Βιώσιμος οικονομικά και εμπορικά ο αγωγός East Med – Παραμένει στη λίστα των έργων ενδιαφέροντος της ΕΕ

Βιώσιμος οικονομικά και εμπορικά ο αγωγός East Med – Παραμένει στη λίστα των έργων ενδιαφέροντος της ΕΕ
Οι Ρυθμιστικές Αρχές Ελλάδας και Κύπρου θα συνεδριάσουν από κοινού στις 12 Οκτωβρίου 2017 για να αξιολογήσουν τη βιωσιμότητα του project
Έντονη κινητικότητα καταγράφεται μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου σε ότι αφορά τον αγωγό φυσικού αερίου East Med ενόψει και της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας, μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας, Κύπρου και Ισραήλ, το Δεκέμβριο στην Κύπρο.
Έτσι στις 12 Οκτωβρίου αναμένεται να συνεδριάσουν από κοινού οι αρμόδιες επιτροπές των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας της Ελλάδας και της Κύπρου προκειμένου να αξιολογήσουν τη βιωσιμότητα του αγωγού που επίσης αναμένεται να βρεθεί και πάλι εντός της λίστας των έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος PCI.
Μιας λίστας, η οποία οριστικοποιείται σε τεχνοκρατικό επίπεδο εντός του Οκτωβρίου για να εγκριθεί εν συνεχεία από το Συμβούλιο Υπουργών.
Ο επικεφαλής του Εμπορικού Τμήματος της ΔΕΠΑ Στέλιος Μπίκος παρουσιάζοντας το project του East Med στην ημερίδα για το ρόλο της Ελλάδας και της Κύπρου στις ενεργειακές εξελίξεις της ΝΑ Μεσογείου, σημείωσε ότι οι μελέτες που έχουν γίνει μετά το 2015 δείχνουν ότι πρόκειται για ένα έργο τεχνικά εφικτό, οικονομικά βιώσιμο και εμπορικά ανταγωνιστικό.  
Μάλιστα σημείωσε ότι ο East Med από 5η επιλογή που ήταν στο παρελθόν μεταξύ των έργων διασύνδεσης πλέον βρίσκεται στη δεύτερη θέση, καθώς μέσω αυτού επιτυγχάνεται η αξιοποίηση των κοιτασμάτων της Λεβαντίνης τα οποία θα μπορούν να μεταφερθούν προς μια σταθερή αγορά όπως αυτή της Ευρώπης.

Σύμφωνος με τις απαιτήσεις της ΕΕ

Ο κ. Μπίκος σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος αγωγός ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις της ΕΕ, καθώς πρόκειται για νέα πηγή τροφοδοσίας φυσικού αερίου, νέα οδό μεταφοράς του αλλά και νέο προμηθευτή.
Σημειώνεται ότι ο East Med που έχει υποστεί κριτική ως ένα εξαιρετικά δύσκολο τεχνικά έργο, προβλέπεται να έχει μήκος 1.900 χιλιόμετρα υποθαλάσσιας όδευσης και μάλιστα σε βάθη που φθάνουν 2.500 μέτρα, που θα μεταφέρει 10 bcm αερίου ετησίως.
Σύμφωνα με τον κ. Μπίκο ο αγωγός κατά πάσα πιθανότητα θα συνοδευτεί και από άλλες λύσεις μεταφοράς του αερίου της Λεβαντίνης προς τις αγορές, όπως είναι η υγροποίηση στην Αίγυπτο.
Και ο κ. Μπίκος κατέληξε σημειώνοντας ότι μπορεί τα μακρινά αποθέματα LNG (σ.σ. όπως το αμερικανικό) να είναι ελκυστικά, όμως τα εγχώρια αποθέματα (εντός της ΕΕ) είναι ελκυστικότερα.          
Σημειώνεται ότι το έργο προωθούν τέσσερις χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Ισραήλ) και έχει την οικονομική και πολιτική στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

www.worldenergynews.gr