Αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων από τις νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές - «Αγκάθι» τα CO2

Αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων από τις νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές - «Αγκάθι» τα CO2
Οι νέες οδηγίες, που ψηφίστηκαν τον Απρίλιο, προβλέπουν για την επόμενη διετία μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20%
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι αυτή τη στιγμή το Brexit ή οι πρόσθετοι δασμοί εισαγωγής, που σχεδιάζει να επιβάλλει ο Τραμπ, αλλά οι νέες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μία εμπεριστατωμένη μελέτη της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας Euler Hermes, σύμφωνα με την οποία οι ευρωπαϊκοί στόχοι είναι ουσιαστικά ανέφικτοι.
Οι νέες οδηγίες, που ψηφίστηκαν τον Απρίλιο, προβλέπουν για την επόμενη διετία μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 20%, όταν για τα τελευταία δέκα χρόνια ήταν συνολικά 25%. Επιπρόσθετα, έχουν τεθεί ακόμη πιο φιλόδοξοι στόχοι έως το 2025 και το 2030, που δείχνουν αυτή τη στιγμή ανέφικτοι για τους αυτοκινητοκατασκευαστές. Οι τελευταίοι βρίσκονται σε έναν πραγματικό αγώνα δρόμου, ώστε να ενσωματώσουν στον στόλο τους όσο το δυνατόν συντομότερα και μαζικότερα οχήματα με εναλλακτικές μορφές κίνησης και ιδίως ηλεκτροκίνητα, αλλιώς απειλούνται με δρακόντεια πρόστιμα. Με βάση τα δεδομένα του 2018, θα ανέρχονταν αυτά τα πρόστιμα συνολικά σε 30 δις ευρώ, που αντιστοιχούν περίπου στο 50% των καθαρών κερδών των εταιρειών αυτοκινήτου.
Οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές θα αυξήσουν πιθανότατα έως τα τέλη του 2020 το κόστος παραγωγής ενός μέσου Ι.Χ. έως 7% και το 2025 έως 15%. Αν επιμερισθεί όλη αυτή η αύξηση του κόστους παραγωγής στην τελική τιμή των μελλοντικών αυτοκινήτων, τότε θα μειωθεί δραστικά η ζήτηση και θα υπάρξει ανεργία στον κλάδο.
Συγκεκριμένα, προβλέπονται μειώσεις των πωλήσεων αυτοκινήτων της τάξης του 9% έως τα τέλη του 2020 και 18% έως το 2025. Για να πάρουμε μία τάξη μεγέθους, μία τέτοια πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων θα είχε αρνητική επίδραση -0,1% στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της Γερμανίας, αλλά και της Γαλλίας, ενώ θα χάνονταν περίπου 160.000 θέσεις εργασίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ταυτόχρονα, θα αυξανόταν ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών, που θα είναι υποχρεωμένες στο μέλλον να δημιουργήσουν μεγαλύτερες συνέργειες μεταξύ τους, αλλά και να μειώσουν τα ποσοστά κερδοφορίας τους, ώστε να είναι ηπιότερη η μείωση στις πωλήσεις των –ακριβότερων πλέον- μοντέλων τους.

www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr