Fitch: Σε κίνδυνο οι επιχειρήσεις από τους δασμούς των ΗΠΑ στο Μεξικό

Fitch: Σε κίνδυνο οι επιχειρήσεις από τους δασμούς των ΗΠΑ στο Μεξικό
Έκθεση της Fitch Ratings για την απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλουν δασμούς στο Μεξικό
Η πρόσφατη απόφαση της Ουάσιγκτον να επιβάλει δασμούς στο Μεξικό θέτει σε κίνδυνο τη νέα εμπορική συμφωνία (USMCA) μεταξύ Μεξικού-ΗΠΑ-Καναδά αλλά και τις ταμειακές ροές των επιχειρήσεων στις δύο χώρες, αναφέρει σε έκθεσή της η Fitch Ratings.
Βέβαια, ο αμερικανικός οίκος δεν αναμένει ιδιαίτερο πλήγμα στην πιστοληπτική ικανότητα των κρατών ή των επιχειρήσεων.
«Την περασμένη εβδομάδα, ο Πρόεδρος Trump επικαλέστηκε μια εκτελεστική εντολή για να επιβάλουν οι ΗΠΑ δασμό 5% σε όλες τις εισαγωγές του Μεξικού από τις 10 Ιουνίου.
Εάν το Μεξικό δεν αναλάβει δράση για να μειώσει ή να εξαλείψει τον αριθμό των παράνομων μεταναστών που διασχίζουν τα σύνορα προς τις ΗΠΑ, ο δασμός θα αυξηθεί στο 10% την 1η Ιουλίου, το 15% την 1η Αυγούστου, το 20% την 1η Σεπτεμβρίου και το 25% την 1η Οκτωβρίου.
Το Μεξικό ήταν ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας στις ΗΠΑ το 2018.
Τα οχήματα ήταν η πρώτη κατηγορία εισαγωγών, αξίας 93 δισεκ. δολαρίων ή το 27% του συνόλου.
Το Μεξικό είναι επίσης ο μεγαλύτερος προμηθευτής γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ, συνολικού ύψους 26 δισεκ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων και μεταποιημένων φρούτων και λαχανικών, μαζί με κρασί, μπύρα και σνακς», σχολιάζει ο αμερικανικός οίκος.
«Η USMCA περιέχει διατάξεις σχετικά με τα γαλακτοκομικά, τα πουλερικά, τα αυγά, τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, το ψηφιακό περιεχόμενο, την πνευματική ιδιοκτησία και, κυρίως, τις απαιτήσεις παραγωγής αυτοκινήτων.
Η συμφωνία αναμένεται να μειώσει τους εμπορικούς φραγμούς, τις βασιζόμενες στο εμπόριο τιμές των βασικών εμπορευμάτων και τη μεταβλητότητα των συναλλαγματικών ισοτιμιών. (…)
Η General Motors είναι η πιο εκτεθειμένη στους δασμούς σε τιμολόγια για τα οχήματα που παράγονται στο Μεξικό, ακολουθούμενη από τις Fiat Chrysler Automobiles και Ford. (…)
Οι BMW, Daimler και Volkswagen έχουν τοπική παραγωγική βάση στο Μεξικό, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη για να μειώσει το κόστος συναρμολόγησης και μεταφοράς στις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ.
Η Nissan, η Honda και η Toyota λειτουργούν σε εργοστάσια παραγωγής στο Μεξικό. Πιστεύουμε ότι οι δασμοί θα μπορούσαν να ωθήσουν αυτές τις εταιρείες να ενισχύσουν την παραγωγή των ΗΠΑ.
Η Honda έχει 12 εργοστάσια στις ΗΠΑ, η Toyota έχει 11, η Nissan έχει τέσσερα και η Kia έχει ένα».

Image
Image


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr