Φόροι 200 εκατ. ευρώ «φρενάρουν» το πλάνο διχοτόμησης της ΔΕΠΑ – Πως σχεδιάζει να τους παρακάμψει το ΥΠΕΝ

Φόροι 200 εκατ. ευρώ «φρενάρουν» το πλάνο διχοτόμησης της ΔΕΠΑ – Πως σχεδιάζει να τους παρακάμψει το ΥΠΕΝ

Ίσως και εντός της τρέχουσας εβδομάδας να ληφθούν αποφάσεις που θα ανοίξουν το δρόμο στον μετασχηματισμό της εταιρίας   

Αγκάθι για την ολοκλήρωση του σχεδίου διχοτόμησης της ΔΕΠΑ σε Εμπορία και Υποδομές αποτελούν οι φορολογικές υποχρεώσεις που προκύπτουν και οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες φτάνουν τα 200 εκατ. ευρώ.
Το ζήτημα προβληματίζει εδώ και καιρό τη διοίκηση της εταιρίας, τους μετόχους (ΕΛΠΕ και ΤΑΙΠΕΔ) και το υπουργείο Ενέργειας, καθώς η ΔΕΠΑ θα επιβαρυνθεί με υπέρογκη φορολογία τη στιγμή μάλιστα που δεν θα εισπράξει ούτε ένα ευρώ από την ιδιωτικοποίηση που θα ακολουθήσει στη συνέχεια μιας και το τίμημα που θα διαμορφωθεί θα καταλήξει στους μετόχους της.
Στις φορολογικές επιβαρύνσεις που προκύπτουν για τη ΔΕΠΑ έχουν «σκοντάψει» και τα δύο σενάρια για τη διχοτόμηση που έχει επεξεργαστεί η διοίκηση της εταιρίας με τη συνδρομή εξωτερικών συμβούλων και έχει παρουσιάσει στο υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ, αυτό της απόσχισης του κλάδου Εμπορίας και της απόσχισης του κλάδου Υποδομών.
Ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, ο οποίος κατάφερε να πείσει τους πιστωτές για το συγκεκριμένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης που διασφαλίζει τον έλεγχο του δημοσίου στον στρατηγικής σημασίας τομέα των Υποδομών, προκειμένου να υπάρξει ανατροπή προσανατολίζεται στην κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα απαλλάσσει τη ΔΕΠΑ από κάθε είδους φορολογική υποχρέωση που θα προκύψει από την απόσχιση είτε του κλάδου Εμπορίας είτε του κλάδου Υποδομών.
Οι οριστικές αποφάσεις ίσως ληφθούν ακόμη και μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, καθώς σήμερα (31/10) εκπνέει η δεσμευτική προθεσμία για την κατάθεση του νομοσχεδίου που θα επικυρώσει το νέο εταιρικό σχήμα της ΔΕΠΑ ενώ πιέζει ασφυκτικά ο χρόνος και για την εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του 50,1% του τομέα Εμπορίας από το ΤΑΙΠΕΔ που έχει ορισθεί για το Νοέμβριο.

Αγωνία για την απόφαση επί της συμφωνίας ΔΕΠΑ – Shell

Σε αστάθμιτο παράγοντα της όλης διαδικασίας εξελίσσεται η συμφωνία εξαγοράς του μεριδίου της Shell (49%) στην ΕΠΑ Αττικής μέσω της οποίας η ΔΕΠΑ θα αποκτήσει το 100% της εταιρίας που δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά φυσικού αερίου της Αττικής.
Η κατάθεση και επίσημα πολυσέλιδου Υπομνήματος αντιρρήσεων από την Motor Oil, αν και εκτιμάται ότι δεν ανατρέπει την συμφωνία, ανατρέπει σίγουρα την βεβαιότητα περί μιας τυπικής διαδικασίας που εκφραζόταν μέχρι πρότινος από τους αρμοδίους.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού φαίνεται ότι θα εξαντλήσει τα περιθώρια των 45 ημερών που προβλέπει η νομοθεσία για την φάση της εις βάθους διερεύνησης που ξεκίνησε στις 17 Σεπτεμβρίου.
Μέσα στην εβδομάδα αναμένεται η εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού και την επόμενη εβδομάδα η ακροαματική διαδικασία για τη λήψη οριστικής απόφασης.
Ο φάκελος «ΕΠΑ Αττικής» σε κάθε περίπτωση εκτιμάται ότι θα κλείσει υπό την παρούσα διοίκηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αφού η θητεία του προέδρου κ. Δημητρίου Κυριτσάκη καθώς και άλλων στελεχών λήγει τον Νοέμβριο. 

www.worldenergynews.gr