Καταγγελία ΔΕΣΦΑ στη DG Energy για ολιγωρία της ΡΑΕ να εγκρίνει WACC και Απαιτούμενο Έσοδο

Καταγγελία ΔΕΣΦΑ στη DG Energy για ολιγωρία της ΡΑΕ να εγκρίνει WACC και Απαιτούμενο Έσοδο

Η Γενική Διεύθυνση της Κομισιόν να έχει ήδη απευθυνθεί στη ΡΑΕ, ζητώντας εξηγήσεις για την καθυστέρηση

Απορίες και ερωτηματικά έχει προκαλέσει στους κόλπους του ΔΕΣΦΑ η στάση της ΡΑΕ, καθώς παρόλο που έχουν περάσει περίπου δύο μήνες από τη λήξη της προηγούμενης ρυθμιστικής περιόδου, η οποία έληξε στα τέλη Δεκεμβρίου, η Αρχή δεν έχει ακόμη λάβει αποφάσεις για το Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφάλαιο (WACC) και το Απαιτούμενο Έσοδο, τα οποία αποτελούν προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση των τιμολογίων για την επόμενη ρυθμιστική τετραετία.
Μάλιστα, σύμφωνα με εργαζομένους του Διαχειριστή, η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να αντιδράσει πιο δυναμικά, μεταφέροντας πρόσφατα ατύπως τη διαμαρτυρία της στην DG Energy.
Μία κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα η Γενική Διεύθυνση της Κομισιόν να έχει ήδη απευθυνθεί στη ΡΑΕ, ζητώντας εξηγήσεις για την καθυστέρησή της.
Αν και αυτή η ολιγωρία σημαίνει πως η ΡΑΕ δεν έχει ακόμη καταλήξει σε αποφάσεις για το WACC και το Απαιτούμενο Έσοδο, εντούτοις τα «σήματα» που έχουν φτάσει στον ΔΕΣΦΑ δείχνουν να δημιουργούν αρνητικά δεδομένα τόσο στα έσοδα όσο και στα έξοδα που προτίθεται να αναγνωρίσει η Αρχή.
Έτσι, αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί επίσημα αποφάσεις από τη ΡΑΕ, διαμήνυσε στον ΔΕΣΦΑ πως βούλησή της είναι να μην αναγνωρίσει στα έξοδα δαπάνες για εργασιακές παροχές όπως προγράμματα ιδιωτικής ασφάλισης και συνταξιοδότησης.

Παροχές που, όπως σημειώνουν οι εργαζόμενοι, αποτελούν δικαιώματα κεκτημένα εδώ και έτη στο προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
Παράλληλα, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι εργαζόμενοι, δεν μπορεί να υποστηριχθεί πως με αυτό τον τρόπο η ΡΑΕ θέλει να περιορίσει το ύψος των νέων τιμολογίων, περιορίζοντας τις ρυθμιζόμενες δαπάνες της εταιρείας.
Κι αυτό γιατί, την ίδια στιγμή, η Αρχή επέμεινε στη μονιμοποίηση άνω των 100 συμβασιούχων στον ΔΕΣΦΑ, κάτι που επιβάρυνε το μισθολογικό κόστος.

Περιοριστικό πλαίσιο εσόδων προωθεί η ΡΑΕ

Στον αντίποδα, όσον αφορά τα έσοδα, η ΡΑΕ φαίνεται πως προτίθεται να ακολουθήσει ένα πολύ περιοριστικό πλαίσιο, εντάσσοντας στις ρυθμιζόμενες δραστηριότητες και επικουρικής φύσης υπηρεσίες που προσφέρει ο ΔΕΣΦΑ, όπως η συντήρηση του ΤΑΡ.
Υπηρεσίες που, όπως υποστηρίζεται από τους κόλπους της εταιρείας, δεν εντάσσονται στις αρμοδιότητες του ΔΕΣΦΑ ως διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και, κατά συνέπεια, τα έσοδά τους δεν θα έπρεπε να απομειώνουν τα τιμολόγια.
Οι εργαζόμενοι κατηγορούν τη ΡΑΕ για προεκλογικά ρουσφέτια, μιλώντας για τη δημιουργία «θολού τοπίου» ακόμη και στην περίπτωση του αγωγού Ελλάδας – Σκοπίων.
Έτσι, τη στιγμή που η έγκριση του 10ετούς Προγράμματος Ανάπτυξης Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) 2017 - 2026 προβλέπεται η διενέργεια market test από τον ΔΕΣΦΑ, το οποίο θα επιβεβαιώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο, η ΡΑΕ άναψε παράλληλα το «πράσινο φως» για την υλοποίηση ενός δίδυμου έργου από την εταιρεία Windows International, ως Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ).
Υπενθυμίζεται πως αύριο Παρασκευή (1/03), το σωματείο εργαζόμενων στον ΔΕΣΦΑ έχει προκηρύξει 4ωρη στάση εργασίας, καταγγέλλοντας μεταξύ άλλων δημόσια τη ΡΑΕ διότι την επομένη της μεταβίβασης του 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ σε ιδιώτη επενδυτή, ξεκίνησε αναίτια έναν ανέντιμο πόλεμο κατά της βιωσιμότητάς του και κατά του εργασιακού μέλλοντος των εργαζομένων του.
Στην ανακοίνωσή του, το σωματείο δηλώνει πως εφόσον η ΡΑΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Ενέργειας συνεχίσουν τον πόλεμο κατά των συμφερόντων του ΔΕΣΦΑ, οι επόμενες κινήσεις θα είναι επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες και συγκεντρώσεις στα γραφεία τους.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr