Fitch: Αρνητικές παραμένουν οι προοπτικές για την παγκόσμια ναυτιλία

Fitch: Αρνητικές παραμένουν οι προοπτικές για την παγκόσμια ναυτιλία
Το υψηλότερο κόστος καυσίμων και η ρύθμιση του θείου θα ασκήσουν, μεταξύ άλλων, πίεση στις ναυτιλιακές σύμφωνα με τη Fitch Ratings
Σε αρνητικές διατήρησε τις προοπτικές (outlook) για την παγκόσμια ναυτιλία η Fitch Ratings, επικαλούμενη τους κινδύνους από πλευράς ζήτησης, εξαιτίας του προστατευτισμού και της επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης.
Το υψηλότερο κόστος καυσίμων και η ρύθμιση του θείου θα ασκήσουν, επίσης, πίεση στις ναυτιλιακές.
Μερική αντιστάθμιση του δυσμενούς περιβάλλοντος αποτελεί η καλύτερη διαχείριση της χωρητικότητας από τις ναυτιλιακές εταιρείες, επισημαίνεται.
«Ο βασικός κίνδυνος για τη ναυτιλία είναι η κλιμάκωση προστατευτικών μέτρων που θα βλάψουν το παγκόσμιο εμπόριο και την αύξηση του ΑΕΠ.
Το ελεύθερο παγκόσμιο εμπόριο είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της ναυτιλίας -περίπου το 80% του παγκόσμιου εμπορίου αγαθών μεταφέρεται από πλοία.
Οι αυστηρότεροι κανονισμοί για τα καύσιμα όσον αφορά την περιεκτικότητα σε θείο, θα μπορούσαν να αυξήσουν σημαντικά το λειτουργικό κόστος και τις βασικές απαιτήσεις σε όλα τα ναυτιλιακά τμήματα.
Αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον κλάδο, εκτός εάν οι φορτωτές περάσουν αυτές τις δαπάνες στους πελάτες.
Ωστόσο, ο κλάδος δεξαμενόπλοιων μπορεί να επωφεληθεί από αυτούς τους κανονισμούς, καθώς το εμπόριο θαλασσίων καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο ενδέχεται να αυξηθεί.
Αναμένουμε υγιή, αν και πιο αργή αύξηση του όγκου, το 2019, στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων.
Ωστόσο, η προσφορά και η ζήτηση θα είναι πιο ισορροπημένες, καθώς λιγότερα νέα σκάφη εισέρχονται στην αγορά.
Αυτό παρέχει στήριξη στα ναύλα.
Η ναυτιλία των εμπορευματοκιβωτίων έχει γίνει πιο εδραιωμένη και οι πέντε κορυφαίες εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 63% της αγοράς το 2018, έναντι 31% το 2000.
Προβλέπουμε η καθαρή ικανότητα των δεξαμενόπλοιων να αυξηθεί κατά περίπου 3%, από 1,5% το 2018», σχολιάζεται.


www.worldenergynews.gr

worldenergynews.gr