Επιχειρήσεις

Σ. Θεοδωρόπουλος: Ο manager που έκανε την Chipita έναν από τους πιο εξωστρεφείς επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας

Σ. Θεοδωρόπουλος: Ο manager που έκανε την Chipita έναν από τους πιο εξωστρεφείς επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας
Μόλις το 15% του κύκλου εργασιών προέρχεται από την ελληνική αγορά
Οξυδερκής, πρωτοποριακός, ικανός μάνατζερ και άνθρωπος χαμηλών τόνων είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που αποδίδουν στον διευθύνων σύμβουλο της Chipita Σπύρο Θεοδωρόπουλο ακόμη και οι άσπονδοι εχθροί του…
Και όχι άδικα, καθώς κατάφερε – παρά τις αντιξοότητες – να δημιουργήσει έναν ισχυρό και ιδιαίτερα εξωστρεφή επιχειρηματικό όμιλο με παρουσία σε 24 αγορές και με σχεδόν το 85% του τζίρου του να προέρχεται από το εξωτερικό.
Οι περισσότεροι τον ξέρουν ως τον άνθρωπο που έμαθε την Ευρώπη να τρώει συσκευασμένο κρουασάν, ενώ λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν ότι αν δεν είχαν συμβεί κάποια πράγματα στην ζωή του η επιχειρηματική του πορεία θα ήταν σήμερα διαφορετική!
Όπως για παράδειγμα το 1967, όταν ένας τσακωμός με τους θείους του τον αναγκάζει σε ηλικία 23 ετών να αποχωρήσει από την Recor, μία οικογενειακή επιχείρηση γλυκισμάτων και γαλακτοκομικών προϊόντων και να αναζητήσει την τύχη του αλλού.
Το 1981 αναλαμβάνει τη θέση του γενικού διευθυντή της Aligel, μιας εισαγωγικής εταιρείας ζαχαρωδών προϊόντων και παγωτών, θέση από την οποία αποχώρησε μία πενταετία αργότερα.
Το 1986 ο κ. Θεοδωρόπουλος, αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος στην ΙΝΤΕRIA, εταιρεία παραγωγής και εμπορίας πραλίνας φουντουκιού, με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα.

Η εξαγορά, η αλματώδης ανάπτυξη και η πώληση της Chipita
Την ίδια χρονιά, εξαγοράζει το 50% των μετοχών της Chipita, μιας εταιρείας παραγωγής snacks (γαριδάκια), ενώ το 1989 αποκτά και το υπόλοιπο 50%.
Το 1990 έτος – ορόσημο για τον ίδιο θα βρεθεί στο δρόμο του ο Κωνσταντίνος Καψάσκης της Τράπεζας Εργασίας και ο επενδυτικός όμιλος Eurohellenic (Olayan, De Benedetti, Alpha Finance και ΤΙΤΑΝ), οι οποίοι θα πιστέψουν στο όραμα του και θα επενδύσoυν στην Chipita η οποία με τα κεφάλαια αυτά ξεκινά στην Ελλάδα την παραγωγή συσκευασμένου κρουασάν.
Η πορεία της Chipita την επόμενη τετραετία ήταν αλματώδης. To 1994 περνάει την πόρτα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου, ενώ τα επόμενα 16 έτη η εταιρεία αναπτύσσει αρκετά νέα προϊόντα και επεκτείνεται σε πολλές χώρες τoυ εξωτερικού, από την Ρωσία και την Νιγηρία μέχρι την  Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία και το Μεξικό.
Το 2006 η Chipita του Σ. Θεοδωρόπουλου συγχωνεύεται με την Δέλτα, του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και δημιουργείται ο Ομιλος Vivartia. Οι δύο άντρες εκτός από συνεταίροι είναι και φίλοι….
Όμως η φιλία τους δεν θα κρατήσει για πολύ.
O Δημήτης Δασκαλόπουλος, ένα χρόνο μετά αποφασίζει – αυτοβούλως - να πουλήσει την αυτοκρατορία της Vivartia  στον Ανδρέα Βγενόπουλο της MIG.
Η συμφωνία κλείνεται εν αγνοία του Θεοδωρόπουλου και μάλιστα μέσα σε δύο μέρες, καθώς όπως επικαλέστηκε ο νυν πρόεδρος του ΣΕΒ «είναι κατάλληλη η εποχή καθώς υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από ξένα επενδυτικά funds”.
Η δυσθυμία του κ. Θεοδωρόπουλου είναι μεγάλη.
Οι κακές γλώσσες λένε ότι στην συνάντηση που έγινε τον Ιούλιο του 2007 στα γραφεία της Vivartia, μεταξύ των δύο βασικών μετόχων του ομίλου, με τον Ανδρέα Βγενόπουλο, ο Mr Chpita ήταν σχεδόν αμίλητος και περιορίζεται μόνο στα τυπικά.
Από το deal, η οικογένεια του Δ. Δασκαλόπουλου αποκομίζει 403 εκατομμύρια ευρώ και η οικογένεια του Σ. Θεοδωρόπουλου 147 εκατ. ευρώ.  
Ο Ανδρέας Βγενόπουλος  αναγνωρίζοντας την επιχειρηματική ικανότητα του Θεοδωρόπουλου του δίνει την  θέση του διευθύνοντος συμβούλου στον Όμιλο.
Ο ίδιος φέρεται να μην είναι ιδιαίτερα χαρούμενος για το νέο του ρόλο, αφού οι δύο άντρες ουσιαστικά «ποτέ δεν ταίριαξαν μεταξύ τους».
Λίγους μήνες μετά πουλά την συμμετοχή του στην Vivartia, με τον διακαή πάντα πόθο, να μπορέσει να αποκτήσει ξανά την Chipita.
H ευκαιρία του δίνεται το 2010 µεσούσης της οικονοµικής κρίσης.
Ο κ. . Θεοδωρόπουλος µαζί µε τον σαουδαραβικό όµιλο Olayan, ορισµένες τράπεζες (Εθνική, Εurobank και το επενδυτικό fund της Global Finance ) και κάποιους φίλους του (Αχ. Φώλιας, Λ. Φρέρης, Στ. Νένδος ) πήρε ίσως το µεγαλύτερο ρίσκο της ζωής του: επαναγόρασε την Chipita από τον όµιλο της Vivartia καταβάλλοντας 400 εκατ. ευρώ και αναλαµβάνοντας χρέη 327 εκατ. ευρώ!

