Περιβάλλον

Πρωτοπόρος η Χιλή στην εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη Λατινική Αμερική

Πρωτοπόρος η Χιλή στην εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στη Λατινική Αμερική

Στόχος της κυβέρνησης είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 40% του ιδιωτικού στόλου της Χιλής και το 100% των δημόσιων συγκοινωνιών έως το 2050

Ένα τεράστιο φορτηγό πλοίο στο λιμάνι του Σαν Αντόνιο έφερε στα τέλη Νοεμβρίου στη Χιλή στα πρώτα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία από την Κίνα, που η  χώρα ελπίζει ότι θα φέρει επανάσταση στο σύστημα δημόσιων συγκοινωνιών.
Το φιλόδοξο σχέδιο της Χιλής να αντιμετωπίσει το περιβόητο πρόβλημά της σχετικά με το νέφος του Σαντιάγο περιλαμβάνει την ανάπτυξη ηλεκτρικών σκούτερ, αυτοκινήτων και ταξί, καθώς και φορτηγών για χρήση στη μεταλλευτική βιομηχανία.
Η Χιλή που είναι πλούσια σε ορυκτά - η οποία δεν είναι μόνο ο μεγαλύτερος παραγωγός χαλκού στον κόσμο, αλλά και ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου, ένα βασικό συστατικό στις ηλεκτρικές μπαταρίες οχημάτων - έχει ως στόχο να αυξήσει τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων κατά δέκα φορές μέχρι το 2022.
Η υπουργός Ενέργειας Susana Jiménez δήλωσε στο Reuters ότι η κυβέρνηση επιθυμεί τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιπροσωπεύουν το 40% του ιδιωτικού στόλου της Χιλής και το 100% των δημόσιων συγκοινωνιών έως το 2050.
Η πρωτοβουλία αυτή  οδηγεί τη Χιλή να γίνει η πρωτοπόρος της καθαρής κινητικότητας στη Λατινική Αμερική καθώς και μεταξύ των αναπτυσσόμενων χωρών παγκοσμίως.
Ωστόσο, αποτελεί σημαντική πρόκληση, δεδομένης της υψηλής τιμής των ηλεκτρικών οχημάτων και της έλλειψης σημείων φόρτισης στη χώρα.
 Η Χιλή έχει μόλις 40 δημόσιους σταθμούς φόρτισης – με τους μισούς από αυτούς να βρίσκονται στο Σαντιάγο, σύμφωνα με το υπουργείο ενέργειας.
Οι λάτρεις της νέας τεχνολογίας προτιμούν να επικεντρωθούν στα πλεονεκτήματα της καθαρής αυτοκίνησης, όπως η μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης καθώς και το χαμηλότερο κόστος των καυσίμων.
Τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης ενός ηλεκτρικού λεωφορείου είναι κατά 70% χαμηλότερα από αυτά ενός πετρελαιοκινητήρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών της Χιλής.
"Η Χιλή θα είναι δεύτερη, μετά την Κίνα, ως χώρα με τη μεγαλύτερη ποσότητα ηλεκτρικών λεωφορείων στον κόσμο", δήλωσε ο πρόεδρος της Χιλής Sebastian Pinera στις αρχές Νοεμβρίου, όταν η κυβέρνηση παρέλαβε έξι ηλεκτρικών αυτοκινήτων BMW i3 προοριζόμενα για υπουργική χρήση.
Μελέτες των McKinsey και Bloomberg  αναφέρουν ότι από τα 385.000 ηλεκτρικά λεωφορεία που κυκλοφορούσαν παγκοσμίως το περασμένο έτος, το 99% είναι στην Κίνα.
Οι Κάτω Χώρες και η Βρετανία έχουν περισσότερα από 300 ηλεκτρικά λεωφορεία η κάθε μια, αλλά κατανέμονται μεταξύ πολλών πόλεων αντί να συγκεντρωθούν σε ένα, όπως συμβαίνει στο Σαντιάγκο.
Η πρωτεύουσα της Χιλής θα έχει συνολικά 200, σύμφωνα με ανακοίνωση της  κυβέρνησης.
 Τα 100 που πρόσφατα έφθασαν κατασκευάστηκαν από την κινεζική εταιρεία BYD Electronic International Co Ltd, που χρηματοδοτήθηκε από την τοπική θυγατρική της ιταλικής επιχείρησης ηλεκτρικής ενέργειας Enel Generacion Chile SA και θα λειτουργήσει από την Metbus, μια ιδιωτική εταιρεία της Χιλής.
Άλλα 100 που πρόκειται να προστεθούν στον στόλο του Σαντιάγκο χρηματοδοτούνται από τη γαλλική εταιρία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Engie Energia Chile SA και κατασκευάζονται από την κινεζική Zhengzhou Yutong Bus Co Ltd.
Η Πόλη του Μεξικού έχει μια ανερχόμενη αγορά ηλεκτρικών σκούτερ και ποδηλάτων. Σχεδιάζει επίσης να εισαγάγει μεταξύ 300 και 500 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Το Περού έχει μειώσει το φόρο εισαγωγής στα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ η Κολομβία μετατρέπει δημόσια λεωφορεία ντίζελ  σε καθαρότερους κινητήρες.
Εάν οι σημερινοί στόλοι λεωφορείων και ταξί που βρίσκονται σε 22 πόλεις της Λατινικής Αμερικής αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα σήμερα, μέχρι το 2030 θα έχουν εξοικονομηθεί σχεδόν 64 δισεκατομμύρια δολάρια σε καύσιμα και 300 εκατομμύρια τόνοι ισοδύναμου διοξειδίου του άνθρακα που θα είχε αντληθεί στον αέρα, σύμφωνα με μελέτη του ΟΗΕ.
Η Χιλή προσφέρει για τα ηλεκτρικά οχήματα εξαιρέσεις από τους περιβαλλοντικούς φόρους και τους περιορισμούς της κυκλοφορίας, καθώς και επιδοτήσεις και γρήγορες άδειες στους οδηγούς ταξί που αλλάζουν τα αυτοκίνητα τους με μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας.
Η κυβέρνηση ενθαρρύνει επίσης τη μεταλλευτική της βιομηχανία να εξετάσει τη χρήση ηλεκτρικών φορτηγών, με την Codelco να αναγγέλλει πρόσφατα ένα πιλοτικό σχέδιο για την εισαγωγή τους.
Ωστόσο, η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει εκκολαπτόμενη στη Λατινική Αμερική, εν μέρει λόγω του υψηλού κόστους.
Μια BMW i3 ισοδύναμη με αυτές που δοκιμάστηκαν από τους υπουργούς θα κοστίσει περίπου 60.000 δολάρια στη Χιλή, απαγορευτικά ακριβό για τους περισσότερους οδηγούς σε μια χώρα όπου ο μέσος μηνιαίος μισθός είναι $ 410.
Ο Matías Asun, διευθυντής της Greenpeace στη χώρας, δήλωσε ότι με το σημερινό ρυθμό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων, η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε δραματικές αλλαγές για να επιτύχει το στόχο της για το 2050.
"Το ερώτημά μας προς την κυβέρνηση είναι το εξής: Από ποιο έτος δεν θα επιτρέπεται πλέον να πωλούνται μηχανές καύσης στη Χιλή;", δήλωσε.


www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης