Κίνα: Σε λειτουργία το νέο τερματικό LNG της Shenzhen Gas με φορτίο από την ENI

Κίνα: Σε λειτουργία το νέο τερματικό LNG της Shenzhen Gas με φορτίο από την ENI

Ο νέος τερματικός σταθμός στο Shenzhen έχει ετήσια δυναμικότητα 800.000 τόνων υπερψυγμένου καυσίμου

Η κινεζική εταιρεία διανομής φυσικού αερίου Shenzhen Gas θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα, στη νότια Κίνα, τον πρώτο ιδιόκτητο τερματικό σταθμό της για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας στο Reuters την Παρασκευή 16/8/2019.
Αυτό θα καταστήσει την Shenzhen Gas το δεύτερο διανομέα φυσικού αερίου, το οποίο θα υποστηρίζεται από τοπική κυβέρνηση που διαθέτει μια εγκατάσταση εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Ο πρώτος ήταν ο όμιλος Shenergy, ο οποίος δημιούργησε τερματικό σταθμού εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Σαγκάη το 2008.
Οι περισσότεροι από τους τερματικούς σταθμούς εισαγωγής της Κίνας ανήκουν στις κρατικές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου όπως η China  National Offshore Oil Corp (CNOOC) και η PetroChina.
Η Κίνα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος καταναλωτής φυσικού αερίου στον κόσμο και ο δεύτερος μεγαλύτερος εισαγωγέας LNG μετά την Ιαπωνία.
Ο Qiu Lihua, γενικός διευθυντής της Sino-Benny, μιας μονάδας της Shenzhen Gas που θα λειτουργήσει το τερματικό σταθμό, δήλωσε ότι η νέα εγκατάσταση στο Yantian λιμάνι της πόλης Shenzhen έχει ετήσια δυναμικότητα 800.000 τόνων υπερψυγμένου καυσίμου.
"Αυτή θα είναι η δική μας εγκατάσταση που θα συνδεθεί με το υφιστάμενο δημοτικό δίκτυο που λαμβάνει αγωγούς φυσικού αερίου από την CNOOC και την PetroChina", δήλωσε ο Qiu στο Reuters.
Η νέα πλωτή δεξαμενή LNG και η δεξαμενή αποθήκευσης 80.000 κυβικών μέτρων κατασκευάστηκαν δίπλα σε μια εγκατάσταση εισαγωγής υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG), μιας επιχείρησης που λειτουργεί η Sino-Benny εδώ και χρόνια, δήλωσε ο Qiu.
Το πρώτο φορτίο των 65.000 κυβικών μέτρων LNG πρόκειται να φτάσει στο Yantian την Κυριακή, παρέχεται από την ιταλική ENI σε μια εποχή που οι τιμές LNG  της Ασίας βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο τους σε σχεδόν τρία χρόνια λόγω της άφθονης προσφοράς και της αδύναμης ζήτησης.
Ο Qiu αρνήθηκε να σχολιάσει την τιμή του φορτίου, αλλά δήλωσε ότι η εταιρεία του διερευνά την ανάληψη τακτικών προμηθειών με σύμβαση διάρκειας τριών έως πέντε ετών.
"Καθώς η προβλήτα μας δεν είναι κανονικού μεγέθους, δεν μπορούμε να στηριχθούμε σε τυχαίες προμήθειες spot, καθώς τα διαθέσιμα φορτία μπορεί να μην ταιριάζουν στην αποβάθρα μας",σημείωσε.
Ο τερματικός σταθμός βρίσκεται περίπου 10 χιλιόμετρα (6 μίλια) από το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό Dapeng LNG που λειτουργεί η CNOOC, στο οποίο η Shenzhen Gas έχει μερίδιο μειοψηφίας.
Ο Qiu αναμένει ότι η ζήτηση φυσικού αερίου στο Shenzhen, μια πολυσύχναστη πόλη που συνορεύει με το Χονγκ Κονγκ, θα διατηρήσει διψήφια ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, που θα οδηγήσει σε οικιακή χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο αριθμός των νοικοκυριών που χρησιμοποιούν αγωγούς φυσικού αερίου θα διπλασιαστεί μέχρι τα τέλη του 2020, από 2,1 εκατομμύρια τώρα, κάτω από μια κυβερνητική αλλαγή για το LPG, δήλωσε ο Qiu.
Μετά την άνοδο του εφοδιασμού με φυσικό αέριο το χειμώνα του 2017/2018, το Πεκίνο προέτρεψε τις τοπικές κυβερνήσεις και τους διανομείς φυσικού αερίου να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης στο πλαίσιο μιας εθνικής εκστρατείας για την τόνωση της χρήσης φυσικού αερίου με στόχο τη μείωση της ρύπανσης από άνθρακα.



www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr