Παρέμβαση Euroasia Interconnector στην απόφαση της ΡΑΕ για τη διασύνδεση Αττικής - Κρήτης

Παρέμβαση Euroasia Interconnector στην απόφαση της ΡΑΕ για τη διασύνδεση Αττικής - Κρήτης

Η εταιρεία επικαλείται αναρμοδιότητα της Ρυθμιστικής Αρχής στην ανάθεση έργων PCI

 

Σε ευθεία αμφισβήτηση της απόφασης της ΡΑΕ για ανάθεση της διασύνδεσης Αττικής – Κρήτης στην Αριάδνη Interconnector, προχώρησε ο Euroasia Interconnector. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία υπέβαλε στη ΡΑΕ αίτηση αναθεώρησης της εν λόγω απόφασης, υποστηρίζοντας πως αυτή εκφεύγει των νομικών αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής.

 

Το βασικό επιχείρημα του Euroasia είναι πως η συγκεκριμένη απόφαση αντιβαίνει στον κανονισμό που διέπει τα Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), στο οποίο υπάγεται και το καλώδιο Αττική-Κρήτη, αφού αυτός δεν προβλέπει την ανάθεσή τους από τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές. Έτσι, όπως υποστηρίζει, θα πρέπει να ακυρωθεί.

 

Η επιχειρηματολογία του Euroasia κινείται ουσιαστικά στο ίδιο μήκος κύματος με τις θέσεις που έχουν εκφράσει με επιστολές τους τόσο η ίδια η Κομισιόν όσο και το συντονιστικό των ρυθμιστικών αρχών ενέργειας της Ε.Ε. (ACER), περί μη δικαιοδοσίας της ΡΑΕ στην ανάθεση του έργου. Επομένως, έρχεται να περιπλέξει περαιτέρω τη «φόρμουλα» υλοποίησής του.

 

Ανεξάρτητα πάντως από την αμφισβήτηση της απόφαση της ΡΑΕ για ανάθεση της διασύνδεσης στην Αριάδνη Interconnector, ο ΑΔΜΗΕ συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τις μελέτες και τις έρευνες που θα ανοίξουν τον δρόμο ώστε να λάβει «σάρκα και οστά» η διασύνδεση εντός του 2022.

 

Έτσι, όπως έγραφε και χθες (3/10) το WEN,  από την πλευρά του Διαχειριστή βρίσκονται σε εξέλιξη 4 σημαντικά βήματα:

 

1.Αυτή τη στιγμή, σε τελικό στάδιο βρίσκεται η εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), με την προσαρμογή του έργου από τα αρχικά 700 MW στα 1.000 MW που θα είναι τελικά, ώστε να υποβληθεί για έγκριση στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

2.Σε τελικό στάδιο είναι επίσης η συγγραφή των τεχνικών προδιαγραφών για τους σταθμούς μετατροπής εναλλασσομένου/συνεχούς ρεύματος καθώς και για τα υπόγεια και υποβρύχια καλώδια συνεχούς ρεύματος, στο πλαίσιο της σύνταξης των αντίστοιχων τευχών διακήρυξης.

 

3.Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται όμως και η Μελέτη Κόστους Οφέλους (CBA) για την υλοποίηση της διασύνδεσης.

 

4.Την ίδια στιγμή, άμεσα αναμένεται να αποπερατωθούν και οι μελέτες, από κοινή ομάδα εργασίας που έχει συστήσει ο ΑΔΜΗΕ με τον ΔΕΔΔΗΕ, για την ανάλυση της  ασφάλειας και την προσομοίωση της εκμετάλλευσης της λειτουργίας του ηλεκτρικού συστήματος της Κρήτης μετά την ολοκλήρωση και των δύο διασυνδέσεων (της AC από Πελοπόννησο και της DC από Αττική) με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

 

Όπως είναι γνωστό, στην απόφαση της ΡΑΕ για ανάθεση του έργου στην εταιρεία Αριάδνη Interconnector, η Αρχή αναφέρει πως η διασύνδεση θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός του 2022.

 

Ο ΑΔΜΗΕ είχε ήδη δεσμευθεί εγγράφως για την επιτάχυνση της υλοποίησης του έργου ώστε να ηλεκτρισθεί το 2022, αντί για το 2023 που αναφέρεται στο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συστήματος Μεταφοράς (ΔΠΑ).

 

 

 

www.worldenergynews.gr