Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Στην εμπορία φυσικού αερίου στοχεύει ο όμιλος Λάτση - Στάση αναμονής με στρατηγική από τη Motor Oil

Στην εμπορία φυσικού αερίου στοχεύει ο όμιλος Λάτση - Στάση αναμονής με στρατηγική από τη Motor Oil

Οι δύο όμιλοι εκτιμούν πως το φυσικό αέριο θα αντισταθμίσει τις απώλειες από την αγορά πετρελαίου θέρμανσης, αλλά και κίνησης

Νέο πεδίο ανταγωνισμού φαίνεται ότι θα αποτελέσει η λιανική αγορά φυσικού αερίου.
Στο νέο τοπίο που διαμορφώνει η εν εξελίξει αναδιάρθρωση της λιανικής αγοράς και η αναμενόμενη αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, οι δύο όμιλοι σπεύδουν να πάρουν θέσεις από τώρα με κινήσεις και δηλώσεις για την επόμενη ημέρα.
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ στο περιθώριο της χθεσινής (6/6) γενικής συνέλευσης έκανε σαφές το ενδιαφέρον της για μια ισχυρή παρουσία στην αγορά του φυσικού αερίου και συγκεκριμένα στον τομέα της εμπορίας και αποκάλυψε εμμέσως και το ενδιαφέρον των ΕΛΠΕ για ενίσχυση της θέσης τους στη ΔΕΠΑ, στην οποία συμμετέχουν με ποσοστό 35%. 
Σχολιάζοντας το σχέδιο αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ, δηλαδή το σπάσιμο σε εμπορία και υποδομές και την αναζήτηση στη συνέχεια στρατηγικού επενδυτή στο πρώτο, κύκλοι της διοίκησης τόνιζαν ότι τα ΕΛΠΕ θα επιδιώξουν πλειοψηφική συμμετοχή και έλεγχο των αποφάσεων, που σημαίνει ενδιαφέρον για την πώληση του μεριδίου του δημοσίου στη δραστηριότητα της εμπορίας.
Σε περίπτωση που δεν ενισχύσουν τη θέση τους στη ΔΕΠΑ, τα ΕΛΠΕ θα πουλήσουν το ποσοστό που κατέχουν σ’ αυτή και θα επιδιώξουν μια ισχυρή παρουσία στην αγορά φυσικού αερίου αυτόνομα ή μέσω άλλου σχήματος στο οποίο θα έχουν πλειοψηφική συμμετοχή.
Η άποψη αυτή εκφράζει τους σημερινούς μετόχους του Ομίλου, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο και τον όμιλο Λάτση, οι οποίοι όμως θα παραμείνουν μέτοχοι με μικρότερο ποσοστό και στο ιδιοκτησιακό καθεστώς που θα διαμορφωθεί μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 50,1% σε στρατηγικό επενδυτή.
Τον πρώτο λόγο πάντως σε περίπτωση επιτυχούς ολοκλήρωσης του διαγωνισμού θα έχει ο νέος επενδυτής.

Οι κινήσεις της Motor Oil

Τις εξελίξεις γύρω από την αναδιάρθρωση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου και της πώλησης της ΔΕΠΑ παρακολουθεί και μάλιστα όχι με σταυρωμένα τα χέρια ο όμιλος Βαρδινογιάννη.
Όπως αποκάλυψε το WorldEnergyNews, η Motor Oil έχει ήδη καταθέσει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού Υπόμνημα αντιρρήσεων στο σχέδιο εξαγοράς του ποσοστού που κατέχει η Shell στην ΕΠΑ Αττικής από τη ΔΕΠΑ και σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες η εταιρία φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει και σε καταγγελία αμέσως μετά την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας μεταξύ ΔΕΠΑ – Shell.
Η διπλή ιδιότητα της ΔΕΠΑ ως προμηθευτή μέσω της συμμετοχής της σε ποσοστό 51% στην ΕΠΑ Αττικής και ως χονδρέμπορου δεν δημιουργεί πρόβλημα στον ανταγωνισμό, σύμφωνα με το σκεπτικό της Motor Oil αφού τις αποφάσεις για την προμήθεια αερίου τις παίρνει η Shell που ελέγχει το μάνατζμεντ.
Στην περίπτωση συγκέντρωσης του 100% της ΕΠΑ Αττικής στη ΔΕΠΑ δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον τομέα της χονδρικής αφού η ΕΠΑ θα προμηθεύεται αέριο αποκλειστικά από την μητρική εταιρία και αυτό είναι που επιχειρεί να αποτρέψει ο όμιλος της Motor Oil.
O επενδυτής μάλιστα που θα εξαγοράσει τη ΔΕΠΑ θα έχει διασφαλίσει προνομιακή θέση στην αγορά φυσικού αερίου την οποία τόσο η Motor Oil όσο και τα ΕΛΠΕ βλέπουν στρατηγικά.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Motor Oil έχει διασφαλίσει τρεις άδειες για τη δραστηριοποίησή της στην αγορά φυσικού αερίου.
Τη διείσδυση του ομίλου στη λιανική αγορά, όπως ανακοίνωσε προσφάτως στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Πέτρος Τζαννετάκης, θα αναλάβει η Coral μέσω του δικτύου πρατηρίων της που ξεπερνά τα 730 σημεία αλλά και του μεγάλου αριθμού των loyalty cards που ξεπερνά τις 835.000.

Υποκατάσταση των απωλειών από τα υγρά καύσιμα

Οι δύο διυλιστηριακοί όμιλοι της χώρας βλέπουν στο φυσικό αέριο ως το καύσιμο που θα υποκαταστήσει τις απώλειες από το πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και το καύσιμο που θα συμβάλλει στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στην αυτοκίνηση και γενικότερα στις μεταφορές στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή.
«Το φυσικό αέριο μας “τρώει” πελάτες σε σχέση με το πετρέλαιο, καθώς μεγαλώνει ο αριθμός των πολυκατοικιών και των αυτόνομων διαμερισμάτων που με βάση τη νομοθεσία μπορούν να τοποθετούν στο διαμέρισμά τους φυσικό αέριο ανεξάρτητα εάν υπάρχει καυστήρας πετρελαίου. Έτσι, έχοντας λάβει την άδεια για τη διανομή φυσικού αερίου, ο όμιλος οργανώνεται μέσω του δικτύου των θυγατρικών μας Avin Οil και Coral να εισέλθουμε στο retail (λιανική) του φυσικού αερίου με την έναρξη της χειμερινής περιόδου από τον ερχόμενο Οκτώβριο» δήλωνε προσφάτως στους θεσμικούς αναλυτές ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil κ. Πέτρος Τζαννετάκης.
Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και τα ΕΛΠΕ τα οποία ενσωματώνουν στο αναπτυξιακό τους πενταετές σχέδιό τους πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης.
Στον πυρήνα του σχεδιασμού, όπως τόνισε από το βήμα της χθεσινής γενικής συνέλευσης  ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ κ. Ευστάθιος Τσοτσορός, βρίσκεται το μείζον ζήτημα της μετάβασης σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα, με κύριους άξονες την συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, τον ενεργειακό μετασχηματισμό και την ενεργειακή ασφάλεια, καθώς επίσης και η ταχεία ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού του ομίλου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης