Η ΔΕΠΑ στο στόχαστρο των μεγάλων ομίλων - Έρχεται κοσμογονία στην αγορά φυσικού αερίου

Η ΔΕΠΑ στο στόχαστρο των μεγάλων ομίλων - Έρχεται κοσμογονία στην αγορά φυσικού αερίου

Η Μotor Oil παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις γύρω από τη ΔΕΠΑ, χωρίς ωστόσο να έχει αποφασίσει ακόμη τον τρόπο που θα κινηθεί

Ανοιχτό αφήνει η Motor Oil το ενδεχόμενο συμμετοχής της στο διαγωνισμό για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, αν και σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Πέτρο Τζαννετάκη, η όλη υπόθεση δεν έχει ωριμάσει ακόμη.
Με αφορμή και αυτές τις δηλώσεις του κ. Τζαννετάκη καθίσταται σαφές ότι ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ, όποτε αυτός προωθηθεί, θα προσελκύσει ισχυρό ενδιαφέρον αφού ήδη την πρόθεση τους να είναι παρόντες στο συγκεκριμένο project έχουν εκφράσει με διάφορους τρόπους τόσο η Μυτιληναίος, που επιδιώκει να αναδειχθεί σε ισχυρό παίκτη της αναπτυσσόμενης αγοράς φυσικού αερίου, όσο και ο όμιλος Κοπελούζου που ήδη κατέχει το 25% της εγχώριας χονδρικής αγοράς φυσικού αερίου, αλλά και τα ΕΛΠΕ που βλέπουν στο φυσικό αέριο ένα νέο πολλά υποσχόμενο προϊόν.
Μιλώντας στο περιθώριο συνέντευξης τύπου με αφορμή την επίσημη παρουσίαση της εισόδου του ομίλου στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου με την εξαγορά της εταιρείας NRG, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι η Μotor Oil παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις γύρω από τη ΔΕΠΑ χωρίς ωστόσο να έχει αποφασίσει ακόμη τις κινήσεις της.
«Όλα τα κοιτάμε» είπε χαρακτηριστικά, διευκρινίζοντας πάντως, ότι η δήλωση του αυτή δεν σημαίνει επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Μάλιστα υπενθύμισε ότι η Motor Oil, έχει ήδη εκφράσει τις αντιρρήσεις της για την εξαγορά από τη ΔΕΠΑ του μεριδίου της Shell στην ΕΠΑ και την ΕΔΑ Αττικής, μέσω επιστολής της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού και πρόσθεσε: «Επιμένουμε στις επισημάνσεις που έχουμε κάνει. Δεν έχουμε προχωρήσει, όμως, σε καταγγελία».
Πάντως το ενδιαφέρον του πετρελαϊκού ομίλου για την αγορά φυσικού αερίου είναι δεδομένο και για το λόγο αυτό έχει ήδη από το 2017 λάβει άδεια προμήθειας φυσικού αερίου και εισάγει ποσότητες για ίδια χρήση.
Όπως εξήγησε ο κ. Τζαννετάκης  η βασική δραστηριότητα του ομίλου Motor Oil, δηλαδή τα καύσιμα, δέχονται τον ευθύ ανταγωνισμό από το φυσικό αέριο και επομένως η συμπληρωματική δραστηριότητα του φυσικού αερίου έρχεται να υποκαταστήσει τις απώλειες από το ανταγωνιστικό καύσιμο.

Νέες συνθήκες από το άνοιγμα της αγοράς αερίου

Παράλληλα ξεκαθαρίζει τις σχέσεις του με τους άλλες «παίκτες» της αγοράς όπως για παράδειγμα ο όμιλος Μυτιληναίου.
Έτσι εντός των επομένων ημερών αναμένεται να ανακοινωθεί και επισήμως η εξαγορά από τον όμιλο Μυτιληναίου του 50% της εταιρίας M&M που οι δύο όμιλοι είχαν συστήσει από κοινού, με στόχο να πιέσουν για το άνοιγμα της αγοράς και είχαν εισάγει μάλιστα το πρώτο ιδιωτικό φορτίο LNG το 2010.
Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη το άνοιγμα της αγοράς έχει αλλάξει τις συνθήκες και πλέον δεν χρειάζεται η κοινή εταιρία, της οποία η δραστηριότητα έχει πλέον ατονήσει αφού και ο όμιλος Μυτιληναίου εισάγει απευθείας ποσότητες φυσικού αερίου και μάλιστα έχει προχωρήσει στη σύναψη σχετικής συμφωνίας με την Gazprom.

Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών της M&M Gas είναι της τάξης των 30 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Πάντως η σχέση των δύο Ομίλων παραμένει πολύ καλή όπως είπε ο κ. Τζαννετάκης, καθώς συνεχίζεται η συνεργασία τους σε ότι αφορά την παραγωγή ρεύματος μέσω της κοινής εταιρίας Korinthos Power.
Από την πλευρά του ο όμιλος Μυτιληναίου που επίσης έχει εκδηλώσει σαφές ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό που αφορά τη ΔΕΠΑ, διευρύνει συνεχώς την παρουσία του στην αγορά του φυσικού αερίου.
Έτσι μεταξύ των άλλων σχεδιάζει να κατασκευάσει μια νέα μονάδα παραγωγής ρεύματος στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας, γεγονός που θα τον καταστήσει το μεγαλύτερο καταναλωτή φυσικού αερίου στη χώρα μετά τη ΔΕΗ.
Για το λόγο αυτό και η πλήρης ένταξη της M&M Gas στον Όμιλο θα λειτουργήσει στην κατεύθυνση ενίσχυσης κινήσεων, όπως οι συνεργασίες με την Qatar Gaz και την Gazprom.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ο Ευάγγελος Μυτιληναίος κατά το πρόσφατο conference call για τα αποτελέσματα του ομίλου αναφέρθηκε στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην αγορά αερίου, υπογραμμίζοντας την επένδυση του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα που επεκτείνει τη δυναμικότητα του σταθμού και θα διευκολύνει μεγαλύτερα πλοία να προσεγγίσουν, λύνοντας ένα από τα μεγάλα προβλήματα της αγοράς φυσικού αερίου.
Επίσης ο ίδιος υπογράμμισε ότι η Μυτιληναίος, υποδέχεται θετικά έργα όπως ο αγωγός TAP, αλλά και το FSRU της Αλεξανδρούπολης που ας σημειωθεί πρόκειται για έργο που προωθείται από τον όμιλο Κοπελούζου.
Όπως είπε ο κ. Μυτιληναίος «τα έργα αυτά βοηθούν η Ελλάδα να γίνει ενεργειακός κόμβος και θέλουμε η Ελλάδα να γίνει hub με όσο το δυνατόν περισσότερες εισόδους. Για το λόγο αυτό εύχομαι τα καλύτερα στο έργο και ελπίζω σύντομα να υλοποιηθεί», κατέληξε.

www.worldenergynews.gr