Αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του αγωγού IGB – Επιλέγονται ο προμηθευτής σωλήνων και ο κατασκευαστής

Αντίστροφη μέτρηση για την κατασκευή του αγωγού IGB – Επιλέγονται ο προμηθευτής σωλήνων και ο κατασκευαστής

Το συνολικό κόστος του έργου θα αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ

Στις αρχές του καλοκαιριού αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) με προοπτική η λειτουργία του να αρχίσει στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Μετά την επιλογή της κοινοπραξίας που θα αναλάβει το project management του έργου, εντός του Απριλίου αναμένεται να γίνει η επιλογή του προμηθευτή των σωλήνων και εντός του Μαΐου να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επιλογή του κατασκευαστή.
Επιπλέον, εντός των επομένων δυο μηνών αναμένεται να υπογραφεί η διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που θα ρυθμίζει το φορολογικό καθεστώς λειτουργίας του αγωγού.   
Η κοινοπραξία TIBEI στην οποία συμμετέχουν η Tractebel Engineering SA (Βέλγιο), Tractebel Engineering SRL (Ιταλία), INTBER GMBH (καταχωρημένη στην Αυστρία), Ipsilon Consult OOD (Βουλγαρία) και Engineering EAD, επελέγη για την ανάληψη του ρόλου του οwner engineer, δηλαδή του project manager που θα παρακολουθεί και εποπτεύει για λογαριασμό των μετόχων την πορεία του έργου.
Σημειωτέον ότι ο διαγωνισμός για τον οwner engineer του έργου είναι προϋπολογισμού περίπου 8 εκατ. ευρώ και για τη προμήθεια των σωλήνων, αγγίζει τα 60 εκατ. ευρώ.

Στη διεκδίκηση της κατασκευής Άκτωρ, Τέρνα και Άβαξ

Σε ότι αφορά το διαγωνισμό για την επιλογή του αναδόχου κατασκευής του έργου μήκους 182 χλμ και προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ, έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του σχετικού διαγωνισμού πέντε εταιρείες και κοινοπραξίες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και τρεις ελληνικές.
Πρόκειται για το σχήμα της γερμανικής Max Streicher και της ελληνικής ΤΕΡΝΑ, την Άβαξ και την κοινοπραξία της China Petroleum Pipeline Engineering με την Άκτωρ.
Την κατασκευή επίσης διεκδικούν μια κοινοπραξία δυο βουλγαρικών εταιρειών και της ιταλικής Bonatti, καθώς επίσης το σχήμα της γαλλικής Spiecapag (θυγατρικής του ομίλου Vinci) και της βουλγαρικής Thrace Group.
Οι εταιρίες έχουν ήδη υποβάλει τις προσφορές τους και η ICGB θα τις αξιολογήσει και μέχρι τα τέλη Απριλίου αναμένεται να έχει ανακηρύξει τον ανάδοχο.
Στην κοινοπραξία ICGB που υλοποιεί το έργο, συμμετέχουν κατά 50% η ΥΑΦΑ ΠΟΣΕΙΔΩΝ (κατά 50% θυγατρική της ΔΕΠΑ) και κατά 50% η Bulgarian Energy Holding (ΒΕΗ).
Τους προσεχείς μήνες η ΔΕΠΑ θα πρέπει να καταβάλει ως συμμετοχή, προκειμένου να τρέξουν οι διαδικασίες, ποσό 18 εκατ. ευρώ.
Ο IGB θα έχει μεταφορική ικανότητα έως 3 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, συνδέοντας το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου με το βουλγαρικό, με αφετηρία την Κομοτηνή και κατάληξη στη Στάρα Ζαγόρα στη γειτονική χώρα.
Αποτελεί τμήμα του λεγόμενου Κάθετου Διαδρόμου, ο οποίος θα δημιουργηθεί με τη διασύνδεση των συστημάτων της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας.
Πηγές χρηματοδότησης του IGB, με συνολικό κόστος που αγγίζει τα 240 εκατ. ευρώ, είναι η ICGB AD με 46 εκατ. ευρώ, ενώ θα λάβει επιπλέον 45 εκατ. ευρώ από το European Energy Programme for Recovery (EEPR), 110 εκατ. ευρώ από δάνειο της ΕΤΕπ και 39 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Καινοτομία και Ανάπτυξη» 2014 - 2020 της Ε.Ε. μέσω του βουλγαρικού προϋπολογισμού.
 
www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr