Ναυτιλία

ΗΠΑ: Μάχη για την κατασκευή λιμανιού εξαγωγών πετρελαίου στο Τέξας – Carlyle κατά Trafigura

ΗΠΑ: Μάχη για την κατασκευή λιμανιού εξαγωγών πετρελαίου στο Τέξας – Carlyle κατά Trafigura

Στο Corpus Christi του Τέξας, τρεις επιχειρήσεις  Carlyle, Trafigura και Magellan προσπαθούν να ανοίξουν το πρώτο λιμάνι βαθέων υδάτων της χώρας

Η αύξηση των εξαγωγών πετρελαίου στις ΗΠΑ έχει οδηγήσει στο ξεκίνημα μιας προσπάθεια  για την κατασκευή λιμανιών  στην περιοχή του Κόλπου που θα μπορούν να  χειριστούν περισσότερα από 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα νέων προμηθειών που αναμένονται τα επόμενα πέντε χρόνια.
Από τα επτά προτεινόμενα σχέδια για την εξαγωγή πετρελαίου ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός υπάρχει στο Corpus Christi του Τέξας, όπου τρεις επιχειρήσεις προσπαθούν να ανοίξουν το πρώτο λιμάνι βαθέων υδάτων της χώρας.
Η εταιρεία εμπορίας commodities, Trafigura έχει το προβάδισμα με μια προγραμματισμένη offshore εγκατάσταση που βρίσκεται κοντά στην έγκριση  των κανονιστικών ρυθμίσεων και αντιμετωπίζει λιγότερες αντιρρήσεις από τους οικολόγους.
Ο κύριος ανταγωνιστής της - μια συμμαχία μεταξύ του επενδυτικού ομίλου Carlyle Group και του λιμένα του Corpus Christi για την κατασκευή ενός χερσαίου λιμανιού - ανταποκρίθηκε στις ρυθμιστικές αρχές που υπέβαλαν αίτηση για να μπλοκάρουν το έργο της Trafigura.
Λιμενικοί εκπρόσωποι είχαν επισημάνει στο παρελθόν σοβαρές κατηγορίες που αφορούν την επιχείρηση σε άλλες χώρες και δυνητικά καταστροφικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η αυξανόμενη ζήτηση για νέους λιμένες ακολουθεί μια απόφαση του Αμερικανικού Κογκρέσου το 2015 για την άρση της απαγόρευσης των εξαγωγών αργού μετά από 50 χρόνια, αφού η πρόοδος στις τεχνικές γεώτρησης πυροδότησαν μια ταχεία άνοδο της εγχώριας σχιστολιθικής παραγωγής - ειδικά στο Τέξας.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν ο κορυφαίος αγοραστής πετρελαίου παγκοσμίως εδώ και δεκαετίες και η λιμενική του υποδομή κατασκευάστηκε για να εισαγάγει και όχι να εξάγει.
Τώρα, οι αυξανόμενες εξαγωγές απειλούν να κατακλύσουν τα υπάρχοντα λιμάνια, καθώς η παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει τα 12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) φέτος, από 9,35 εκατομμύρια το 2017.
"Έχουμε ένα «κύμα» πετρελαίου που κατευθύνεται προς την ακτή", δήλωσε ο Jeremiah Ashcroft III, διευθύνων σύμβουλος της Lone Star Ports LLC, εταιρεία που δημιουργήθηκε από την Carlyle για να αναπτύξει το έργο  στο Corpus Christi.
Μόνο μία μονάδα των ΗΠΑ, στο Λιμάνι της Λουιζιάνα, μπορεί να φορτώσει πλήρως τα supertankers με δυνατότητα μεταφοράς 2 εκατομμυρίων βαρελιών.
Το λιμάνι του Corpus Christi - το πλησιέστερο προς τα πιο παραγωγικά πεδία σχιστόλιθου στο Τέξας - εξάγει λιγότερα από 1 εκατομμύριο bpd, και είναι πολύ ρηχό για να φορτώσουν πλήρως τα supertankers.
Η αγορά μπορεί τελικά να υποστηρίξει περισσότερα από ένα νέα λιμάνια βαθέων υδάτων, αλλά η πρώτη επιχείρηση που θα κατασκευάσει κοντά στο Corpus Christi θα έχει το πλεονέκτημα να κλείσει μακροπρόθεσμες συμφωνίες με παραγωγούς που αναμένεται να μεταφέρουν περίπου 2,1 εκατομμύρια bpd στην περιοχή μέσω νέων αγωγών που θα ανοίξουν φέτος.
"Αυτή τη στιγμή, υπάρχει περιθώριο για μόνο ένα έργο", δήλωσε ο Ashcroft.
Η Carlyle σχεδιάζει ένα λιμάνι αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για να χειριστεί 1,4 εκατομμύρια bpd.
Η Trafigura, η οποία δεν έχει αποκαλύψει την προγραμματισμένη επένδυσή της στο λιμάνι, θα χειριζόταν πολύ λιγότερά, στα 500.000 bpd.
Ωστόσο, η λειτουργία της Trafigura θα απομακρύνει τα έσοδα από το λιμάνι του Corpus Christi και το έργο της Carlyle, επειδή η Trafigura θα εξυπηρετούσε υπεράκτια τους φορτωτές, προτού φτάσουν στο λιμάνι.
Σε ανακοίνωσή της η Trafigura ανέφερε ότι το λιμάνι της θα αφήσει περιθώρια για άλλα έργα επειδή θα χειρίζεται μόνο ένα μέρος των αναμενόμενων νέων ροών πετρελαίου.
Ένας τρίτος ανταγωνιστής, η εταιρεία διαχείρισης πετρελαιαγωγών Magellan Midstream Partners LP, σχεδιάζει ένα τερματικό εξαγωγών στο λιμάνι του Corpus Christi, κοντά στην προτεινόμενη τοποθεσία της Carlyle.
Όμως η Magellan αντιμετωπίζει εμπόδια  καθώς αξιωματούχοι του λιμένα συμφώνησαν πέρυσι να συνεργαστούν αποκλειστικά με την Carlyle. Η Magellan σε ανακοίνωση εανέφερε ότι δεν έχει αποφασίσει αν θα προχωρήσει στο έργο.
Εταιρείες όπως η Kinder Morgan Inc, η JupiterMLP και η Tallgrass Energy έχουν επίσης προτείνει υπεράκτια λιμάνια κατά μήκος της ακτής του Κόλπου.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης