S.A., Former President – BIMCO
•    κ. George Procopiou, Founder – Dynacom Tankers Management, Sea Traders – Dynagas
•    κ. Harry Vafias, President & CEO - StealthGas
•    κ. Nikos Tsakos, President & CEO – Tsakos Energy Navigation, Chairman – INTERTANKO 2014-2018

Ο κ. George M. Teriakidis, Area Manager East Mediterranean & Black Sea - DNV GL, σχολίασε ότι οι ομιλητές αυτού του πάνελ δεν χρειάζονται συστάσεις. Το θέμα μας είναι ο περιορισμός ταχύτητας, που ήδη συζητήθηκε στο προηγούμενο πάνελ και θα έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε τη γνώμη των ομιλητών, είπε επίσης ο κ. George M. Teriakidis.

Ο κ. Philippe Louis-Dreyfus, Chairman - Louis Dreyfus Armateurs S.A., Former President – BIMCO, σχολίασε: “Μείωση της ταχύτητας των πλοίων, μια καλή λύση τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την εικόνα της ναυτιλίας.”

Ο κ. Louis-Dreyfus είπε επίσης ότι λόγω της πεποίθησής του ότι μια μέρα η ναυτιλία θα βρισκόταν υπό εξέταση, σε δημόσιο αλλά και πολιτικό επίπεδο, έχει θέσει τα περιβαλλοντικά ζητήματα ως πρώτη προτεραιότητα εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια, όσο είχε την τιμή να είναι ηγέτης της ECSA και της BIMCO.
Ορισμένες φορές είχε την εντύπωση πως δεν ήταν αρκετά πειστικός, και πως κάποιοι συνάδελφοι του δεν δραστηριοποιούνταν επαρκώς.

Ο κ. Louis-Dreyfus συνέχισε λέγοντας πως σήμερα, πράγματι μας ασκείται κριτική και αντιμετωπιζόμαστε ως πρόβλημα και όχι ως λύση.
Είναι αργά, αλλά ίσως όχι υπερβολικά αργά για να αντιδράσουμε. Η προώθηση της ιδέας της μείωσης/βελτιστοποίησης της ταχύτητας, προερχόμενη από εμάς, μπορεί να βοηθήσει τη δημόσια εικόνα της ναυτιλίας. Είναι επίσης ένας απλός, εύκολος, άμεσα αποτελεσματικός τρόπος περιορισμού των εκπομπών των πλοίων μας.
Η ιδέα αυτή, στην οποία άλλοτε αντιτάσσονταν οι περισσότεροι, φαίνεται σήμερα πιο αποδεκτή από τη ναυτιλιακή κοινότητα.
Κλείνοντας ο κ. Louis-Dreyfus είπε ότι είναι υπερήφανος που η Γαλλία έχει αναλάβει τα ηνία στο θέμα αυτό, τόσο στον IMO, όσο και στη G7, καθώς επίσης ότι χαίρεται πολύ που μερικοί εκ των κορυφαίων Ελλήνων πλοιοκτητών μοιράζονται την ίδια γνώμη.

Ο κ. George Procopiou, Founder – Dynacom Tankers Management, Sea Traders – Dynagas, θέλοντας να προχωρήσει το σκεπτικό μας ένα βήμα παραπέρα, ανέφερε ότι πράγματι οι πλοιοκτήτες είχαν ανέκαθεν περιβαλλοντικές ευαισθησίες. Η ναυτιλία διαθέτει το μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα ανά τόνο εμπορεύματος. Παρ’ όλα αυτά, αυτό που πρέπει να κάνουμε για να είμαστε δίκαιοι με τα πλοία που έχουν κατασκευαστεί πρόσφατα, είναι να χωρίσουμε το θέμα ως εξής: Νέα καύσιμα, για τα καινούρια πλοία, και περιορισμούς στη χρήση ιπποδύναμης, για τα υπάρχοντα.

Ο κ. Harry Vafias, President & CEO – StealthGas, σχολίασε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του IMO, η ναυτιλία παράγει μόλις το 2,2% των συνολικών εκπομπών Co2. Παρότι οι στόλοι μας μεγεθύνονται, η ναυτιλία δεν ρυπαίνει όσο άλλοι κλάδοι, και αυτό αξίζει να σημειωθεί. Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζουμε πως σύμφωνα με έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, μια μείωση ταχύτητας 25% θα αντιστοιχούσε σε μείωση 30% στις εκπομπές.

Ο κ. Nikos Tsakos, President & CEO – Tsakos Energy Navigation, Chairman – INTERTANKO 2014-2018, ανέφερε ότι είναι αποδεδειγμένο πως η ναυτιλία είναι ο πιο οικονομικός, οικολογικός και αποτελεσματικός τρόπος μετακίνησης. Αν συνυπολογίσουμε τη συνεισφορά της στην παγκόσμια οικονομία, το ποσοστό ρύπανσης φαντάζει μικρό. Στο παρελθόν, έχουμε λάβει μονομερείς πρωτοβουλίες που μας κατατάσσουν στην πρώτη γραμμή όσον αφορά την περιβαλλοντική δράση. Χρειάζεται ωστόσο να παρθούν νέα μέτρα, και ο περιορισμός της ταχύτητας θα μπορούσε να είναι ένα από αυτά.

Challenges for European Shipping in a Changing World    
Section remarks: κ. Panagiotis Laskaridis, President – European Community Shipowners Associations; CEO - Lavinia Corporation / Laskaridis Shipping Company Ltd.
Ο κ. Laskaridis, ανέφερε πως είναι σίγουρος πως όλοι γνωρίζουμε πως διαθέτουμε μια νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία έχει θέσει ως πρώτη της προτεραιότητα το περιβάλλον. Δυστυχώς, η συζήτηση αυτή, παγκοσμίως, είναι πολιτική σε βαθμό υστερίας, αντί να βασίζεται στη λογική και την επιστήμη. Οι άνθρωποι στη ναυτιλία τείνουν να γνωρίζουν για τι πράγμα μιλούν – δεν ισχύει πάντοτε το ίδιο για τους πολιτικούς και τους ακτιβιστές. Η ναυτιλία πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες, να έχει τις δικές της προτάσεις και το δικό της οικολογικό σχέδιο. Πολλοί εξ ημών, ανέφερε ο κ. Laskaridis, εκτιμούσαν πως το πρόβλημα ύπαρξης πολλών διαφορετικών τοπικών και διεθνών κανονισμών είχε λυθεί, όμως φοβάται πως τελικά οι ασυμβατότητες συνεχίζονται, εξ όσων βλέπει και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα.

ΚΥΡΙΑ ΟΜΙΛΙΑ & ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ
Εισαγωγικά Σχόλια:
κ. Νίκος Τσάκος
President & CEO - Tsakos Energy Navigation, Chairman - INTERTANKO 2014-2018

“2019 CAPITAL LINK MARITIME CSR LEADERSHIP AWARD”
Τιμητική Διάκριση στον
κ. Αναστάσιο Παπαγιαννόπουλο
CEO, Common Progress Co, President – BIMCO 2017 - 2019

Το Συνέδριο έκλεισε τις εργασίες του με την απονομή του “2019 Capital Link Maritime CSR Leadership Award”.
 

Η απονομή του Βραβείου “Capital Link Maritime CSR Leadership Award” ξεκίνησε πριν από 7 χρόνια με στόχο την αναγνώριση ενός ατόμου ή ενός οργανισμού για την επίδειξη του υψηλότερου επιπέδου αφοσίωσης στην Επιχειρηματική Δεοντολογία και τις Βέλτιστες Πρακτικές στον Κλάδο. Τιμώμενα πρόσωπα προηγούμενων ετών ήταν οι κκ. Jeremy Penn, Nikos Tsakos, Efthimios Mitropoulos, Clay Maitland, John Platsidakis, και Philippe Louis-Dreyfus.

ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Το “2019 Capital Link Maritime CSR Leadership Award” απονεμήθηκε στον κ. Αναστάσιο Παπαγιαννόπουλο, CEO – Common Progress Co; Former President – BIMCO, σε αναγνώριση της προσφοράς του στη ναυτιλία και της αφοσίωσής του στην εφαρμογή και προώθηση των Βέλτιστων Πρακτικών.

Τον κ. Αναστάσιο Παπαγιαννόπουλο προλόγισε ο κ. Νίκος Τσάκος, President & CEO – Tsakos Energy Navigation, Chairman – INTERTANKO 2014-2018.



O κ. Νίκος Τσάκος, τόνισε πόσο μεγάλη είναι η χαρά του να προλογίσει τον                   κ. Τάσο Παπαγιαννόπουλο καθώς έχουν συνυπάρξει πολλάκις σε κοινές προσπάθειες σε φορείς και οργανισμούς ανά τα χρόνια, πάντοτε με γνώμονα το κοινό καλό. Ο κ. Τσάκος αναφέρθηκε στη πολυμάθεια του κ. Τάσου Παπαγιαννόπουλου που συνδυάζει το πάθος του για τη ναυτιλία με εκτενείς γνώσεις σε πολλά και διαφορετικά πεδία.






O κ. Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος ευχαρίστησε τους οργανωτές, τον κ. Νίκο Μπορνόζη και την κα. Όλγα Μπορνόζη, “για το υπέροχο αυτό βραβείο”, όπως είπε, και ανέφερε επίσης ότι είναι χαρά του που τον προλογίζει ο φίλος του, Νίκος Τσάκος.




Ο κ. Παπαγιαννόπουλος σχολίασε ότι οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής ναυτιλίας. Όπως χαρακτηριστικά είπε, ακολούθησε, μαζί με τα αδέρφια του, κάποιες από τις θεμελιώδεις τους αξίες: «Ο λόγος σου να είναι συμβόλαιο, να φροντίζεις τους εργαζόμενους, να μην χάνεις την καρδιά σου όταν τα πράγματα πηγαίνουν άσχημα, να μην χάνεις το μυαλό σου όταν πηγαίνουν καλά».                Ο κ. Παπαγιαννόπουλος ανέφερε ότι είναι ευλογημένος που έμαθε αυτές τις αξίες από τους προκατόχους του αλλά και για τις ευκαιρίες που του παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Στη θητεία του ως πρόεδρος της BIMCO, o κ. Παπαγιαννόπουλος τόνισε ότι προσπάθησε να αγωνιστεί για πολλά θέματα, όπως η περιβαλλοντική ευαισθησία και η ισότητα των φύλων.
Κλείνοντας ο κ. Παπαγιαννόπουλος έδωσε έμφαση στο ότι πρέπει να ατενίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία, καθώς η νέα γενιά είναι καλά εκπαιδευμένη και διαθέτει παγκόσμια θεώρηση των πραγμάτων, κάτι που θα αποδειχθεί πολύ σημαντικό.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Αναστάσιου Παπαγιαννόπουλου, CEO – Common Progress Co; Former President – BIMCO:
“Ladies and Gentlemen dear Friends,
Please allow me to express my sincere gratitude to the organizers of Capital Link for the award I just received. For many consecutive years Olga and Nikolas Bornozis succeeded through the Capital Link conferences to put emphasis on the major problems of International Shipping. Besides receiving the award from NT has a special dimension for me. He is a guy that I never quite managed to bid in tennis, when we used to play during our Christmas holidays some 35 years ago. A very tough and competitive young man determined not to lose. A real son of Kardamyla.
The present award comes near the end of a trajectory proceeding through three homocentric circles. A family  company, the UGS and BIMCO. A process starting from the elementary unit to the global arena. This is a characteristic feature of the average Greek ship owner. To participate with ones’ full power in all three processes.
The Greek family company is the elementary unit structured on the basis of a few fundamental principles:
•    My word is my bond
•    Take good care of your employees on shore and ashore
•    When things are bad do not lose your heart when things are good do not lose your mind
•    The sea becomes ill but never dies
I was blessed to learn these principles from people like my late father inlaw G.M. Pateras and Mr. Antony Angelicoussis. Along with my brothers inlaw we followed these principles and we managed to weather the storm of major shipping crises and to renew our fleet.
In our efforts we could rely on the invaluable support of our employees in the office and on the ships. They proved that the professionals in our sector constitute one fundamental factor in the flourishing of GS. To put it in a nutshell the individual Greek company always strives to be competitive and have a reasonable return on the capital invested. This may be achieved only if we can earn the trust of the other participants in our sector, banks, charterers insurers and the P&I clubs.
The UGS is a historical institution representing the interests of the Greek shipping in general and of its individual members in particular. The last two decades under the leadership of capable and hardworking presidents the UGS had some very substantial successes.
