Ενέργεια

Έτοιμη με αυξημένη χωρητικότητα κατά 73% η Ρεβυθούσα στα 225.000 κ.μ. θα καλύπτει Βαλκανική και Κ. Ευρώπη

Έτοιμη με αυξημένη χωρητικότητα κατά 73% η Ρεβυθούσα στα 225.000 κ.μ. θα καλύπτει Βαλκανική και Κ. Ευρώπη

Ολοκληρώνεται αυτή την εβδομάδα η 3η δεξαμενή LNG στη Ρεβυθούσα

Στο τέλος της φτάνει στα επόμενα 24ωρα η υλοποίηση του βασικού “πυλώνα” της δεύτερης αναβάθμισης του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, καθώς μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα γίνει η μηχανική ολοκλήρωση της τρίτης δεξαμενής.

Αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι δοκιμές της εγκατάστασης, ώστε στα μέσα του επόμενου μήνα να τεθεί σε εμπορική λειτουργία.

Με χωρητικότητα 95.000 κυβικά μέτρα, η τρίτη δεξαμενή θα αυξήσει τον αποθηκευτικό χώρο του σταθμού αεριοποίησης κατά 73%, στα 225.000 κ.μ. Με αυτό τον τρόπο, θα ενισχύσει κατ’ αρχάς την ασφάλεια του εγχώριου ενεργειακού συστήματος, αφού θα αυξήσει τον χρόνο προσωρινής αποθήκευσης LNG πέραν των 18 ημερών που ισχύει σήμερα.

Έτσι, θα περιορίσει το πρόβλημα διατήρησης αποθεμάτων LNG σε περιόδους υψηλής ζήτησης για φυσικό αέριο. Απόδειξη το γεγονός ότι ήδη από φέτος θα αποσοβήσει τη λήψη έκτακτων προληπτικών μέτρων (δηλαδή την ενοικίαση ενός δεξαμενόπλοιου LNG, το οποίο θα παρέμενε αρόδου στη Ρεβυθούσα), ενόψει πιθανής ενεργειακής κρίσης τον χειμώνα στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Κι αυτό γιατί, με τη λειτουργία της, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση θα είναι εύκολα διαχειρίσιμη τυχόν υψηλή ζήτηση σε φυσικό αέριο στη “Γηραιά Ήπειρο”.


Ο στόχος της Ενεργειακής Πύλης υλοποιείται

 

Την ίδια στιγμή, η αύξηση του αποθηκευτικού χώρου του σταθμού αεριοποίησης ανοίγει τον δρόμο ώστε η μοναδική προς ώρας “πύλη αερίου” στη χώρα μας να εξελιχθεί σε “πύλη” για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα έργα που δρομολογούνται στη χώρα μας, όπως ο IGB ή ο αγωγός Νέα Μεσημβρία – Ειδομένη/Γευγελή.

Ενδεικτικό είναι πως το 30% των 225.000 κ.μ. επαρκεί για να ικανοποιήσει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, με το υπόλοιπο 70% να μπορεί να καλύψει το 1/3 των εισαγωγών των χωρών της Βαλκανικής, συμπεριλαμβανομένης της Ουγγαρίας και της Σλοβενίας.

Η κατασκευή της τρίτης δεξαμενής ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2014 και περιλαμβάνεται στο πρότζεκτ της δεύτερης αναβάθμισης του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, συνολικού προϋπολογισμού 156,25 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της δεύτερης αναβάθμισης προβλέπεται επίσης η αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων του σταθμού, ώστε να μπορεί να υποδεχθεί τα μεγαλύτερα πλοία που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στις παγκόσμιες θάλασσες, χωρητικότητας μέχρι και 260.000 κυβικών μέτρων.

Την ίδια στιγμή, στη φάση αξιολόγησης των υποβληθείσων προσφορών, για την ανάδειξη αναδόχου, βρίσκεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων LNG στο τέρμιναλ.

Με τη δυνατότητα οδικής μεταφοράς LNG από τη Ρεβυθούσα, θα μπορούν να ανεφοδιαστούν πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο, αλλά και να αποκτήσουν πρόσβαση στο φυσικό αέριο βιομηχανίες και αστικές περιοχές που βρίσκονται μακριά από το δίκτυο μεταφοράς.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης