Προκοπίου: "Βοηθός" της αντιρρύπανσης στη ναυτιλία, η μείωση των ταχυτήτων

Προκοπίου:
Η επιλογή σημαίνει 60% λιγότερο CO2, NOx, SOx και σωματίδια
Είναι γνωστό ότι γνωστός εφοπλιστής κ. G.Procopiou είναι κάθετα αντίθετος στα ζητήματα χρήσης των scrubbers, καθώς αποτιμά το κόστος εγκατάστασης και χρήσης ασύμφορο σε σχέση με το αποτέλεσμα.
Ο επιτυχημένος πλοιοκτήτης της Dynagas προτείνει άλλες λύσεις και έχει κινητοποιήσει το σύνολο του ναυτιλιακού κόσμου πλην του Αγγελικούση, που ήδη προχώρησε σε επενδύσεις σε αυτήν την κατεύθυνση.
Πηγές της Κομισισόν αναφέρουν ότι πλοιοκτήτες από τις βόρειες χώρες ήδη επιλέγουν την λύση των scrubbers κόντρα στις αρνητικές θέσεις των Ελλήνων εφοπλιστών.
Ο κ. George Procopiou ανέφερε σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link:
«Θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα του ανώτατου ορίου θείου στο πλαίσιο IMO2020, στη χρήση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο και στη χρήση scrubbers.
Το σκεπτικό είναι λανθασμένο, η μεταφορά της ρύπανσης από την ατμόσφαιρα στη θάλασσα δεν αποτελεί πρόοδο. Η σωστή προσέγγιση θα ήταν η εξ αρχής αποφυγή της ρύπανσης.
Παράλληλα με τις λύσεις α) της χρήσης καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο – αν υπάρχουν, ή β) της εγκατάστασης scrubbers – ξανά, αν υπάρχουν διαθέσιμα (καθώς η υπάρχουσα διαθεσιμότητα καλύπτει μόνο το 6-8% του παγκόσμιου στόλου έως το 2020), προτείνω άλλη μια λύση, γ) τη μείωση της ταχύτητας.
Από την πρώτη μέρα εφαρμογής, η μείωση της ταχύτητας περιορίζει την κατανάλωση καυσίμων κατά 60%.
Αυτό σημαίνει 60% λιγότερο CO2, NOx, SOx και σωματίδια, λαμβάνοντας υπόψη τις επιπλέον μεταφορές που απαιτούνται – οι λεπτομερείς μαθηματικοί υπολογισμοί είναι διαθέσιμοι.
Προς το παρόν, θα πρέπει να δοθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα στους κατασκευαστές κινητήρων και τα ναυπηγεία, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις».
 
www.worldenergynews.gr

panagiotis