Εξοικονομώ

Ένα τηλεφώνημα, 5 δικαιολογητικά και 10 ημέρες για τη μετάβαση στο νέο πάροχο ρεύματος

Ένα τηλεφώνημα, 5 δικαιολογητικά και 10 ημέρες για τη μετάβαση στο νέο πάροχο ρεύματος
Γρήγορα και απλά, φθηνότερο ρεύμα στο σπίτι
Απλή, αλλά και σχετικά γρήγορη χρονικά, είναι για τον καταναλωτή η διαδικασία αλλαγής της εταιρίας που θα προμηθεύει την κατοικία ή την επιχείρησή του με φθηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα.
Εφόσον προηγουμένως έχει πραγματοποιήσει την απαραίτητη έρευνα αγοράς προκειμένου να διαπιστώσει ποιος από τους οκτώ παρόχους μπορεί να του προσφέρει χαμηλότερη τιμή ηλεκτρικής ενέργειας, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να ακολουθήσει ορισμένα βασικά βήματα για να αποκτήσει τις υπηρεσίες της επιλεγείσας εταιρίας.
Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι στην ελληνική αγορά, εκτός φυσικά από τη ΔΕΗ, δραστηριοποιούνται στον τομέα της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας ακόμη επτά επιχειρήσεις και συγκεκριμένα οι: Ήρων, Protergia, Elpedison, NRG, Volterra, Watt + Volt και Green.
Υπογραμμίζεται πως το ηλεκτρικό ρεύμα που παρέχουν οι επτά εταιρίες, όπως επίσης και το δίκτυο μεταφοράς που χρησιμοποιούν, είναι ακριβώς τα ίδια με εκείνα της ΔΕΗ και το μόνο στο οποίο διαφοροποιούνται είναι η τιμολόγηση του βασικού προϊόντος (όλες οι υπόλοιπες χρεώσεις όπως π.χ. ΕΡΤ και δημοτικά τέλη, είναι απολύτως οι ίδιες).
Επομένως, είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή να επιλέξει προμηθευτή ηλεκτρικού αποκλειστικά και μόνο με βάση το φθηνότερο κόστος για την ποσότητα του ρεύματος που έχει διαπιστώσει πως χρησιμοποιεί σε μηνιαία βάση.
Μια ενδελεχής έρευνα αγοράς (τιμολόγιο, εκπτώσεις, προσφορές) πριν την όποια απόφαση είναι απαραίτητη, ενώ σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποφεύγεται η επιλογή προμηθευτή μέσω της τηλεφωνικής προώθησης προϊόντων, στην οποία επιδίδονται κάποιες εταιρίες – πάροχοι.

Προϋπόθεση η εξόφληση οφειλών

Προκειμένου να αποκτήσει κάποιος καινούργιο προμηθευτή ηλεκτρικού, εφόσον διαπιστωμένα τον συμφέρει οικονομικά, θα πρέπει απαραιτήτως να μην έχει οφειλές – ή αν χρωστά, να έχει προβεί σε σχετική ρύθμιση – στον υπάρχοντα  πάροχο. Αν καλύπτει τη συγκεκριμένη προϋπόθεση, ανοίγει ο δρόμος για την αλλαγή παρόχου ρεύματος.
«Ο καταναλωτής, αφού κάνει έρευνα αγοράς για τις εταιρίες που υπάρχουν στο χώρο και ενημερωθεί για τα προγράμματα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν, θα πρέπει ως πρώτο βήμα να επικοινωνήσει με τον πάροχο που έχει επιλέξει.
Ο νέος πάροχος αναλαμβάνει τις διαδικασίες που απαιτούνται για τη μετάβαση, χωρίς κόστος από την πλευρά του πελάτη», εξηγεί στο World Energy News ο εμπορικός διευθυντής της εταιρίας Volterra κ. Γεώργιος Παπαγεωργίου.
Το δεύτερο βήμα της διαδικασίας αλλαγής παρόχου αφορά στην προσκόμιση των απαραίτητων εγγράφων και δικαιολογητικών προς το νέο προμηθευτή ηλεκτρικού. Τα έγγραφα αυτά, όπως μας ενημερώνει ο κ. Παπαγεωργίου, είναι:
•    Η υπογεγραμμένη Σύμβαση Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας με τους όρους της Σύμβασης.
Πριν υπογράψει, ο καταναλωτής πρέπει να διαβάσει με ιδιαίτερη προσοχή τους όρους της σύμβασης και ειδικά τα «ψιλά» γράμματα αυτής
•    Ο υπογεγραμμένος Τιμοκατάλογος Ηλεκτρικής Ενέργειας
•    Το φωτοαντίγραφο του τελευταίου λογαριασμού ηλεκτρικής ενέργειας (εκκαθαριστικός λογαριασμός)
•    Το αντίγραφο του συμβολαίου ιδιοκτησίας του ακινήτου ή του μισθωτηρίου συμβολαίου σε περίπτωση εκμίσθωσης
•    Η φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας του καταναλωτή
Σε περίπτωση που η παροχή ρεύματος αφορά σε επαγγελματικό χώρο (κατάστημα, γραφείο) ο ενδιαφερόμενος προσκομίσει όλα τα σχετικά νομιμοποιητικά έγγραφα (ΦΕΚ, καταστατικό ή έναρξη επιχείρησης).
Η όλη διαδικασία ολοκληρώνεται σε διάστημα περίπου δέκα ημερών από την υπογραφή της αίτησης, δίχως ο καταναλωτής να μείνει χωρίς την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στο μεσοδιάστημα.  
Ο ακριβής χρόνος εξαρτάται από το φόρτο εργασιών του Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) που εποπτεύει τη διαδικασία και δίνει τη σχετική έγκριση.  
Υπογραμμίζεται πως ο πελάτης έχει νομικά το δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση, αζημίως, εντός 14 ημερών από τη σύναψή της.

Λογαριασμοί όπως θέλει ο πελάτης

Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι, όμως, αρμόδιος και για την καταμέτρηση της κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος, τόσο για λογαριασμό της ΔΕΗ όσο και των υπολοίπων επτά παρόχων.
Ο πελάτης των εταιριών – προμηθευτών έχει σε ορισμένες περιπτώσεις τη δυνατότητα να επιλέξει τη συχνότητα έκδοσης λογαριασμού, ανάλογα με τις ανάγκες του.
Ως γνωστόν η ΔΕΗ εκδίδει δύο λογαριασμούς, έναν έναντι και έναν εκκαθαριστικό, για την κατανάλωση του τετραμήνου.
Την ίδια πρακτική προσφέρουν και οι ανταγωνιστές της, οι οποίοι παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα έκδοσης λογαριασμού ανά μήνα εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης τους.
Στη Volterra για παράδειγμα, όπως αναφέρει ο κ. Παπαγεωργίου, προσφέρεται η δυνατότητα στον πελάτη να επιλέξει τη συχνότητα τιμολόγησής του.
Μπορεί δηλαδή να επιλέξει τη συνήθη πρακτική των έναντι και εκκαθαριστικών λογαριασμών ανά δίμηνο ή την έκδοση λογαριασμού κάθε μήνα.
Επίσης, μπορεί να αποστέλλει ο ίδιος τις ενδείξεις του μετρητή του, μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου, ώστε να τιμολογείται με βάση την πραγματική του κατανάλωση κάθε φορά.
Οι λογαριασμοί μπορούν να εξοφληθούν σε όλες τις τράπεζες, αλλά και ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτύου.

www.worldenergynews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης