Τη διασύνδεση ελληνικού και τουρκικού συστήματος φυσικού αερίου στους Κήπους Έβρου διαπραγματεύονται ΔΕΣΦΑ και Botas

Τη διασύνδεση ελληνικού και τουρκικού συστήματος φυσικού αερίου στους Κήπους Έβρου διαπραγματεύονται ΔΕΣΦΑ και Botas

Εκτός από τη διευκόλυνση στις εισαγωγές - εξαγωγές αερίου, η διασύνδεση θα  καθιστούσε την ακριτική περιοχή σε κόμβο διακίνησης καυσίμου στη νοτιοανατολική Ευρώπη

Πολλαπλά οφέλη για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική χονδρεμπορική αγορά φυσικού αερίου, αλλά και αναβάθμιση του ρόλου των υποδομών στη χώρα μας, θα επέφερε η αίσια έκβαση των συνομιλιών ανάμεσα στον ΔΕΣΦΑ και την τουρκική Botas για την υπογραφή Συμφωνίας Διασύνδεσης του ελληνικού και του τουρκικού συστήματος φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαπραγματεύσεις των δύο Διαχειριστών βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και μήνες, ενώ διεξάγονται σε αρκετά καλό κλίμα, αφήνοντας έτσι αρκετές πιθανότητες για την επιτυχημένη ολοκλήρωσή τους.
Έτσι, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία πως θα οδηγήσουν σε θετικό αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι ανάλογες απόπειρες στο παρελθόν τελικά δεν ευοδώθηκαν.
Η υπογραφή της συμφωνίας θα σήμαινε μεταξύ άλλων την παροχή ανάστροφης ροής στη διασύνδεση των δύο συστημάτων στους Κήπους του Έβρου, κάτι που θα σήμαινε ότι θα άνοιγε ο δρόμος για την εξαγωγή καυσίμου από την Ελλάδα στην Τουρκία.
Παράλληλα, θα καθιστούσε απρόσκοπτη την πρόσβαση εταιρειών από την Ελλάδα στην αγορά της γειτονικής χώρας, για την εισαγωγή φυσικού αερίου και επομένως τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειάς τους.

Πιο εύκολη η εισαγωγή αερίου

Με τα έως τώρα δεδομένα, οι εισαγωγές αερίου από την Τουρκία από τρίτους προμηθευτές (πέρα της ΔΕΠΑ) συναντούν πολύ μεγάλα εμπόδια, με συνέπεια μέχρι σήμερα οι Κήποι να αποτελούν κυρίως σημείο παράδοσης καυσίμου από την Βotas στη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου.
Ενδεικτικό είναι η Μυτιληναίος είναι η πρώτη - και αυτή τη στιγμή η μόνη - ιδιωτική εταιρεία που έχει καταφέρει να «φέρει» ποσότητες από τη γειτονική χώρα.
Μάλιστα, η πρωτιά της Μυτιληναίος έχει ιδιαίτερη σημασία, από τη στιγμή που στο παρελθόν έχουν επιχειρήσει να κάνουν κάτι ανάλογο και άλλοι ισχυροί εγχώριοι «παίκτες», χωρίς να το πετύχουν.
Αν η διευκόλυνση της εισαγωγής αερίου θα ενίσχυε τον εγχώριο ανταγωνισμό, αντίστροφα η παροχή ανάστροφης ροής στους Κήπους θα ενίσχυε τη διασυνδεσιμότητα του ελληνικού συστήματος μεταφοράς.
Έτσι, θα καθιστούσε ακόμη πιο βάσιμες τις προοπτικές εξέλιξης του σε κόμβο διακίνησης καυσίμου στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Επίσης, η δυνατότητα μεταφοράς αερίου από τη χώρα μας στην Τουρκία θα άνοιγε τον δρόμο για την τροφοδοσία μίας τεράστιας αγοράς με καύσιμο, το οποίο θα έφτανε στις ελληνικές «πύλες εισόδου».
Μία εξέλιξη που θα άνοιγε τον δρόμο για μεγαλύτερη αξιοποίηση των ελληνικών υποδομών και ιδιαίτερα του τερματικού LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα ή των σχεδιαζόμενων FSRU.
Υπενθυμίζεται πως ανάλογη Συμφωνία Διασύνδεσης υπέγραψε τον Ιούνιο 2016 ο ΔΕΣΦΑ με την Bulgartransgaz για το σημείο διασύνδεσης («Kulata – Σιδηρόκαστρο») του ελληνικού με το βουλγαρικό σύστημα φυσικού αερίου. 

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr