Παράταση ως τις 12 Ιουλίου δόθηκε σε ΑΔΜΗΕ - EuroAsia για το έργο διασύνδεσης Κρήτης με Αττική

Παράταση ως τις 12 Ιουλίου δόθηκε σε ΑΔΜΗΕ - EuroAsia για το έργο διασύνδεσης Κρήτης με Αττική

Η ΡΑΕ υποχρέωσε την κοινοπραξία του EuroAsia Interconnector να παρουσιάσει τα σχόλιά της επί του προσχεδίου συμφωνίας που υπέβαλε ο ΑΔΜΗΕ

Παράταση ως τις 12 Ιουλίου δόθηκε στον ΑΔΜΗΕ και την κοινοπραξία EuroAsia Interconnector για την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής – Κρήτης, κατά τη σημερινή σύσκεψη, με σκοπό το διάστημα που θα μεσολαβήσει οι δύο πλευρές να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις τους ώστε να καταλήξουν στη συμφωνία μετόχων για την εταιρεία που θα αναλάβει το έργο.

Η σύσκεψη επικεντρώθηκε στο προσχέδιο συμφωνίας μετόχων που έχει ήδη ετοιμάσει ο ΑΔΜΗΕ, ενώ η κοινοπραξία έθεσε επί τάπητος τις παρατηρήσεις της επί του κειμένου, όπως είχε ζητήσει η ΡΑΕ.

 

Νωρίτερα, το worldenergynews.gr έγραφε ότι:

Την τελευταία ευκαιρία ώστε μην οδηγηθεί σε ναυάγιο η συνεργασία του ΑΔΜΗΕ με την κοινοπραξία του EuroAsia Interconnector για την ηλεκτρική διασύνδεση Αττικής – Κρήτης, αποτελεί η δεύτερη ευρεία σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί σήμερα (26/6) το πρωί στην Αθήνα, για την οποία έγραψε ήδη χθες το World Energy News.
Πέρα από τα δύο εμπλεκόμενα μέρη, παρόντες στη σύσκεψη θα είναι και πάλι εκπρόσωποι της ελληνικής και της κυπριακής ρυθμιστικής αρχής ενέργειας, της γενικής διεύθυνσης Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Energy) και του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιό της θα τεθεί επί τάπητος το προσχέδιο συμφωνίας μετόχων, σε μία προσπάθεια να υπάρξει σύγκλιση των δύο πλευρών στη βάση του και έτσι να δρομολογηθεί η ίδρυση της εταιρείας ειδικού σκοπού (SPV), η οποία θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου.
Για να γίνει η διαπραγμάτευση, η ΡΑΕ υποχρέωσε την κοινοπραξία να έχει ετοιμάσει έως σήμερα το πρωί τα σχόλιά της επί του προσχεδίου, καθώς στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε δεν είχε τοποθετηθεί για όσα αυτό προβλέπει.
Μάλιστα, κατ’ απαίτηση της Ρυθμιστικής Αρχής, οι όποιες παρατηρήσεις δεν θα πρέπει να αμφισβητούν όσα περιλαμβάνει το MoU, το οποίο συνυπέγραψε η κοινοπραξία με τον Διαχειριστή τον περασμένο Οκτώβριο.
Κάτι που, πρώτα και κύρια, σημαίνει πως δεν θα θέτει εκ νέου θέμα μικρότερης από 51% εκπροσώπησης του ΑΔΜΗΕ στην SPV, τη στιγμή που το μνημόνιο κατανόησης αναφέρεται σε πλειοψηφική συμμετοχή του Διαχειριστή.

Βάση ενδεχόμενης συμφωνίας το MoU

Στο πλαίσιο της ολιγοήμερης παράτασης που δόθηκε για ένα νέο γύρο διαβουλεύσεων, οι δύο πλευρές πραγματοποίησαν συνάντηση την προηγούμενη Δευτέρα (18/6), όπου ο ΑΔΜΗΕ παρέδωσε στην κοινοπραξία το προσχέδιο συμφωνίας μετόχων.
Με δεδομένο ωστόσο πως έως και χθες η κοινοπραξία δεν είχε υποβάλει τις παρατηρήσεις της, η ΡΑΕ ζήτησε αυτές να είναι έτοιμες έως σήμερα το πρωί, ώστε να συζητηθούν στη σύσκεψη.
Παράλληλα, θεωρώντας το MoU ως τη βάση πάνω στην οποία μπορεί να «χτιστεί» η συμφωνία, ζήτησε οι ενστάσεις να κινούνται στο πνεύμα του.
Πέρα από τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας ειδικού σκοπού, όπως είναι γνωστό σημείο τριβής ανάμεσα στις δύο πλευρές αποτελεί και ο ίδιος ο ρόλος της εταιρείας, καθώς σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ θα πρέπει να είναι υπεύθυνη και για την κατασκευή της διασύνδεσης, πέρα από τη χρηματοδότησή της.
Αντίθετα, επικαλούμενη την ιδιότητά της ως project promoter (φορέα προώθησης του έργου), η κοινοπραξία υποστηρίζει πως πρέπει να αναλάβει η ίδια την υλοποίηση του project.
Επιπλέον, η κοινοπραξία δείχνει αρνητική στο να τεθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα υποχρεωτικής διακράτησης των μετοχών της κοινής εταιρείας, τη στιγμή που ο ΑΔΜΗΕ υποστηρίζει πως η σταθερότητα της μετοχικής σύνθεσης της κοινής εταιρείας είναι σημαντική ώστε να διασφαλισθεί και η σταθερότητα υλοποίησης του έργου.

www.worldenergynews.gr