As a very brief summary of these successes I can mention:
1.    The familiarization of the Greek public with the advantages accruing from the shipping sector
2.    The building of relations of trust with the Greek governments
3.    The protection and development of the international interests of the Greek owners
4.    The consolidation of the traditionally strong links between the ship owners and their employees
As a member of the BOD and the Executive of the UGS for a long period of more than two decades, I tried along with my colleagues to be useful and productive serving the organization.
After all as a member of the UGS I was elected president of BIMCO in the end of a long tenure in the BOD and the Executive. BIMCO as you know is a global and powerful institution serving International Shipping in many interlinked ways.
1.    It elaborates and publishes charter party clauses
2.    It has a number of teaching courses for young shipping professionals
3.    It helps to the resolutions of shipping disputes
4.    It caters for the big issues of the IS in cooperation with the other organisations of the R/T
During my tenure as President of BIMCO I tried to put emphasis on its substantial activities, as a bridge between cultures, genders, sectors and national interests. With the indispensable support of the secretariat the BOD and the Executive of BIMCO we managed:
1.    To strengthen our relations with the other organisations of the R/T (ICS, INTERTANKO, INTERCARGO)
2.    To elaborate realistic policies as a reply to the environmental challenges of our times
3.    To promote in the presidency two ladies Mrs. S. Kaptanoglu and Mrs. Sabrina Chao breaking the long sequence of male presidents.
4.    To develop a better understanding between UGS and BIMCO given that the Greek ship owners constitute approximately 1/3 of the BIMCO members
5.    To produce a number of important, practical and balanced clauses addressing key issues of the relations between charterers owners
Dear Friends,
In the end of this concise summary of my trajectory in shipping I would like to share with you a few concluding thoughts:
1.    We managed to survive and thrive in shipping because we are hard working eternal optimists
2.    We can face the future with confidence because the next generation of shipping entrepreneurs and professionals who will succeed us are better educated and have a broader / global vision
3.    The new technologies available, properly utilized, will improve the operations and optimize the results of the sector
Ladies and Gentlemen
I tried to narrate my travel in the magic world of shipping. However I intentionally avoided to mention anything about my misconceptions and wrong decisions. This could be a much more entertaining, long and exciting story. I decided to spare you of that experience for two main reasons:
1.    You would have a much shorter time for drinks and networking
2.    The organizers of the conference might change their minds about the winner of the Capital Link award 2019”
ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ BREAKOUT SESSION – “VERGINA” ROOM
"Chinese Seafarers for International Shipping Companies" - Crewing Seminar

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σεμινάριο με θέμα: "Chinese Seafarers for International Shipping Companies". Στόχος του σεμιναρίου ήταν να ενημερώσει τους συμμετέχοντες για την σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην ναυτική εκπαίδευση στην Κίνα και την βελτίωση στην ποιότητα των Κινέζων Ναυτικών, που σταδιακά έχουν ευρεία παρουσία στον στόλο των διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών.  
Το Σεμινάριο:
•         περιέγραψε τη δομή, την προσέγγιση και το δυναμικό στην ναυτική εκπαίδευση που διαθέτει η
    Singhai,
•         Επικεντρώθηκε στα σημαντικά θέματα σχετικά με την επιλογή, την εκπαίδευση και την διατήρηση
    του πληρώματος,
•         ενημέρωσε τους συμμετέχοντες σχετικά με τους πρόσφατους κανονισμούς της Κινεζικής Κυβέρνησης
    και με τις προσπάθειες της Κυβέρνησης στην προώθηση των Κινέζων Ναυτικών σύμφωνα με τα
    διεθνή πρότυπα.


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr