Πολλαπλά τα οφέλη από την κατασκευή και λειτουργία του ΤAP στην Ελλάδα

Πολλαπλά τα οφέλη από την κατασκευή και λειτουργία του ΤAP στην Ελλάδα
Η κοινοπραξία κατασκευής του αγωγού βρίσκεται σε ανοικτή επικοινωνία με την τοπική κοινωνία και τους φορείς στην περιοχή Τεναγών Καβάλας, ώστε να απαντήσει σε τυχόν ανησυχίες και να βρει τις βέλτιστες λύσεις σε συνεργασία μαζί τους
Μία άλλη διάσταση των πλεονεκτημάτων του TAP για την Ελλάδα, πέρα από την καταλυτική του συμβολή στη μετατροπή της χώρας σε δυνάμει ενεργειακό κόμβο και τα οφέλη για την εθνική οικονομία από την επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ για την κατασκευή του, ανέδειξε σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου η κ. Κατερίνα Παπαλεξανδρή, νέα διευθύντρια του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ για τη χώρα μας.
Ο λόγος για τα άμεσα οφέλη για την ελληνική αγορά φυσικού αερίου, καθώς το έργο θα ανοίξει τον δρόμο σε νέες πηγές τροφοδοσίας δημιουργώντας συνθήκες για περαιτέρω ανάπτυξη του εθνικού δικτύου.
Ρόλο στην επέκταση χρήσης του φυσικού αερίου στη χώρα μας θα παίξουν τα τρία σημεία εξόδου που θα υλοποιηθούν σε Πέλλα, Κοζάνη και Καστοριά, στα οποία θα μπορούν μελλοντικά να συνδεθούν τοπικά δίκτυα διανομής της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.
Έτσι, από το αέριο που θα μεταφέρει ο ΤΑΡ, θα τροφοδοτούνται τα δίκτυα διανομής που θα κατασκευασθούν στις συγκεκριμένες περιοχές, δίνοντας την ευκαιρία σε επαγγελματίες και πολίτες να μειώσουν το ενεργειακό τους κόστος.  
Την ίδια στιγμή, από τα 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου (bcm) που θα μεταφέρονται από τον αγωγό στην πρώτη φάση λειτουργίας του, το 1 bcm έχει δεσμευθεί από τη ΔΕΠΑ.
Επομένως, αν και ο TAP δεν είναι ο ιδιοκτήτης του φυσικού αερίου που θα διακινεί, θα δώσει τη δυνατότητα στην Ελλάδα και την Ευρώπη να διαφοροποιήσουν ακόμη περισσότερο τις πηγές τροφοδοσίας τους, κάτι που αποτελεί προϋπόθεση για τη διαμόρφωση πιο ανταγωνιστικών τιμών.

Με γοργούς ρυθμούς η κατασκευή

Στη συνάντηση, η κ. Παπαλεξανδρή εξέφρασε την αισιοδοξία της πως οι παραπάνω προοπτικές θα πάρουν «σάρκα και οστά» από το 2020, όταν σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα θα πραγματοποιηθεί η έναρξη λειτουργίας του αγωγού.
Όπως τόνισε, οι εργασίες κατασκευής του ελληνικού τμήματος συνεχίζονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, καθώς από τα 550 χιλιόμετρα του έργου, έχουν ήδη τοποθετηθεί και καλυφθεί με χώμα οι σωλήνες στα 374 χιλιόμετρα, ενώ το έδαφος έχει προετοιμαστεί για την εγκατάστασή τους σε σύνολο 532 χιλιομέτρων.
Επίσης, πάνω από τα μισά της ελληνικής διαδρομής του ΤΑΡ, τα 280 χιλιόμετρα, βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης.
Τέλος, έχει ξεκινήσει από το περασμένο καλοκαίρι η κατασκευή του σταθμού συμπίεσης στους Κήπους, η οποία προχωρά κανονικά και θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

Εντατικές επαφές του ΤΑΡ στην περιοχή των Τεναγών  

Την ίδια στιγμή, η διευθύντρια του ΤΑΡ δήλωσε πως η κοινοπραξία βρίσκεται σε ανοικτή επικοινωνία με την τοπική κοινωνία και τους φορείς στην περιοχή Τεναγών Καβάλας, ώστε να απαντήσει σε ανησυχίες που έχουν εκφραστεί για τη λειτουργία και την ασφάλεια του τμήματος μήκους 10 χιλιομέτρων που περνά από την περιοχή.
Όπως τόνισε, οι ανησυχίες αυτές ελήφθησαν υπόψη κατά την πραγματοποίηση των περιβαλλοντικών μελετών, με συνέπεια να αλλάξει η αρχική όδευση παρακάμπτοντας πλήρως τον τυρφώνα των Τεναγών και να δώσει τη θέση της στην παρούσα επιλογή, που αποτελεί την καλύτερη δυνατή λύση για την ασφάλεια κατασκευής, καθώς και την επίδραση στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινότητες.
Επίσης, εκτίμησε πως αρχίζει να διαφαίνεται αλλαγή του κλίματος στην τοπική κοινωνία, έπειτα από τη δημοσιοποίηση σχετικής επιστημονικής μελέτης που εκπόνησε το ΤΕΕ, αλλά και τις ενημερωτικές πρωτοβουλίες στην περιοχή που έχει αναλάβει τόσο η κοινοπραξία, όσο και το ΥΠΕΝ.

www.worldenergynews.gr