Μήνας εξελίξεων και αποφάσεων ο Νοέμβριος για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτη - Αττική

Μήνας εξελίξεων και αποφάσεων ο Νοέμβριος για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτη - Αττική

Λύση σε ανώτερο πολιτικό επίπεδο θα επιχειρήσουν να δώσουν στο ζήτημα εντός του μήνα ο ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκης και ο Επίτροπος Κανιέτε

Κορύφωση των διεργασιών για το καθεστώς υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Αττική αναμένεται μέσα στον Νοέμβριο, έπειτα και από το αδιέξοδο στο οποίο κατέληξαν οι διαπραγματεύσεις της ελληνικής πλευράς με τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Κομισιόν.
Έτσι, εντός του μήνα αναμένεται να μεταβεί ο ΥΠΕΝ Γ. Σταθάκης στις Βρυξέλλες, προκειμένου να συναντήσει τον Επίτροπο Κανιέτε, ώστε να αναζητηθεί λύση σε ανώτερο πολιτικό επίπεδο.
Επίσης, εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένεται να φανερώσει και η ΡΑΕ τις προθέσεις της, καθώς μία τροποποίηση της απόφασης ανάθεσης του έργου στην εταιρία Αριάδνη Interconnection, για τη συμπερίληψη της τεχνικής επιτροπής διαλειτουργικότητας και τη χρονική επιμήκυνση της διορίας «εισόδου» στο SPV του Euroasia Interconnector, θα δηλώνει ντε φάκτο πως η Αρχή δεν αναγνωρίζει ως παράνομη την απόφαση ανάθεσης, όπως υποστηρίζουν οι Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, το ΥΠΕΝ παραμένει ανυποχώρητο στις «κόκκινες γραμμές» που έχει θέσει, έχοντας και την πλήρη στήριξη του Μαξίμου.

Επιστολές και ερωτήσεις

«Κόκκινες γραμμές» που αποτυπώθηκαν και στην πρόσφατη επιστολή του κ. Σταθάκη στον Κύπριο ομόλογό του, Γιώργο Λακκοτρύπη, στην οποία επισημαίνει ότι το τμήμα Αττική – Κρήτη θα υλοποιηθεί από εταιρεία στην οποία ο Έλληνας διαχειριστής (ΑΔΜΗΕ) θα έχει τουλάχιστον το 51% της μετοχικής σύνθεσης, σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2017.
Επίσης, στην ίδια επιστολή ο κ. Σταθάκης απορρίπτει εμμέσως το ενδεχόμενο κοινών προμηθειών για τα τρία σκέλη του έργου (Αττική – Κρήτη, Κρήτη – Κύπρος, Κύπρος – Ισραήλ), επισημαίνοντας πως κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικό βηματισμό, μελετητική ωριμότητα και χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. 
Η επιστολή, η οποία αποτελούσε απάντηση σε επιστολή του κ. Λακκοτρύπη, δείχνει πως το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων και η πορεία υλοποίησης του έργου έχει αποκτήσει έντονα πολιτικό χαρακτήρα.
Προς την ίδια κατεύθυνση «δείχνουν» και οι ερωτήσεις των δύο Ελλήνων ευρωβουλευτών (Σπυράκη και Κούλογλου), με την ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να αφήνει αιχμές τόσο για τον Euroasia Interconnector, την εταιρία που έχει αναλάβει την υλοποίηση του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας, όσο και για στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με τη στάση που κρατούν στο τμήμα Κρήτης – Αττικής.

www.worldenergynews.gr


worldenergynews.gr