Παραγωγή από συνολικά 17 εργοστάσια  
Σήμερα η Chipita διαθέτει 11 δικά της εργοστάσια με 38 γραμμές παραγωγής στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ινδία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Ρωσία και την Τουρκία, καθώς και έξι εργοστάσια με 28 γραμμές παραγωγής στο πλαίσιο κοινοπρακτικών σχημάτων στην Αίγυπτο και τη Σαουδική Αραβία.
Συνολικά έχει παρουσία σε 24 αγορές ανά τον κόσμο.
Ο όμιλος εταιρειών Chipita παράγει και διακινεί γλυκά και αλμυρά σνακς σε 66 χώρες με τα διεθνή εμπορικά σήματα «7Days, «Fineti» και «Chipicao» και πληθώρα τοπικών εμπορικών σημάτων.
Συμμετέχει άμεσα και έμμεσα σε δεκάδες εμπορικές, βιομηχανικές και άλλες εταιρείες στην Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την Αμερική.
To 2015 η Chipita σε ενοποιημένη βάση, από κοινού με τις θυγατρικές της, κατέγραψε έσοδα ύψους 388,9 εκατ. ευρώ, έναντι 357,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, αυξημένα κατά 8,7%.
Η αύξηση αυτή προήλθε κατά βάση από τη διεύρυνση των πωλήσεων στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης κατά 27%, καθώς αυτές σημείωσαν αύξηση 48% στη Ρουμανία, 12% στην Πολωνία, 13% στη Βουλγαρία και από 20% ως και 28% στις χώρες Τσεχία, Σλοβακία και Ουγγαρία.
Επίσης, οι πωλήσεις του στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 26%.
Ανοδικά κινήθηκαν οι πωλήσεις του και στις περισσότερες από τις άλλες χώρες όπου δραστηριοποιείται, ενώ στην Ελλάδα αυξήθηκαν με ρυθμό 2,6%, έπειτα από μια τριετία σημαντικής πτώσης τους.
Όσον αφορά τα κέρδη, ανήλθαν στα 56,2 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχων κερδών 13,5 εκατ. ευρώ το 2014.
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου εκτιμάται πως παρουσίασε σημαντική άνοδο κατά τη διάρκεια του 2016, με αντίστοιχη πορεία και για την κερδοφορία.
Nα σημειωθεί ότι τον Μάρτιο του 2016 υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία Munchy Food Industries για τη σύσταση κοινοπρακτικού σχήματος παραγωγής κρουασάν στη Μαλαισία.
Στην Ινδία έχει προχωρήσει, όπως δηλώνει, στις απαραίτητες διοικητικές και εμπορικές ενέργειες που θα της επιτρέψουν τη συνέχιση των δραστηριοτήτων της στη χώρα, αναδιοργανώνοντας παράλληλα το δίκτυο διανομής των προϊόντων της και αποκτώντας το σύνολο των μετοχών της Chipita India.
Επίσης, ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί στη διεύρυνση των πωλήσεων στη Βρετανία. Επιδίωξη του ομίλου Chipita είναι η περαιτέρω ενίσχυσή του με νέες εξαγορές και επενδύσεις εντός και κυρίως εκτός Ελλάδας.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης