Τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη διασύνδεση Αττική - Κρήτη καταθέτει τον Οκτώβριο ο ΑΔΜΗΕ - Στα 200 εκατ. το μετοχικό κεφάλαιο του SPV

Τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη διασύνδεση Αττική - Κρήτη καταθέτει τον Οκτώβριο ο ΑΔΜΗΕ - Στα 200 εκατ. το μετοχικό κεφάλαιο του SPV

Στο τελικό στάδιο βρίσκονται και οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου, ώστε να υποβληθούν στη ΡΑΕ

«Φουλάρει τις μηχανές» ο ΑΔΜΗΕ για τη δρομολόγηση κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτη - Αττική.
Ενδεικτικό είναι πως, σύμφωνα με πληροφορίες του WorldEnergyNews, στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να καταθέσει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο.
Όπως είναι γνωστό, το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα ο Διαχειριστής δεν είχε διακόψει την προετοιμασία του, ώστε να είναι καθ’ όλα έτοιμος να «τρέξει» άμεσα τις διαδικασίες κατασκευής της διασύνδεσης, μόλις οριστικοποιηθεί η «φόρμουλα» υλοποίησής της.
Ως συνέπεια, αυτή τη στιγμή βρίσκονται επίσης σε τελικό στάδιο οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου, ώστε να υποβληθούν στη ΡΑΕ.
Υπενθυμίζεται πως ο δρόμος για την κατασκευή της διασύνδεσης άνοιξε προχθές, με τη ΡΑΕ να δίνει εντολή στον ΑΔΜΗΕ για την ίδρυση εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV) που θα υλοποιήσει το έργο.
Σε πρώτη φάση, ο Διαχειριστής θα κατέχει το 100% των μετοχών του SPV, ενώ από την Αρχή δίνεται διορία έως τα τέλη Δεκεμβρίου για να οριστικοποιηθεί η μετοχική του σύνθεση (στην οποία πάντως είναι «κλειδωμένη» η συμμετοχή του Διαχειριστή με 51%) μέσα από τον κύκλο διαπραγματεύσεων που θα μεσολαβήσουν με τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Από τους ενδιαφερόμενους, προτεραιότητα συμμετοχής στο SPV θα έχει ο Euroasia Interconnector, δηλαδή η εταιρεία κυπριακών συμφερόντων που προωθεί το project διασύνδεσης των ηλεκτρικών δικτύων Ισραήλ, Κύπρου και Ελλάδας (μέσω της Κρήτης), το οποίο έχει χαρακτηρισθεί από την Ε.Ε. ως Έργο Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI).
Το υπόλοιπο «πακέτο» μετοχών ή ολόκληρο το 49% σε περίπτωση που ναυαγήσουν εκ νέου οι διαβουλεύσεις με τον Euroasia, θα εκχωρηθεί μέσω διαγωνισμού.
Ενδιαφέρον συμμετοχής στο έργο έχουν δηλώσει ο βελγικός Διαχειριστής Elia και ο γαλλικός RTE.

 

 

Η ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ:

Με την απόφαση 816/2018 της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, αναγνωρίζεται ρητά ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι ο φορέας που διαθέτει ικανή τεχνογνωσία, τεχνική  αξιοπιστία και οικονομική φερεγγυότητα για να έχει τον έλεγχο της κατασκευής του μεγαλύτερου έργου στην ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής. Ταυτόχρονα αναγνωρίζεται ότι η θυγατρική εταιρεία του ΑΔΜΗΕ θα είναι πλέον ο φορέας υλοποίησης του ελληνικού τμήματος του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, όπως είναι λογικό και φυσιολογικό, καθώς το Ελληνικό Δημόσιο είναι ο βασικός μέτοχος του ΑΔΜΗΕ και η υποδομή αυτή έχει στρατηγική σημασία για τη χώρα.

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά άμεσα στη σύσταση  θυγατρικής εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV), με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 200 εκατ. ευρώ. Ο Διαχειριστής έχει ήδη από τον περασμένο Μάιο εξασφαλίσει αυτά τα κεφάλαια που αποτελούν επαρκή βάση για την κατασκευή και χρηματοδότηση της διασύνδεσης. Διατηρώντας πλειοψηφικό ποσοστό τουλάχιστον 51%,  περιμένει να δει εάν θα εμφανιστούν αξιόπιστοι εταίροι που θα διεκδικήσουν μειοψηφικά ποσοστά, καταθέτοντας τα ποσά που τους αντιστοιχούν στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο και σε κάθε περίπτωση δηλώνει ότι διαθέτει την χρηματοοικονομική επάρκεια να έχει ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στην υπό σύσταση εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι για τη συνεργασία των ενδιαφερομένων υπάρχει ήδη κατατεθειμένο το κείμενο Συμφωνίας Μετόχων (SHA) που έχει συντάξει ο ΑΔΜΗΕ, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που είχαν προηγηθεί.

Ο Διαχειριστής, αντιλαμβανόμενος πλήρως τη σημασία της τάχιστης υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης, έχει δεσμευθεί για την περάτωσή της  εντός του 2022. Προς τούτο, έχει σημειώσει ήδη μεγάλη πρόοδο σε σειρά εργασιών, για τις οποίες έχει ενημερώσει αναλυτικά και την ΡΑΕ. Ενδεικτικά, οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου, οι μελέτες χάραξης των οδεύσεων των Γραμμών Μεταφοράς και οι απαραίτητες προμελέτες χωροθέτησης έχουν ολοκληρωθεί. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)  θα κατατεθεί προς έγκριση στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός των ερχόμενων εβδομάδων, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται  η μελέτη Κόστους-Οφέλους και η αναλυτική έρευνα βυθού. Οι απαραίτητες μελέτες για την λειτουργία του Ηλεκτρικού Συστήματος της Κρήτης μετά την ολοκλήρωση και των δυο διασυνδέσεων (με Πελοπόννησο και Αττική) βρίσκονται σε τελικό στάδιο.

Οπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης: «Η σημερινή απόφαση της ΡΑΕ είναι ιστορική καθώς δικαιώνει την μεγάλη προσπάθεια που κατέβαλε ο ΑΔΜΗΕ να επιταχύνει τις διασυνδέσεις των νησιών. Οι διασυνδέσεις των νησιών μας είναι κρίσιμης σημασίας όχι μόνο για την διασφάλιση της επάρκειας εφοδιασμού τους σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αλλά και για τον δραστικό περιορισμό των χρεώσεων ΥΚΩ στους λογαριασμούς ρεύματος όλων των νοικοκυριών. Ο υπό δημόσιο έλεγχο Διαχειριστής με την ανάληψη του ελέγχου του πιο σημαντικού έργου υποδομής που κατασκευάζεται αυτήν την περίοδο στην Ελλάδα, μιας από τις πιο σημαντικές διασυνδέσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, γίνεται μια ακόμη πιο ισχυρή εταιρεία και παγιώνει την ηγετική του θέση στον κλάδο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Δεσμευόμαστε εκ μέρους όλων των εργαζόμενων του ΑΔΜΗΕ ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασυνδεθεί η Κρήτη με το ηπειρωτικό Σύστημα Μεταφοράς το συντομότερο δυνατό και ότι το έργο θα γίνει με τον πλέον αποδοτικό τρόπο ώστε να μεγιστοποιηθούν τα ανταποδοτικά κοινωνικά του οφέλη».



www.worldenergynews.gr