Έξυπνοι τρόποι για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και χρήματα για τις καλοκαιρινές μας εξορμήσεις

Έξυπνοι τρόποι για να εξοικονομήσουμε καύσιμα και χρήματα για τις καλοκαιρινές μας εξορμήσεις

Mε τις πρακτικές εξοικονόμησης καυσίμου αυξάνεται η οδική ασφάλεια, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα περιορίζεται η ηχορύπανση

Καλοκαίρι χωρίς αποδράσεις δεν νοείται και όπως είναι φυσικό το αυτοκίνητο είναι το απαραίτητο μέσο για τις καλοκαιρινές μας εξορμήσεις.

Όσον αφορά την εξοικονόμηση της κατανάλωσης καυσίμων στα αυτοκίνητά μας, ο πιο ασφαλής τρόπος είναι να κλειδώσουμε το όχημά μας στο γκαράζ και να προτιμήσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις μετακινήσεις μας.

Ωστόσο, και αυτά έχουν τα μειονεκτήματά τους σε σχέση με την αναμονή και μεγάλη υπομονή που πρέπει να δείχνουμε σε κάθε περίπτωση. Οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και ο μεγάλος συνωστισμός δεν είναι αμελητέοι παράγοντες για να «θυσιάσουμε» το αυτοκίνητο στο βωμό της εξοικονόμησης των καυσίμων.

 

Πως θα μειώσουμε τα έξοδα του αυτοκινήτου

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει, η ορθολογική χρήση του αυτοκινήτου, η τακτική συντήρησή του και ο ήπιος τρόπος οδήγησης (eco driving) μπορούν να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση κατά περίπου 30% της κατανάλωσης καυσίμου με αντίστοιχη φυσικά μείωση του σχετικού κόστους.

Επιπλέον, με τις πρακτικές εξοικονόμησης καυσίμου αυξάνεται η οδική ασφάλεια, μειώνονται οι εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα περιορίζεται η ηχορύπανση.

 

 

Ειδικότερα:

1.Δεν γεμίζουμε πλήρως τη δεξαμενή καυσίμου

Το «ξεχείλισμα» του ρεζερβουάρ μπορεί να οδηγήσει σε ανάστροφη ροή του καυσίμου, κατά τη διάρκεια της άντλησής του. Σε θερμές συνθήκες περιβάλλοντος, μια πλήρης δεξαμενή καυσίμου μπορεί να υπερχειλίσει, λόγω της θερμικής διαστολής. Αυτό αποτελεί σπατάλη καυσίμου, μόλυνση του περιβάλλοντος και ενδεχομένως να οδηγήσει σε φθορά του εξωτερικού αμαξώματος.

 

2. Παρκάρισμα σε κλειστό χώρο

Η μηχανή ενός αυτοκινήτου που είναι τη νύχτα παρκαρισμένο σε κλειστό χώρο είναι λιγότερο ψυχρή το επόμενο πρωινό. Αυτό μειώνει τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαδικασία προθέρμανσης του κινητήρα, όπως η εκκίνησή του, η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης, και η ανάλογη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Επιπλέον, κατά τους θερμούς μήνες, ο στεγασμένος χώρος εμποδίζει την άμεση έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και μειώνει σε έναν βαθμό τις απαιτήσεις κλιματισμού του οχήματος. Είναι πολύ θετικό λοιπόν το αυτοκίνητο να σταθμεύεται σε εσωτερικό χώρο, όταν υπάρχει φυσικά  αυτή η δυνατότητα.

 

Αποφεύγουμε τη μεταφορά περιττού βάρους

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μην «φορτώνουμε» το αυτοκίνητό μας με περιττά αντικείμενα. Άνθρωποι της αγοράς υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση του οχήματός μας μπορεί να αυξηθεί έως και 40% αν οδηγούμε με το αμάξι υπερφορτωμένο. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα και επιπλέον προκαλούν αύξηση της απαιτούμενης από τον κινητήρα ισχύος και αλλοίωση του αεροδυναμικού συντελεστή, με συνέπεια τις αυξημένες απαιτήσεις σε καύσιμο. Μελέτες έχουν δείξει πως οδηγώντας με 120 km/h και με αποσκευές στη σχάρα οροφής, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 39%.

Στο ίδιο σημείο θεωρείται απαραίτητο να επισημανθεί και η αποφυγή χρήσης «μπαγκαζιέρας οροφής» η οποία αυξάνει την κατανάλωση του καυσίμου.

 

Τι μπορούμε να κάνουμε στη διάρκεια της οδήγησης

 

1. Αποφεύγουμε τις ταχείες εκκινήσεις και τις απότομες στάσεις, καθώς οι ομαλές εκκινήσεις και επιβραδύνσεις προσφέρουν σημαντικά οφέλη στο αυτοκίνητό μας, όπως η μείωση της φθοράς, η ελάττωση της ρύπανσης και η εξοικονόμηση καυσίμου.

2. Διατήρηση σταθερής ταχύτητας πορείας καθώς το όχημα πρέπει να θα πρέπει να επιταχύνεται σταδιακά και ομοιόμορφα, λόγω του ότι κάθε επιπλέον επιτάχυνση αναγκάζει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου να εισέρχεται στον κινητήρα.

3. Αποφεύγουμε τις κυκλοφοριακές συμφορήσεις, δεδομένου ότι όλα τα όσα προαναφέραμε θα καταρριφθούν αμέσως. Είναι γεγονός και κοινώς διαπιστωμένο ότι τα απότομα φρεναρίσματα και οι ξαφνικές επιταχύνσεις συνοδεύουν την οδηγική συμπεριφορά μας σε τέτοιες καταστάσεις. Σε τελευταία ανάλυση, επιλέγουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα τρένο και μετρό που μας εξασφαλίζουν ένα πιο ευκρινές χρονοδιάγραμμα για κάνουμε τις δουλειές μας.

4. Σποραδική χρήση του κλιματιστικού. Το κλιματιστικό του αυτοκινήτου καταναλώνει σημαντική ισχύ και επομένως αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 3% έως 4%, κατά τη διάρκεια οδήγησης σε λεωφόρους, αλλά ως και κατά 10% σε οδήγηση εντός πόλης.

5. Σε συνθήκες ταχείας κυκλοφορίας, θα πρέπει να έχουμε τα παράθυρα και την ηλιοροφή κλειστά και τον κλιματισμό σε λειτουργία, προκειμένου να εξοικονομήσουμε καύσιμα.

 

Κλείνοντας, γίνεται αντιληπτό ότι αν και το αυτοκίνητο θεωρείται ένα πολυέξοδο μέσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τρόποι για να εξοικονομήσουμε καύσιμα, χρήματα και να προστατεύσουμε παράλληλα το περιβάλλον.

 

Σπύρος Κόγκας

www.worldenergynews.gr