ΑΔΜΗΕ: Έτοιμα προς δημοσίευση τα τεύχη διακήρυξης για την Αττική – Κρήτη, εκκρεμεί από τη ΡΑΕ η έγκριση ως εθνικό έργο

ΑΔΜΗΕ: Έτοιμα προς δημοσίευση τα τεύχη διακήρυξης για την Αττική – Κρήτη, εκκρεμεί από τη ΡΑΕ η έγκριση ως εθνικό έργο

Το σχέδιο υλοποίησης της επένδυσης από την Αριάδνη

Η Αριάδνη προχωρά την δημοσίευση των τευχών για τη διασύνδεση Αττικής – Κρήτης το οποίο θα υλοποιηθεί πλέον ως εθνικό έργο εφόσον δοθεί έγκριση και από τη ΡΑΕ.
Κατά συνέπεια, το έργο θα υλοποιηθεί με εθνικούς πόρους και χρηματοδότηση χωρίς να ενταχθεί στο κοινοτικό πλαίσιο με τη μορφή του PCI.
Αποτελεί μια μέγιστης σημασίας επένδυση, γιατί θα μειώσει το κόστος των ΥΚΩ που ανέρχονται σε 400 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση και παράλληλα θα αποτελέσει πόλο προσέλκυσης επενδύσεων και απασχόλησης για ισχυρούς εγχώριους και διεθνείς ομίλους.

 
Με τριετές πλάνο η Αριάδνη

Έτοιμη για τη δημοσίευση των τευχών διακήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής τη Δευτέρα 22 Απριλίου είναι η θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ «Aριάδνη Interconnection”, όπως διαβεβαιώνουν καλά πληροφορημένες πηγές της εταιρείας. Όπως όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες πολύ καλά γνωρίζουν, είναι κομβικής σημασίας, η διαγωνιστική διαδικασία να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατό, καθώς η επιλογή των αναδόχων που θα υλοποιήσουν το έργο είναι απαραίτητο να έχει συμβεί εντός του έτους. Το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα που έχει εγκριθεί από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) προβλέπει την ολοκλήρωση του έργου έως το τέλος του 2022, καθώς είναι απαραίτητο το Ελληνικό Σύστημα Ηλεκτρικής ενέργειας να ελαφρυνθεί από €400 εκ. ετησίως των ΥΚΩ, ενώ η χώρα έχει δεσμευτεί να εκπληρώσει τους περιβαλλοντικούς της στόχους, μέσω της απόσυρσης των ρυπογόνων πετρελαϊκών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Η ΡΑΕ έχει συνδέσει την καθυστερημένη ολοκλήρωση του έργου με σημαντικές ποινικές ρήτρες για τους παραπάνω λόγους.
Οπως έχει επανειλημμένα τονίσει η Διοίκηση του ΑΔΜΗΕ και της “Αριάδνης”, η διεθνής εμπειρία από την υλοποίηση έργων με τεχνικά χαρακτηριστικά συγκρίσιμα με αυτά της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής έχει δείξει ότι απαιτούνται τουλάχιστον τρία χρόνια για την ολοκλήρωσή τους. Είναι επομένως αυταπόδεικτο ότι τα χρονικά περιθώρια είναι εξαιρετικά στενά και δεν υπάρχει η πολυτέλεια κωλυσιεργίας για διαδικαστικά ζητήματα.
Μοναδική εκκρεμότητα που απομένει για την έναρξη του διαγωνισμού είναι η αναγνώριση από πλευράς Ρυθμιστή ότι η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής θα προχωρήσει ως εθνικό έργο (με φορέα χρηματοδότησης και υλοποίησης την «Αριάδνη»), όπως ανακοίνωσε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης στις αρχές Μαρτίου.
Υπενθυμίζεται ότι στις 28 Φεβρουαρίου έληξε η προθεσμία που είχε δοθεί στην εταιρεία Euroasia Interconnector να αναγνωρίσει την «Αριάδνη Interconnection» ως φορέα υλοποίησης του έργου Κρήτης-Αττικής στο πλαίσιο του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ και να εισέλθει στο μετοχικό της κεφάλαιο με ποσοστό έως 39%.
Σημειώνεται επίσης ότι ο ΑΔΜΗΕ απέστειλε στη ΡΑΕ αναθεωρημένο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) για τις περιόδους 2019-2028 και 2020-2029 με τα νέα δεδομένα για το έργο Κρήτης-Αττικής (ότι δηλαδή θεωρείται εθνικό έργο με φορέα υλοποίησης την «Αριάδνη Interconnection”)
Καθώς η ΡΑΕ έχει εγκρίνει τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής μέρος του PCI, η τροποποίηση των σχετικών αποφάσεών της ώστε να αντανακλούν την καινούρια πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί αποτελεί προαπαιτούμενο για να βγει στον αέρα άμεσα ο διαγωνισμός. Η «Αριάδνη» είναι έτοιμη και περιμένει από τον Ρυθμιστή να πράξει τα δέοντα.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr