Ηλεκτροκίνητο το 10% των οχημάτων που θα κυκλοφορούν το 2030 στους ελληνικούς δρόμους

Ηλεκτροκίνητο το 10% των οχημάτων που θα κυκλοφορούν το 2030 στους ελληνικούς δρόμους

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να συνδυαστεί με την πλήρη απανθρακοποίηση του ενεργειακού συστήματος και τις υποδομές σε μέσα σταθερής τροχιάς

Έμφαση στην ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης δίνει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, ως ένα μέτρο μείωσης της χρήσης των ορυκτών καυσίμων στις οδικές μεταφορές.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, στο Εθνικό Σχέδιο σημειώνεται πως 1 στα 3 αυτοκίνητα που θα εκτελωνίζονται από το 2025 θα είναι ηλεκτροκίνητο.
Ως συνέπεια, προβλέπει πως, το έτος 2030, θα ανέρχεται στο 10% η συμμετοχή των ηλεκτροκίνητων επιβατηγών οχημάτων, σε σχέση με το σύνολο των επιβατικών οχημάτων που θα βρίσκονται σε κυκλοφορία. 
Παράλληλα, το Σχέδιο προβλέπει την ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση των βιοκαυσίμων στις μεταφορές.
Έτσι, η χρήση των βιοκαυσίμων θα αυξηθεί σημαντικά, με τριπλασιασμό του μεριδίου τους.
Υπενθυμίζεται πως στην ανάγκη επιτάχυνσης της ανάπτυξης και χρήσης εναλλακτικών καυσίμων, όπως του υδρογόνου, των βιοκαυσίμων και της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και της μείωσης του κόστους για τον τελικό καταναλωτή, είχαν αναφερθεί στην κοινή τους τοποθέτηση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σπίρτζης και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σ. Φάμελλος, κατά τη κοινή συνεδρίαση των Άτυπων Συμβουλίων υπουργών Μεταφορών και υπουργών Περιβάλλοντος που διεξήχθη στις 30 Οκτωβρίου στο Γκρατς της Αυστρίας.
Οι δύο υπουργοί έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι η απανθρακοποίηση των μεταφορών αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς οι αντίστοιχες τεχνολογίες δεν έχουν φτάσει ακόμη την πλήρη και ομαλή εμπορευματοποίηση και απαιτούν επενδύσεις από πολλούς εταίρους, αλλά και από τους πολίτες. 

Ενίσχυση μέσων σταθερής τροχιάς

Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση θα πρέπει, ωστόσο, να συνδυαστεί και με άλλα μέτρα, όπως η πλήρης απανθρακοποίηση του ενεργειακού συστήματος, οι υποδομές σε μέσα σταθερής τροχιάς, η χρήση άλλων μέσων μεταφοράς εμπορευμάτων, όπως ο σιδηρόδρομος και η ναυτιλία, και φυσικά καλύτερες και καθαρότερες δημόσιες μεταφορές.
Όπως δήλωσαν οι δύο υπουργοί, η κάλυψη ελλειμμάτων και καθυστερήσεων χρηματοδότησης σε υποδομές σταθερής τροχιάς και μέσα (μετρό, προαστιακός, τρένα με ηλεκτροκίνηση) αποτελεί ουσιαστική πολιτική συνοχής της ΕΕ.
Συνολικά, η επιτυχία εξαρτάται από το εάν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι χαμηλού κόστους και αποτελεσματικά και χρειάζονται καινοτόμες τεχνολογίες για μπαταρίες χαμηλότερου κόστους και μεγαλύτερου κύκλου ζωής, για τις οποίες θα πρέπει ήδη, κατά τον σχεδιασμό τους, να προβλέψουμε τη διαχείρισή τους μετά τον ωφέλιμο χρόνο ζωής τους.
Η παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων είναι επίσης σημαντική: με φορολογικά κίνητρα από την ΕΕ, όπου προτάθηκε η μείωση φόρων ειδικά για τομείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και με αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχημάτων.
Οι δύο υπουργοί πρότειναν ειδικότερα οικονομικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδομών για δημόσιες μεταφορές, αλλά και υποδομών ρευματοδότησης για ηλεκτροκίνηση.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr